Laimis rašė: > Kokia turėtų būti imtis? Visų dviratininkų? Kraštinė (suabsoliutinta, > apibendrinta) tikimybė žūti dėl konkrečios *eismo* rūšies yra tos rūšies > žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius iš visų eismo dalyvių (ar žuvusiųjų) > skaičiaus. > Tai ar yra koks skirtumas, kad santykinė tikimybė žūti dviratininku iš > dviratininkų yra, tarkime (1 iš 1000) iš 11, o automobilininku iš > automobilininkų 1 iš 100000 (iš 159)? > > Bent man taip šviečia. Ai, Laimi, baigiam ginčytis. Geriau ateik į bent vieną iš organizuojamų akcijų, kurios skirtos REALIAM dviratininkų saugumo gerinimui. Štai tekstas: --------------------------- BĮ Vilniaus sveiko miesto biuras rašė: > Kviečiame visus gyventojus savanoriškai įsijungti į Europos judriosios > savaitės rugsėjo 16 - 22 d. renginius ir prisidėti prie švaresnės, > mobilesnės Europos kūrimo – keliauti ne automobiliu, o pėsčiomis, > dviračiais ir viešuoju transportu. Organizuojamas eilinis beprasmiškas pasivažinėjimas. Jei tai darytų LDB ar kokia kita ne už mokesčių mokėtojų pinigus išlaikoma organizacija, tai viskas būtų OK, bet kai tai daro žmonės, kurie turi galimybes priimti dviratizmo plėtrą skatinančius sprendimus, tai čia jau ne OK. Tokie valdžios organizuoti pasivažinėjimai uždarytomis miesto gatvėmis niekaip neįtakos dviračių skaičiaus transporte didėjimo, nes niekas iš važiavusiųjų nesiryš tokio judrumo gatvėmis kaip Narbuto važiuoti į darbą ar į parduotuvę, kai jos neuždarytos. Mano manymu ši akcija yra ne tik, kad beprasmė, bet net ir žalinga, nes bandomas sudaryti įspūdis, kad valdžia populiarina dviratizmą, kai tuo tarpu naudinga linkme realiai nedaroma nieko. Olandijoje, tuo tarpu, požiūris yra kiek kitoks. Nuo 1990 metų vykstanti sėkminga valdžios iniciatyva „Dutch Bicycle Master Plan“ vienoje iš 140 atliktų studijų nustatė: „Dviračių naudojimo populiarinimas negerinant dviračiams skirtos infrastruktūros yra beprasmis. Olandijos gyventojai ir taip žino kas yra dviratis ir kaip juo naudotis. Dviračių populiarinimui nereikalingi plakatai gatvėse, tam reikia adekvačios, tinkamos infrastruktūros“. Įdomu tai, kad minėtasis planas gimė parlamento iniciatyva, dėl jo tarėsi ministerijos ir nevyriausybinės organizacijos, o priemones kuria ir įgyvendinimą koordinuoja dviratininkų bendrija (fietsberaad). Savaime suprantama, jie už tai iš valstybės gauna finansavimą, takus irgi tiesia ne iš nario mokesčio :) Plano pirmų 10 metų apžvalga yra čia: http://www.fietsberaad.nl/library/repository/bestanden/The%20Dutch%20Bicycle%20Master%20Plan%201999.pdf Daugiau pamąstymų apie tokius renginius ir tokį „populiarinimą“ galite pasiskaityti čia: http://crapwalthamforest.blogspot.com/2 ... cling.html Judriosios savaitės proga siūlau protesto akciją prieš beprasmius renginius ir veiklos imitavimą. Taigi, reikia pasidaryti transparantus ir su jais pasitikti į Vilniaus rotušės aikštę atvažiuojančius sveiko miesto biuro organizuoto pasivažinėjimo dalyvius. Manau, kad aikštėje eilinį kartą bus pliurpiama apie dviračio naudą sveikatai, kad reikia daugiau rūpesčio dviratininkams ir valdininkai vieni kitiems dalins ditirambus. Kritiški transparantai gal kiek pagyvintų renginį. :) Šūkiai galėtų būti tokie: -------------- Mažiau kalbų, daugiau takų. Biudžete turi būti numatytos lėšos dviračių infrastruktūrai! Kuo mes prastesni už olandus? (ant Olandijos infrastruktūros