Pala pala, brangusis xX'e... issiaiskinam iki galo. Parasyk kas tau konkreciai nepatinka mano sioje analogijoje: 1. dvimateje erdveje apskritimas neturi krastiniu (ribiniu) tasku. Visi taskai priklauso apskritimui. Todel klausimas kuris apskritimo (issigimusios elipses arba suklijuotos tieses) taskas yra pradzia o kuris pabaiga neturi prasmes. 2. Apskritimo projekcija i 1-e erdve yra atkarpa, kuri turi 2 ribiniu taskus - pradzia ir pabaiga. Analogija mano tokia. Samone gyvenanti tik 1-mateje erdveje turi egzistencini patyrima apie pradzia ir pabaiga reiskinio kuris 2-mateje erdveje neturi tokiu savybiu kaip pradzia ir pabaiga. Bet 1-mateje erdveje gyvenanti samonei neimanoma issivaizduoti kas yra 2-mate erdve. 1-matei samonei naturaliai kyla klausimas apie pradzia ir pabaiga reiskinio kuri patiria, taciau tas klausimas beprasmis aukstenese erdvese. Si analogija naudoja erdvines pradzios ir pabaigos savokas, bet Einshteinas jau 100 metu kaip irode, kad laikine dimensija yra visiskai ekvivalenti erdvinei dimensijai. O tai, kad mes net neisivaizduojam kas yra 5-ate ar 6-mate erdve - neresikia kad ju nera. Taip tai spekuliacija absoliuciai lygiaverti tavo megiamai - "jei nera aptika tarpiniu evoliuciniu busenu fosiliju, dar nereiskia, kad ju nera." Tai nei teigimas nei neigimas, tai tik pabandymas analogijos budu atsakyt i klausima, o kas dave pradzia Dievui. Dievo mes tiesiogiai nesuvokiam, bet Jo veikima galime atpazint, tiesa per musu 4-ates erdves reiskinius. 4-mate erdve turi 1 laikine dimensija ir todel visi joje vykstantys reiskiniai turi pradzios ir pabaigos savybes. Tuo tarpu ju aukstensiu erdviu objektai pradzios ir pabaigos savybiu gali netureti. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=16915