Linas Petkevičius rašė: > O kodel ne su tos eismo rusies dalyvio kiekiu? Ir gausi, kad pavyzdziui > dviratininkui tikimybe zuti kelyje 1:100, o automobilistui 1:1000. Iš tikrųjų tai geras klausimas, nes (tiksliai) nežinau kodėl. Pagrindimo ištakos turbūt čia: http://www.stats.org.uk/probability/frequency.html Ir prisipažinsiu, kad pats sugalvojau skaičiuoti/išreikšti per visus eismo dalyvius; jei tai klaidinga ar kažkaip nereprezentatyvu/netikslu (ne taip tikslu, kaip kitaip, pvz. visai populiacijai ar jos vienetui), tai niekaip nekeičia išvadų (kai aš skaičiuoju santykį, kartais), nes analogiškai šansai žūti/susižaloti skaičiuojami/normalizuojami į populiacijos vienetą (ar visą populiaciją) ir palyginamas atskirųjų šansų/tikimybių santykis. Šia prasme, (pa)lyginant santykiu, nėra skirtumo kas yra bendras vardiklis (ar visi eismo dalyviai ar visa populiacija), nes jis susiprastina. Tavo variantas turi prasmę tik normalizuotas (išreiškus į vienodą didelį tos rūšies transporto dalyvių vienetą, pvz.: 100k ar 1mln.). Tada galima būtų palyginti skirtingas transporto rūšies dalyvių grupes, tačiau, tiesą pasakius, dorai nesuvokiu kas tokiu atveju būtų lyginama -- santykinis saugumas (žūčių skaičius tenkantis tam tikros transporto rūšies populiacijai)? Skaičiai *gal* (nors yra ir priešingos statistikos; žemiau) ir gautųsi nepalankūs dviračiui, bet dviratininkų tiek daug, kaip automobilių TIESIOG NĖRA (jų LT yra daug kartų mažiau), todėl absoliutieji/bendrieji šansai žūti dviračiu dėl to yra tikrai _kartais_ mažesni, nei žūti automobiliu, net jei 100k automobilių tektų keliolika kartų mažiau žūčių, nei 100k dviračių. Čia apie saugumo statistiką (dviračių, lyginant ją su automobiliais ir kitomis rizikomis), jos interpretaciją, išraiškas per įvairius matus ir palyginimą. Jei nors kiek įdomu permąstyti stereotipus, tai verta perskaityti: http://www.kenkifer.com/bikepages/health/risks.htm p.s. ironiška -- autorių 2003'iais mirtinai partrenkė girtas vairuotojas...