Tema: daugiau tokių sekmadienių nebebus. Bus kitokie.
Autorius: noė
Data: 2009-07-05 11:44:44

Na ko dabar taip liūdnai apie Parulskį, mie. Aš jo nenurašau visai, bet
man tiesiog laiko gaila. Gal kam jis ir įdomus, pvz., tam etiude apie
numirėlio batus. Bet ar būtina skaityti Parulskį, kad tai suprastum?
Jokio ten ypatingo meninio efekto neužčiuopiau – nuobodu, nors tu ką.
Na, sėdėjo šalia numirėlio, tas transliavo jam apie batus. Aš tai
suvokiu ne kaip meną, o kaip  realią tikrovę, na, kaip įtaigą. O
mirusieji tiek daug gali mums pasakyti, ir, beje, sako, ypač kol dar
nepalaidoti. Bet mes gyvename dar nepraskilusiame kiaušinyje, dėl to jei
kokį garsą ar bilsmą, ar temperatūros pasikeitimą ir patiriame iš  a
n o s   p u s ė s,  tai mums atrodo labai daug arba suvis neįtikėtina.
Na, atleiskite, aš vėl nuslydau į savo didaktinį negatyvinį stilių, 
bet jis ne iš piktumo, o iš draugiškumo. Knisdamasi kaip Anushka po savo
knygas aptikau – Dievulėliau – Arsenijaus Gulygos Kantą iš Siluetų
serijos, leistą prieš du dešimtmečius. Štai kas buvo artimas
sovietams. Prisiminiau neseniai pasakytą  kažkieno (ežero, kieno gi
daugiau) piktą  pastabą, kad prieš kalbėdama apie Kantą išsivalyčiau
dantis. Ohoho, aš net apie Kristų kalbantiems taip niekada nesakiau.
Taigi šitas Šatėnų dievaitis rašo (atsiverčiau kritusią į akis
vietą): „Man teko pakelti (aufheben, geriau pašalint žinojimą, kad
išlaisvinčiau vietą tikėjimui“, jau turbūt rašiau. Bemat atpažinsi
po palmės vaikišką skepsį – Dievo buvimas nepažinus; t.p. apie
pažinimo galimybę tik juslumo sferoje – religinis, filosofinis ir
panašūs pažinimo būdai negali suteikti  tikrojo pažinimo (į tuos
spąstus yra pakliuvęs vargšas ežeras). Tačiau, nb, kalbant
navakiškai, „pažinimas negali prasidėti nuo stebėjimo. Pradžioje yra
ne faktai, o tam tikros teorijos. Patirtis nėra ir negali būti pažinimo
pagrindas“ –  čia iš kažkur apie Kanto teorijas, su ironija ir
linkėjimais:)). 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16881