On 2015-04-30 08:34, Glebas wrote: > > > Pvz dėl transporto priemonės svorio ir gabaritų > Ar tikrai manai, kad su pilnai pakrauta fūra ar pilnu autobusu > Vokietijos autobane būtų visai ok važiuoti kad ir 220km/h? O tu manai, kad yra labai saugu neriboti greicio autobanuose? Cia auto gamintoju lobistu pasiekimas, su saugumu neturi nieko bendra. Bet jei jau leidziama auto iki 3,5t vaziuoti tokiu greiciu, tai kodel draudziama auto, kuri sveria 3,6t? Ir kodel autobusui butu nesaugu vaziuoti pvz 140km/h autobanu? Ir is viso, kai vienoms leidziama tik 100, kitoms neribojama, tarp skirtingu auto klasiu susidaro dideli greicio skirtumai, ir tai savaime tampa pavojinga: pabandyk vaziuodamas 250 isirikiuoti i pirma juosta tarp furu (juk greicio skirtumas 160km/h). Tuo tarpu kai visas srautas juda pvz 130 km/h, niekam nereikia landzioti tarp eiliu, niekam nereikia lenktyniauti. VISI vaziuoja saugiau... > >> Jei taip atrodo Eu funkcionieriams, kodel tai turetu galioti likusiam >> pasauliui???? Ir kodel riboti truck'o ilgi, tuo panaikinant >> issikisusi kapota priekyje ir sukeliant didziuli pavoju vairuotojui >> avarijos metu... > > Kodėl manai, kad kažkas, kas leidžiama US turėtų būti leidžiama Eu? > Ilgis ribojamas ne dėl tik funkcionierių kaprizų. Paprastai tam būna > priežastys. > pvz kad ir dėl manevringumo sumažėjimo ilgėjant transporto priemonei. Bet yra marsrutai, kur gali pravaziuoti ilgesnes. Ypac, kai jos vaziuoja tam tikru pastoviu marsrutu: veza zaliavas is karjero, vazineja tarp dvieju logistikos baziu greitkeliu ir pan. Be to, naudojant riboto ilgio truck'us, nukencia aerodinamika - juk padarius aptakia nukentes krovinio kiekis... > >> Daznas amerikonas truck'o vairuotojas neses i truck'a be atsikisusio >> priekyje kapoto - juk tai daug daug pavojingiau... > > Taip, pavojingiau. > Bet toks klausimas kilo - o kodėl autobusai ten be nosių (miesto, > tarpmiestiniai konkrečiai kiek matau per TV)? Speju, kad bet kuriuo atveju ivykus autobuso avarijai bus nukentejusiu - juk ten sedi keliasdesimt zmoniu... Nebeesminis tampa vairuotojo saugojimas. Tuo tarpu truck'e sedi vienas du zmones. Ivykus avarijai jie arba zus (ar bus sunkiai suzeisti), arba ne. Cia jau priekinis kapotas is esmes mazina nukentejusiu skaiciu. > >> Jei ka, tai zinok ten ir autotraukiniu ilgis leidziamas kitoks, ir 2 >> ar daugiau puspriekabiu galima tempti, ir su eilinemis megejo teisemis >> (ju) galima 5-6 tonu auto vairuoti. Ir dar daug daug kas kitaip.... >> Ir, zinok, jie visai nesupranta, kas cia per skirstymas iki 3,5t ir >> virs 3,5 t.... Kas cia per 3,5t?????? Kodel 3,5t ????? Kodel ne 2t ar >> ne 5t ?? > > Puiku, dabar žinosiu :) > O kodėl konkrečiai 3,5 tonos negaliu atsakyti. Matyt buvo kažkoks > sutarimas dėl svorių. Ir, kas idomiausia, jis buvo labai seniai. O realijos tai keiciasi. Pvz savaeigiai kemperiai. Nei vienas normaliai i 3,5 t netelpa. O c kategorijos juk nelaikysi vien del atostogu pasivazinejimo. Be to, pasidarys komplikuoti keliu mokesciai - kiekvienoje valstybeje pasirasinesi sutartis. O praktiskai visi vaziuoja perkrauti. Neskaitant to, kad viskas juose iki beproto islengvinta... Jei b kategorija galiotu nedideliu gabaritu auto - dar suprasciau. Bet kemperiai buna autobuso dydzio - o sveria 3,5t :-) Lengvoji :-)) Ar tai normalu? Manevruoti patirties reikia kaip autobusui, o bali vairuoti su b kategorija... O jei bus sunkesnis, viskas, reikia c. Nors niekas realiai nepasikeicia... Tas pats su priekaba. Sunkia priekaba daug lengiau traukti su sunkia auto. Pvz su 3t sverianciu dzipu tempti 1,5 t priekaba juoku darbas - bet reikia BE kategorijos. Tuo tarpu su auto, kurios bendroji mase 2t su B kategorija galima tempti priekaba, sveriancia 1,499t. Jei tempencioji auto nepakrauta, tokiu atveju priekaba tempti gali buti daug vargo, ir reikia patirties. Bet uztenka B kategorijos :-)) Kas cia - protingos taisykles, ar briuselio kopustu sumastyti durni ribojimai, kurie, be to, dar ir pakankamai pavojingi... (B kategorijai panaikino priekabos mases 750kg ribojima garantuotai del kemperiu gamintoju apmokamu lobistu itakos. Aisku, tapo daug maziau problemu tampyti kemperi, taciau pavojingumas isaugo. Reikejo is karto visiems duoti BE , ir viskas. O ne palikti autotraukinio mases ribojima 3,5t ir su islygomis 4,25t. Islygos atsirado todel, kad dabartiniai kemperiai pasunkejo :-)) ) As pats tampau mazdaug 1,5t sverianti kemperi, ir puikiai zinau, kaip skiriasi tempimas su auto, kuri sveria 2t ir kuri sveria 2,5t ar daugiau. Audrius K. >