Tema: Šatėnų prieglobstis. Devynioliktoji savaitė
Autorius: lashara - xX
Data: 2010-08-13 19:03:29

Pala pala, brangusis xX'e... issiaiskinam iki galo. Parasyk kas tau
konkreciai nepatinka mano sioje analogijoje:

1. dvimateje erdveje apskritimas neturi krastiniu (ribiniu) tasku. Visi
taskai priklauso apskritimui. Todel klausimas kuris apskritimo
(issigimusios elipses arba suklijuotos tieses) taskas yra pradzia o kuris
pabaiga neturi prasmes.

2. Apskritimo projekcija i 1-e erdve yra atkarpa, kuri turi 2 ribiniu
taskus - pradzia ir pabaiga. 

Analogija mano tokia. Samone gyvenanti tik 1-mateje erdveje turi
egzistencini patyrima apie pradzia ir pabaiga reiskinio kuris 2-mateje
erdveje neturi tokiu savybiu kaip pradzia ir pabaiga. Bet 1-mateje erdveje
gyvenanti samonei neimanoma issivaizduoti kas yra 2-mate erdve. 1-matei
samonei naturaliai kyla klausimas apie pradzia ir pabaiga reiskinio kuri
patiria, taciau tas klausimas beprasmis aukstenese erdvese. Si analogija
naudoja erdvines pradzios ir pabaigos savokas, bet Einshteinas jau 100 metu
kaip irode, kad laikine dimensija yra visiskai ekvivalenti erdvinei
dimensijai. O tai, kad mes net neisivaizduojam kas yra 5-ate ar 6-mate
erdve - neresikia kad ju nera. Taip tai spekuliacija absoliuciai lygiaverti
tavo megiamai - "jei nera aptika tarpiniu evoliuciniu busenu fosiliju, dar
nereiskia, kad ju nera." 
Tai nei teigimas nei neigimas, tai tik pabandymas analogijos budu atsakyt
i klausima, o kas dave pradzia Dievui. Dievo mes tiesiogiai nesuvokiam, bet
Jo veikima galime atpazint, tiesa per musu 4-ates erdves reiskinius. 4-mate
erdve turi 1 laikine dimensija ir todel visi joje vykstantys reiskiniai
turi pradzios ir pabaigos savybes. Tuo tarpu ju aukstensiu erdviu objektai
pradzios ir pabaigos savybiu gali netureti.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=16915