Kad verslas nori žemų atlyginimų - niekam ne paslaptis - kuo mažesni atlyginimai darbuotojams (už tą pačią kvalifikaciją), tuo mažesnės sąnaudos, tuo konkurencingesnė tavo prekė ar didesnis pelnas. O tų atlyginimų dydį koreguoja darbuotojų bei darbo vietų paslauga/pasiūla, konkurenciją ir apsilyginimą skatina galimybė kuo laisviau judėti tiek darbo vietoms, tiek darbo jėgai. Todėl visi laisvos prekybos susitarimai skatina globalią konkurenciją ir atlyginimų bei pelnų vienodėjimą įvairiose pasaulio vietose. Tik visiškai uždaros ekonomikos darbo jėga gali būti žymiai mažiau ar daugiau apmokama nei kaimyninėse šalyse. Tą stebėjome visą laiką, ilgalaikė mūsų ekonomikos atskirtis didžiausia dalimi sukūrė ir dabar stebimus skirtumus nuo vakarų. Gi kalbant apie žaislinius automobilius tavo samprotavimuose matau prasilenkimą su logika. Jeigu Lietuvoje ir JAV pagaminti automobiliai yra vienodi, tai nei aš, nei amerikonas, nei trečiųjų šalių pilietis niekada nepirks amerikoniškų automobilių po 10 dol., jei turės galimybę nusipirkti lietuvišką už vieną dolerį. Tuomet amerikonų automobiliukų gamintojai bankrutos, o Lietuvos suklestės. Jeigu pirkėjai vis tik vienodai renkasi ir lietuviškus, ir 10 kartu brangesnius amerikoniškus automobiliukus, vadinasi amerikoniškas žaislas kažkuria prasme yra 10 kartų geresnis už lietuvišką. Ar medžiagų, ar darbo kokybe, ar dizainu, ar marketingu, ar viskuo kartu. Išvada ta, kad amerikonas vis tiek savo darbu uždirba 10 kartų daugiau nei lietuvis, vadinasi jo darbas 10 kartų našesnis. O kieno tai kaltė - blogai dizaino, marketingo darbus ar gaminių kokybės priežiūrą organizuojančio verslininko ar nekruopščiai dirbančio darbininko - jau atskira tema. 2011.05.05 13:25, Tolminkiemis rašė: >>> "RaR"<RaR@lt.lt> >>> Nežinau apie ką čia svaičioji. > > Tarkime, tu dirbi Lietuvos valstybėje, per valandą pagamini vieną žaislinį automobilį ir už tai tau sumoka 1 USD. > Tarkime, kad aš dirbu JAV ir už šiek tiek kitokio žaislinio automobilio gamybą gaunu 10 USD per valandą. Tu savo > pasaulyje turi dirbti 10 valandų ir pagaminti 10 automobilių, kad galėtum nusipirkti vieną mano pagamintą automobilį. > Per tas pačias 10 valandų aš pagaminu tuos pačius 10 automobilių, tačiau už gautą atlygį galiu nusipirkti 100 tavo > pagamintų automobilių. > Tokiu būdu dėl skirtumo tarp atlyginimų galimybė kaupti turtą išauga 100 kartų. Būtent todėl pramonė taip aršiai > kovoja dėl žemų atlyginimų. Būtent todėl jie nori, kad NAFTA, GATT, WTO, IMF ir Pasaulio Bankas taikytų struktūrinius > pertvarkymus. Tai numuša darbo jėgos kainą ir atitinkamai padidina turto kaupimą gerai apmokamose šalyse. > >