Tema: Re: VDAI nerimsta
Autorius: Laimis
Data: 2010-12-08 13:39:10
Cube rašė:
> On 2010.12.08 10:07, Laimis wrote:
>> Pataisyk mane bent jau šitoje vietoje, jei klystu, tačiau esminis
>> teiginys/argumentas lieka nepaneigtas -- jei KEd'ui bus taikomas
>> įstatymas (nagrinėjama ar automobilio nr yra asmens duomenys, ar jis
>> buvo duomenų valdytojas ar jis pažeidė būtent ADTAĮ) tai TIK TODĖL, kad
>> jam įstatymas visų pirma apskritai pritaikomas, kaip subjektui
>> tvarkiusiam duomenis automatiniu būdu. Priešingu atveju, _visų_pirma_ (o
>> ne kažkur tarp eilučių ar nutarties pabaigoje) *motyvuotai* būtų
>> išaiškinta, kad KEd'o veiksmams įstatymas *netaikomas*.
>
> Na nezinau, ar tu nesupranti ar specialiai ta pati kartoji. Pavyzdys su
> pvmu geras, tik kad Kedo atveju teismas sito ir nedare. Va jei butu
> svarstes kokia zala padaryta, kokia bauda skirti, o paskui pasakes, kad
> netaikomas, tada butu analogija, su pvm tarifo paskaiciavimu, o pabaigoj
> pasakymu, kad nera pvm moketojas. Bet Kedo atveju visi teismo argumentai
> ir buvo apie tai ar taikomas siam atvejui duomenu apsaugos istatymas.
> T.y. svarstymas ar Kedas yra duomenu valdytojas yra nustatymas, ar turim
> subjekta, kuriam istatymas gali buti taikomas. Svarstymas ar numeris yra
> asmens duomenys yra nustatymas ar turim objekta, kuriam gali buti
> taikomas. O ar automatinis ar ne - ar turim veika, kuriai gali buti
> taikoma. Ir ne vienas is ju nera ne kaip virsesnis uz kita, kad butu
> taikomas privalo buti ir objektas, ir subjektas ,ir veika, taip kad cia
> jau grynai teismo prerogatyva kuri pirmiau nagrineti. O teismas situ
> dalyku ir nerado ir pasake, kad istatymo nustatytos pareigos negali buti
> taikomos vertinat Kedo veiksmus. Aisku, dar pridejo ir beletristikos,
> kaip "atkreiptinas demesys i tai", "pazymetina, kad", bet cia jau neesme.

Analogiškai pavyzdžiui su PVM'o įstatymu, teismas imtųsi svarstyti ar 
subjektas pagal kažkokią PVM įstatymo sąvoką yra priskirtinas kažkokiai 
įstatyme apibrėžta kategorijai (turime įstatymo sąvoka apibrėžtą 
subjektą), o svarstymai apie atitinkamų PVM įstatymo mokestinių išimčių 
pritaikymo pagrįstumą būtų nustatymas ar turim įstatymu apibrėžtą 
objektą, o tada, jau pačioje pabaigoje staiga paaiškėtų, kad visa tai 
velniop, nes subjektas apskritai nėra PVM mokėtojas.
Tai ar tau neužkliūna, kad (kaip) įstatymas taikomas (pagal konkrečiame 
įstatyme apibrėžtas sąvokas, kategorijas), kai jis _pagal_tave_ (ir 
apskritai) net negalėtų/neturėtų būti taikomas (ir klijuojamos 
konkretaus įstatymo kategorijos, subjektai, objektai ir veikos), nes jis 
(įstatymas) subjektui yra tiesiog _nepritaikomas_ ir tolimesnė įstatyme 
apibrėžtų  subjektų, objektų, kategorijų, veikų analizė, pagal to 
įstatymo turinį ir taikymą apskritai yra beprasmė, nonsensas.

