Tema: Re: Q. Bauda su foto
Autorius: Laimis
Data: 2010-09-15 02:10:45
ufonaut rašė:
> Elementariai atsakyk i klausima, ar konkreciam asmeniui vazinejant n
> metu tuo paciu vidutiniu marsrutu i darba dviraciu yra didesne tikimybe
> uzsimusti, negu vazinejant tokiu pat budu automobiliu, ar mazesne? Jei
> zinai kas yra tikimybe, nes is tavo svaiciojimu ir tokiu frziu kaip
> "bendroji tikimybe", atrodo kad nelabai.

Būsiu ne taip perskaitęs ir supratęs (didesnė/mažesnė).
Konkrečiam asmeniui važinėjant n metų dviračiu vidutiniškai panašiai ir 
tiek, kaip/kiek važinėja dviratininkai, yra *kartais* MAŽESNĖ tikimybė 
(šansai) nukentėti palyginus su tuo atveju, jei tas konkretus asmuo 
važinėtų automobiliu, taip ir tiek, kiek/kaip vidutiniškai važinėja 
automobiliai.
Tą elementariai išreiškia mirtingumo/sužalojimų statistika 
(šansai/tikimybė nukentėti tam tikroje veikloje; jei neįtinka tai, kaip 
aš skaičiuoju šansus iš LT eismo suvestinės, tai kitų šalių, pavyzdžiui 
JAV statistika:
http://www.nsc.org/news_resources/injury_and_death_statistics/Pages/TheOddsofDyingFrom.aspx

Atsakyme kalbėdamas apie konkrečius asmenis ir jų grupes
turėjau omenyje, kad konkretūs (atskiri ir galbūt labai skirtingi) 
atvejai negali būti vertinami/palyginami per bendrąjį/visuminį šansą; 
jei jis (bendras) 5 kartus didesnis nukentėti automobilyje, tai savaime 
negalioja konkrečiuoju/paskiruoju dviratininko ir automobilininko ir jų 
aplinkos/sąlygų atveju; norint prasmingai palyginti, pagal kažką 
(vietovę, maršrutą, vidutinį kelią/laiką, amžiaus grupes, t.t.) reikia 
grupuoti/klasifikuoti ir TAIP, teigčiau, kad tada (jei lygintume net ir 
Vilniaus eismo sąlygas tam tikrose tikslinėse grupėse, tai 
šansai/tikimybė nukentėti automobilyje yra *kartais* didesnė, nei ant 
dviračio.