nuotraukos) Nuotrauka maždaug tokia: http://goo.gl/maps/XSPW Šiemet infrastruktūrai skirta Vilniuje: Dviračių – 0,050 mln. Lt Automobilių – 64 mln. Lt Lietuvoje: Dviračių – 0,1 mln. Lt Automobilių – 1 800 mln. Lt --------------- Jei kas sugalvosite geresnių – būtinai pasidalinkite. Kanarėlės rotušės aikštėje turėtų pasirodyti 2010-09-18 13:00, tad plakatus išskleisti reikėtų anksčiau. Kita siūloma akcija priklausys nuo oro sąlygų. Jei lis ar danga bus drėgna – siūlau nudaužyti bordiūrus perėjose kuriose yra įrengti dviračių takai, kad žmonės galėtų važiuoti ten, kur jiems ir skirta, o ne ieškoti vietos, kur bordiūras žemesnis. Viena tam tinkama vieta yra prie Kosciuškos g. 1 esančioje perėjoje Paveikslėlis ftp://katalogai.serveftp.com/Nenuleistas_bortas.jpg Jei oras bus geras, o danga sausa, siūlau nupiešti dviračių ženklų ties autobusų stotelėmis ar kitose vietose, kur pėstieji nėra įspėjami, kad eina ar stovi ant dviračių tako. Dažnai jie tai daro ne piktybiškai, o iš nežinojimo. Dviračių ženklai tikrai turėtų padėti jiems susivokti, tuo pačiu sumažėtų beprasmių konfliktų su dviratininkais. Paveikslėlis ftp://katalogai.serveftp.com/Jokiu_zenklu_pestieji_nemato.jpg Iš ko pėstieji turi atspėti, kad raudona juosta ir kitokios trinkelės simbolizuoja dviračių taką? Dviračių ženklai tokiose vietose tikrai nepamaišytų. Taip pat reikėtų pripiešti ir 1.14 horizontaliojo ženklinimo kvadratų vietose, kur dviračių takas kerta įvažiavimus į kiemus. Vairuotojai dažnai ne iš piktos valios sustoja tokiuose įvažiavimuose ir taip blokuoja taką. Dar didesnė bėda, kai vairuotojai nė nenumano, kad šaligatviu gali atvažiuoti dviratininkas ir įvyksta avarija. Jau turime tokio skaudaus įvykio pavyzdį, kai Klaipėdoje paauglys dviratininkas, važiuodamas dviračių taku, atsitrenkė į Rimiškio draugės vairuojamą automobilį. Žmogus susilaužė raktikaulį ir apgadino automobilį. Dėl šio įvykio vis dar vyksta teismų maratonas, ir vis dar neaiškus įvykio kaltininkas. Mano supratimu šioje byloje kaltininkas yra savivaldybė, nes įrengė NESAUGIUS dviračių takus ir nepasirūpino, kad automobilių vairuotojai apie jų egzistavimą būtų informuoti. Nukentėjusieji šiuo atveju yra ir dviratininkas, ir vairuotojas. Dažymui reikalingomis priemonėmis pasirūpinsiu aš (trafaretai ir sodininko purkštuvas su dažais). Jei atsirastų daugiau akcijos dalyvių, tai galėtume pagaminti ir daugiau trafaretų. Sodininko pompa senukuose kainuoja tik 15Lt, tad irgi ne problema. Savaime suprantama, kad pastarosiomis akcijomis nebus bandoma sutvarkyti visos miesto infrastruktūros, o bus bandoma atkreipti valdžios dėmesį, kad šios įsisenėjusios problemos gali būti išspręstos labai paprastomis priemonėmis ir pigiai. Tereikia tik noro! O jo savivaldybėje kaip tik ir trūksta, nes laiškai su įvardytomis problemomis jiems buvo siųsti jau prieš metus, tačiau situacija nepagerėjo. Jei atsirastų dar keli dalyviai – galėtume kviestis ir žiniasklaidą. Manau, kad jie ateitų, nes per 2010-08-13 organizuotą „dviračių takų“ apžiūrą dėmesio sulaukėme nemažai. Tikėtina, kad ir šį kartą susidomės. Savaime suprantama, kad tokia akcija gali vykti ne tik Vilniuje, bet ir visoje Lietuvoje, problemos visur panašios. Planuojama akcijos pradžia: 2010-09-18 11:00 Mano telefonas yra +370 687 30747. Jei kas norėsite prisijungti – skambinkite, suderintume veiksmus. Edas -------------------------------