Aš nežinau, tai, ką parašysiu, kas netiki, gali priimti kaip krikščioniškos kultūros faktus, o kas tiki, tam tikrai bus naudinga papildyti žinias, nes krikščionys, ypač katalikai, pasižymi savo tikėjimo neišmanymu ir iškilus kokiai situacijai, nemoka jo argumentuotai apginti. Šventrašty tik Mato ir Luko evangelijos (apie 75 - 80 m.) kalba apie Jėzaus gimimo aplinkybes. Pagal abudu evangelistus, Marija sutiko, kad Jėzus joje būtų pradėtas Šv. Dvasios veikimu, ji aplanko Elzbietą ir ten sukuria garsųjį Magnificat (šlovinimo giesmę): Mano siela šlovina Viešpatį, mano dvasia džiaugiasi Dievu, savo Gelbėtoju, nes jis pažvelgė į nuolankią savo tarnaitę. Štai nuo dabar palaiminta mane vadins visos kartos, nes didžių dalykų padarė man Visagalis, ir šventas yra jo vardas! Jis maloningas iš kartos į kartą tiems, kurie jo klauso. Viso neberašau, yra Biblija.lt (Lk 1, 46-55). Jėzus gimė Betliejuje, aštuntą dieną buvo apipjaustytas, o keturiasdešimtą paaukotas Jeruzalės šventykloje. Bažnyčios tėvai ir viduramžių teologai dar neturėjo atskiro mokymo apie Mariją sutraukę į vieną visumą (mariologiją). Sistemingai ir plačiai apie mariologiją yra dėstęs Suarezas, šv. Petras Kanizijus ir kt. Apie mariologijos principų dėsnius praleidžiu. T. p. tai, kodėl Marija yra žmogaus Jėzaus motina, kodėl Dievo gimdytoja ir Motina. Ankstyvojoj krikščionybėj buvo karštų ginčų dėl to. Vieni (pvz., Nestorijus) tvirtino, kad ji vadintina tik Christotokos (Kristaus gimdytoja), bet jokiu būdu ne Theotokos, Dievo gimdytoja. Beje, tebesiginčijama iki šiolei. II a., dar nevartodami Dievo gimdytojos termino, dieviškosios motinystės tiesą skelbia Justinas, Ireniejus, Tertulijonas: "Kaip dar negimęs iš mergelės galėjo turėti Tėvą be žmogiškos motinos, taip gimęs iš mergelės galėjo turėti žmogišką motiną be žmogiško tėvo". Na ir vėliau (III - IV a.) dieviškosios motinystės terminas vis labiau plėtojamas (Origenas, Petras Aleksandrietis, Atanazas, Bazilijus, Grigalius Nazianzietis ir kt.). Šv. Justinas ir Ireniejus Marijos sutikimą laiko atsveriančiu Ievos neklusnumą. Šv. Efremas stebisi, kad angelas laukė Marijos žodžių ir kad ji galėjo atsisakyti. Marija pradėjo Sūnų Dievo Meilės - Šv. Dvasios veikimu ir buvo kupina Jos malonių, dėl to yra vadinama Šv. Dvasios Sužadėtine, šventove, buveine, padangte ir pan. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20094