norėčiau panaikinti mitus dėl zoroastrizmo. Šiaip paskutinė oficiali doktrina. > kad iš zoroastrizmo, monoteistinės Mazdos Ahūro religijos, išsivystė ir Senasis Tesmtamentas ir Islamas. Beje Šv. Augustinas anksčiau buvo manicheistas (tokia zoroastrų sekta). Faktiškai pirmoji (nežiūrint į Egipto bandymus). Savo šaknis turinti šumerų civilizacijoje (Gilgagamešo epas) ir vedų (hinduizmas) sintezėje. Nereikia bijot hindų įtakos. Graikų filosofija yra kilusi iš vedų. Talis pvz. net cituodavo vedų upašinadas. O Sokratų-Platonų dialoginis (klausimų-atsakymų) stilius ir yra upašinada (upašinada yra vedų (pvz. Rygvedos komentarai)). Tik aišku metafizinizuota, kaip ir turi būti Europai. Biblijos Senasis Testamentas yra vienas prie vieno Šumero epų suprimityvintas variantas. Tvanas ir kiti metaįvykiai yra identiški. Zoroastrai šumerų epą suspaudė iki vieno dievo ir pridėjo religinį vektriių (prisikėlimą ir religinį atvertimą). Pridėta Biblijoj tik primityvios technologinės dilemos (pvz. vyno gamyba ar namų statyba) ir , kas labai svarbu, Abraomo šeimo linija, disciplinuojanti žmogaus socialinį gyvenimą (šeima-valstybė-sociumas). Aš pastebėčiau dvi Artimųjų Rytų socialinius technologinius atradimus - raštas ir monoteizmas. Jų raida yra visiškai vienoda. Bendruomenės išlikimui verkiant prireikė paprastinti semiotinį savęs atpažinimo ir info perdavimo lauką. Atsiranda - raidė (finikiečiai) ir monoteizmas (Persija). Beje, miestų atsiradimas paklūsta tokiems pat dėsniams - suspendimas "greito" socialinio gyvenimo. Štai tokia yra civilizacijos paradigamtinio pasikeitimo elementai. Tokie dėsniai yra kaip daugybos lentelė. Jei jau kas nors yra, tai ir vyksta taip pat. Rašto raida yra identiška religijų. Finikiečiai paliko aramėjams (gruzinai, armėnai, hindi, tajai, khmerai, mongolai ir t.t.) informacijos perdavimo technologiją. Po to graikų (rusų) ir lotynų (lietuvių). Zoroastrizmas paliko islamo, manicheizmo, kromolinijos, gnostinį, Senąjį Testamentą (judaizmas). O po to Bizantijos (pravoslavų) ir Lotynų/Germanų (Romos katalikai bei protestantai). Tiesiog paradoxaliai identiška linija, mažai konfliktuojanti su laiko ciklais. Beje, sic, panašiu būdu ėjo ir Kinija - Hanų laikais buvo paskelbta net vienos raidės reforma (apie 200 AD), ir buvo išrasta faktiškai Gutenbergo staklės (pagaunat idėją - 200 AD vs 1600 AD Europoj). Kinijoje to daryt jau nereikėjo, nes socialinį stabilumą reglamentavo "biurokratai/mokytojai" ši. Tai logiška išdava, matant raidą. Dėl Indijos nežianu, bet jų uždara systema, kuom tai panaši į Kinijos. Vakarų civilzacijai reglamentacijas diktuodavo (išskyrus islamą) išskirtinai "karinė biurokratija" - vaidai, vadukai, karaliukai, kunigaikštukai, bajorai, kaip taisyklė jėgos doktrina. Tai logiška - bendruomenė yra atvira (nei Himalajų kalnų, nei vandenynų, nei dykumų, kaip Kinijoj ar Indijoj). Iš to logiška, kad raidė ir vienas dievas su apreiškimu/atsivertimu bus verkiant reikalinga disciplinuojant soc. gyvenimą. P.S.Klausimas mąstantiems - o kaip dabartiniais ankaverinais laikais? Kas turi minčių? Prašome nesivaržyti. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17329