"Čia išsisukinėjimas, ups. Šventasis Raštas tvirtina, kad Kristus mirė už mūsų nuodėmes, už mūsų kaltes, o tu agituoji, kad žmogus nesijaustų kaltas. Žinoma, nesmagu jaustis kaltam, ir žmogus visais laikais stengėsi nuo to išsisukti. Tačiau prisimink Mišių pradžią: "Esu kaltas, esu kaltas, esu labai kaltas..." Mus išgelbės ne kitokio ego paieškos, bet tikėjimas į Kristų, kuris atpirko mūsų nuodėmes." Gal mums, Noėja reiktų pirmiausia išsiaiškinti sąvokas? Kaltės jausmas yra pagrindinis jausmas atskiriantis mus nuo Dievo, nes jo priešybė - nekaltumas arba šventumas yra pagrindinė savybė, kuri mus su Juo jungia. Jei klystu, pataisyk. Bet kalta gali jaustis ir tada, kai suvalgei torto, nes mama ar pati sau buvai uždraudus... kad dirbai per mažai praėjusią savaitę, kad kažko nesugebi, nepateisinai kitų žmonių lūkesčių... dar visokios "kaltės" iš praeities velkasi kaip sunkus inkaras, neleidžiantis laivui plaukti. Žinoma, kaltu nesinori būti ir pagrindinis bandymas nusikratyti kalte yra jos projekcija į kitą atakomis, kaltinimais... tuo tik sustiprinant savąjį kaltės jausmą, nes kuo daliniesi dvasiniam lygmeny, tas ir tavyje didėja. Atakomis atsakome į atakas. Bet tu man pasakyk, kodėl katalikai mušasi į krūtię: kaltas, kaltas, esu labai kaltas, tarsi norėdami tą kaltę įtvirtinti? Argi tokios mantros žodžiai netampa kūnu? Argi jie vis dar netiki Jėzaus auka, nuodėmių atpirkimu, netiki į prisikėlusį Kristų? O jei tai atgaila, tai ji turėtų ir skambėti kaip atgaila. Aš iš tiesų čia kažko nesuprantu... Beje, "kitokio "ego" paieškos yra ne kas kita kaip savo tikrosios savasties paieškos. O mūsų tikroji savastis yra ne ego, iliuzinė mąstymo sistema, bet Dievo sūnus. Tai yra tai, ką Dievas sukūrė pagal savo paveikslą. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19530