Vaidas wrote: > Turiu du durnus klausimus: mokykloje arba neišmokė arba spėjau pamiršti. > Mašinos tipas nesvarbu, man labiau teoriškai domina. Googlas irgi > šiandien nedraugas. > Taigi, kaip ekonomiškiausia (tiek benzino suvartojimo prasme, tiek > mašinos negadinimo) perjunginėti pavaras? Ar geriau perjungti kuo > anksčiau, kai dar variklis nors ir nespringdamas, bet sunkiau suka ar > geriau vėliau, kai jau variklis sukasi be jokių sunkumų? Visi pasvarstymai apie benzininius variklius. Sako nesveika stipriai apkrauti variklį kai jo apsukimai maži. Ir šiaip prie mažų netraukia. Todėl įsibėgėjant reikėtų sukti variklį iki 1/2-4/5 max apsukų. Kuo greičiau įsibėgėji, tuo daugiau įsukinėji variklį prieš perjungdamas aukštesnę pavarą. Važiuojant pastoviu greičiu geriausia laikyti 1400-2500 apsukimų. Kuo didesnis greitis, tuo apsukimai turėtų būti didesni, nes greitai važiuojant reikia daugiau galios. Taip pat priklauso nuo variklio tūrio- kuo didesnis, tuo mažesni apsukimai. > Begooglindamas radau į temą pasakymą, kad ekonomiškiau riedant nuo kalno > atleisti akceleratorių nei įjungti laisvą pavarą. Deja atsakymo kodėl ir > neradau. Gal galite pateikti? Taipogi nesuprantu kaip tai atlikti - jei > važiuoji ant 90kmph ir atleidi akceleratorių - iš karto lėtėji, o aš to > nenoriu (nes pvz. tolumoje nematau jokių kliūčių ir noriu toliau > važiuoti ant ~90kmph). Ar čia turi galvoje: jei riedi nuo kalno ir > tolumoje matai, kad reiks sustoti (pvz. šviesoforas), tai ir atleidi > akceleratorių, o ne "muši" laisvą. Priklauso nuo nuokalnės statumo ir kas laukia apačioje. Jei reikia prarasti kiek galima mažiau greičio, tada geria važiuoti laisvu bėgiu. Jei reikia stabdyti įjungi bėgi, kiek aukštą priklauso nuo to, kiek stipriai reikia sulėtėti. Stabdant bėgiais reikia nepamiršti, kad taip galima sulaužyti variklį įsukus jį daug daugiau nei maksimalūs apsukimai. Važiuoti nuo kalno laisvu bėgiu taupiau todėl, kad kuo lėčiau ratai suks variklį, tuo mažesni nuostoliai. Suksi variklį nuo nestataus kalno 3000 apsukimų- juntamai prarasi greitį- kalno apačioje deginsi benziną tam kad vėl įsibėgėti.