A.Svarinskas turi teisę pareikšti savo nuomonę viešai, nes skirtingai nei autorė savo nuomonę viešai reiškė tada, kai tauta tylėjo, ir už tą nuomonę nukentėjo. O į autorę panašūs intelektualai diskutavo savo virtuvėje prie vyno butelio. Negi N.Vasiliauskaitę pakviesti pasidalinti savo įspūdžiais apie kovą už nepriklausomybę? N.Vasiliauskaitė žaidžia sąvokomis, tačiau tas žaidimas tuščias, nes už jo neglūdi jokia praktiška politikos alternatyva. Jos kritikuojami A.Svarinskas ir V.Radžvilas nors jaučia problemą, nors nesugeba jos reacionaliai suformuluoti. Tai, ką šiuolaikinėse Vakarų visuomenėse vadiname tolerancija visuomenės dauguma praktikuoja kaip abejingumą ir pasyvumą. Tolerancija taip pat pridengia nesugebėjimą ir nenorą laiku spręsti politines problemas. Šia prasme Lietuvos visuomene dabar itin tolerantiška. Net ir pareikšdami savo nepakantumą tam tikroms idėjoms Lietuvos gyventojai nieko nedaro, kad jas pakeistų ar su jomis kovotų. Todėl autorė gali nebijoti dėl inkvizicijos laužų. 5. Laisvė nuo religinių institucijų pavirto laisve visiškai nesivadovauti jokia pasaulėžiūra. Laisvė nuo tradicinių šeimos, giminės ar genties stuktūrų skaido visuomenę į izoliuotų individų bandą, nesugebančia išgyventi be valstybės įsikišimo. Laisvė nuo autoritarinės valstybės pavirto pilietiškumo stoka. Laisvė nuo diskriminacijos pavirto teise tam tikroms grupėms gyventi visų mokesčių mokėtojų sąskaita. Galima sakyti, kad demokratijos tobulinimas peraugo į demokratijos irimo procesą.". OK. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17329