Reziumuojant: aš teigiu, kad tu klysti (gal net suabejočiau, kad pats 
turi teisininko išsilavinimą) aiškindamas objekto/subjekto ir veikos 
nustatinėjimą, jo eiliškumą, nes visų pirma tiriamas įstatymo 
(pri)taikymo klausimas, o tam eiliškumas yra toks:

Tikslas (o platesniame kontekste, pagal direktyvą ir _taikymo_ _sritis_):
2. Šis įstatymas reglamentuoja santykius, kurie atsiranda tvarkant 
asmens duomenis *automatiniu* būdu, taip pat neautomatiniu būdu tvarkant 
asmens duomenų susistemintas rinkmenas: sąrašus, kartotekas, bylas, 
sąvadus ir kita. Įstatymas nustato fizinių asmenų, kaip duomenų 
subjektų, teises, šių teisių apsaugos tvarką, juridinių ir fizinių 
asmenų teises, pareigas ir atsakomybę tvarkant asmens duomenis.

Įstatymas *taikomas*, kai:
1) _asmens_ _duomenis_ savo veikloje
2)_tvarko_
3 _duomenų_ _valdytojas_

Įstatymas *netaikomas*, kai:
4. Šis įstatymas netaikomas, jeigu asmens duomenis tvarko fizinis asmuo 
ir tik asmeniniams poreikiams, nesusijusiems su verslu ar profesija, 
tenkinti.


Asmens duomenys:
Asmens duomenys – bet kuri informacija, susijusi su fiziniu asmeniu – 
duomenų subjektu, kurio tapatybė yra žinoma arba gali būti tiesiogiai ar 
netiesiogiai nustatyta pasinaudojant tokiais duomenimis kaip asmens 
kodas, vienas arba keli asmeniui būdingi fizinio, fiziologinio, 
psichologinio, ekonominio, kultūrinio ar socialinio pobūdžio požymiai.

Duomenų tvarkymas – bet kuris su asmens duomenimis atliekamas veiksmas: 
rinkimas, užrašymas, kaupimas, saugojimas, klasifikavimas, grupavimas, 
jungimas, keitimas (papildymas ar taisymas), teikimas, paskelbimas, 
naudojimas, loginės ir (arba) aritmetinės operacijos, paieška, 
skleidimas, naikinimas ar kitoks veiksmas arba veiksmų rinkinys.

IR pagal įstatymo taikymo tikslą (taikymo sritį)
Duomenų tvarkymas automatiniu būdu – duomenų tvarkymo veiksmai, visiškai 
ar iš dalies atliekami automatinėmis priemonėmis.


Taigi, jei įstatymas _buvo_ _taikomas_ (KEd'o veiksmai buvo vertinami 
šio įstatymo nuostatų/sąvokų atžvilgiu), tai VISŲ PIRMA reiškia, kad 
buvo atmesta įstatymo *netaikymo* sąlyga. Tai reiškia, kad pats teismas 
(jau) pripažino, jog KEdas tvarkė duomenis ne asmeniniams tikslams.

Toliau ar net prieš tai (prieš išsiaiškinant, kam įstatymas netaikomas), 
logiškai sektų taikymo srities/tikslo, kaip vienos iš esminių įstatymo 
taikymo prielaidų pagrįstumo įvertinimas, t.y. ar jis apskritai 
taikytinas šiuo atveju pagal savo *tikslą* ir taikymo sritį.
Vėlgi, teismui *jau* turėjo užkliūti duomenų tvarkymo automatiškumo 
klausimas (kurį čia pats iškėlei, nors man akivaizdu, kad tai nėra taip, 
kaip tu įsivaizduoji ir aiškini) ir jei jis *neužkliuvo*, o teismas 
pradėjo gilintis į duomenų valdytojo sąvokas (subjekto), TAI KĄ TAVO 
MANYMU TAI REIŠKIA...?

O VDAI apeliaciniame skunde jau yra visa šūsnis konkrečių argumentų (dėl 
duomenų valdytojo, asmeninių duomenų, jų tvarkymo) ir todėl man labai 
įdomūs būsimosios teismo nutarties argumentai atsakant į šiuos 
argumentus (galbūt jų kaip tokių ir nebus, o byla bus grąžinta iš esmės 
nagrinėti?)