Tema: Re: pavarų perjunginėjimas
Autorius: MumZer
Data: 2012-04-15 23:07:38
NERA lietuvoje kalnu.
NERA

2012.04.15 20:59, bomanz rašė:
> Vaidas wrote:
>> Turiu du durnus klausimus: mokykloje arba neišmokė arba spėjau 
>> pamiršti. Mašinos tipas nesvarbu, man labiau teoriškai domina. 
>> Googlas irgi šiandien nedraugas.
>> Taigi, kaip ekonomiškiausia (tiek benzino suvartojimo prasme, tiek 
>> mašinos negadinimo) perjunginėti pavaras? Ar geriau perjungti kuo 
>> anksčiau, kai dar variklis nors ir nespringdamas, bet sunkiau suka ar 
>> geriau vėliau, kai jau variklis sukasi be jokių sunkumų?
>
> Visi pasvarstymai apie benzininius variklius.
>
> Sako nesveika stipriai apkrauti variklį kai jo apsukimai maži. Ir 
> šiaip prie mažų netraukia. Todėl įsibėgėjant reikėtų sukti variklį iki 
> 1/2-4/5 max apsukų. Kuo greičiau įsibėgėji, tuo daugiau įsukinėji 
> variklį prieš perjungdamas aukštesnę pavarą.
>
> Važiuojant pastoviu greičiu geriausia laikyti 1400-2500 apsukimų. Kuo 
> didesnis greitis, tuo apsukimai turėtų būti didesni, nes greitai 
> važiuojant reikia daugiau galios. Taip pat priklauso nuo variklio 
> tūrio- kuo didesnis, tuo mažesni apsukimai.
>
>> Begooglindamas radau į temą pasakymą, kad ekonomiškiau riedant nuo 
>> kalno atleisti akceleratorių nei įjungti laisvą pavarą. Deja atsakymo 
>> kodėl ir neradau. Gal galite pateikti? Taipogi nesuprantu kaip tai 
>> atlikti - jei važiuoji ant 90kmph ir atleidi akceleratorių - iš karto 
>> lėtėji, o aš to nenoriu (nes pvz. tolumoje nematau jokių kliūčių ir 
>> noriu toliau važiuoti ant ~90kmph). Ar čia turi galvoje: jei riedi 
>> nuo kalno ir tolumoje matai, kad reiks sustoti (pvz. šviesoforas), 
>> tai ir atleidi akceleratorių, o ne "muši" laisvą.
>
> Priklauso nuo nuokalnės statumo ir kas laukia apačioje. Jei reikia 
> prarasti kiek galima mažiau greičio, tada geria važiuoti laisvu bėgiu. 
> Jei reikia stabdyti įjungi bėgi, kiek aukštą priklauso nuo to, kiek 
> stipriai reikia sulėtėti. Stabdant bėgiais reikia nepamiršti, kad taip 
> galima sulaužyti variklį įsukus jį daug daugiau nei maksimalūs apsukimai.
>
> Važiuoti nuo kalno laisvu bėgiu taupiau todėl, kad kuo lėčiau ratai 
> suks variklį, tuo mažesni nuostoliai. Suksi variklį nuo nestataus 
> kalno 3000 apsukimų- juntamai prarasi greitį-  kalno apačioje deginsi 
> benziną tam kad vėl įsibėgėti.