kai dirbau Tabrize (Persijos (Irano) azerų (Azerbaidžanas) nac. pakarštys) nemačiau nieko piktinančio per daug. Teroro Lietuvoje prie žemaičių buvo tikrai daugiau (prsiminkim sėdėjimą kalėjime už vištos vagystę ir suvalkiečių eilę pasėdėt kalėjime, kad nubrauktų skolas). Moterys, aišku, su čiadroms ir kitais pričiandalais, bet teko bendrauti išskirtinai tik su kostiumuotom ir kietom iranietėm. Labai jau jankiškai praktiškom. Be to Ešfagane (religinis centras) teko matyt labai daug veikiančių sinagogų, ko nepamatysi nei Š.Jeruzalėj Vilniuje, nei Niujorke. Todėl tikri žydai labai kitaip žiūri į Iraną. Taip pat klęsti ir krikščionys - pvz. netoli mano gyvenamos vietos veikė armėnų krikčioniška banžnytėlė iš kurios kurijos aš ištisai pirkdavau vieną geriausių pasaulio vynų Shiraz (Iranas tuo pasižymėjo iki rev. o ir dabar)diskursas į kontekstą: istorija Persų yra labai galinga ir išskirtina. Jankių specialistai mano, kad Achemenidų (apie 500 BC) suformuota valstybinė/liberalistinė struktūra buvo identiška dabartinei jankių - valstybė valdė tik kelius, paštą ir fiskalinę politiką. Achemenidai sukūrę kažką panašaus į Dabartinę Europos Žmogaus teisių rinkinį - viską copypastino nuo Babilono (Hamurapio) ir pritaikė sau; toks matyt stabilizuojantis empirijos mechanizmas, valstybinė kalba buvo aramėjų (semitinė ir rašto (finikiečių kaip ir)), totali sexualinė laisvė (tame tarpe ir homosexualų) ir t.t. ir pan. Išgyveno iki Aleksandro. Po to gana juokingas graikų laikotarpis, po to arabai, po to labai įdomios/savitos architektūros Sasanidai, kol neatėjo tiurkai (Seldžiukai) ir Ešfahane nesukūrė stabilios ir labai galingos Persijos valstybės vėl išnaujo, kur dauguma jau buvo tikri farsi gyventojai. Kinija automatiškai pripažino ir užmezgė santykius, nors Vienintele Czi (valstybė) jie laikė Romos Imperiją, tuo metu Bizantija. Galit įsivaizduot, seldžiukų (tiurkų) laikais Mažoji Azija skendėjo anarchijoje ir kūrėsi net eurokryžiuočių bendruomenė - turkams tai buvo neįdomi žemė (o kaip dabar?) palyginus su Persija. Think again. Beje sexualumo laisvė, ypač Tehrane, jaučiasi ir dabar, kai pastovi šalia persių moksleivių autobusų stotelėje, tiesiog nugaro išgrežiama nuleistų akių, nes bijai net žvilgtelt į tą pusę (jos taip pat nežiūri su įtampa). Ko nemačiau gana šaltoj šiuo klausimu Kinijoj. Tūktantmetės Persijos sexualumo tradicijos veržiasi per kraštus. Babilono gašlybės tradiciją formuoja gamta, matyt ir bendruomenės išlikimo poreikis. Iš čia ir kilo džarbos žydų (šacho dvaro tarnautojų) ne tik toros, bet ir patys suprantat: džarbos žydai yra monopolizavę Holyvudo impresarijus. Think again, žinant jankių gana stiprų puritonizmą šiaip jau. O iš tiesų visas šis Irano marazmas įvyko dėl dviejų dalykų - tai sociali reakcija į jankių sustabdymą demokratinių procesų ir Irano-Irako karo. Tai kas ten buvo BUS ISTORIJOS ANALUOSE, kai viskas nusiramins. Pamatysit. Bet apie tai vėliau. Atėjo žmogus, turiu priimt. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16881