NERA lietuvoje kalnu. NERA 2012.04.15 20:59, bomanz rašė: > Vaidas wrote: >> Turiu du durnus klausimus: mokykloje arba neišmokė arba spėjau >> pamiršti. Mašinos tipas nesvarbu, man labiau teoriškai domina. >> Googlas irgi šiandien nedraugas. >> Taigi, kaip ekonomiškiausia (tiek benzino suvartojimo prasme, tiek >> mašinos negadinimo) perjunginėti pavaras? Ar geriau perjungti kuo >> anksčiau, kai dar variklis nors ir nespringdamas, bet sunkiau suka ar >> geriau vėliau, kai jau variklis sukasi be jokių sunkumų? > > Visi pasvarstymai apie benzininius variklius. > > Sako nesveika stipriai apkrauti variklį kai jo apsukimai maži. Ir > šiaip prie mažų netraukia. Todėl įsibėgėjant reikėtų sukti variklį iki > 1/2-4/5 max apsukų. Kuo greičiau įsibėgėji, tuo daugiau įsukinėji > variklį prieš perjungdamas aukštesnę pavarą. > > Važiuojant pastoviu greičiu geriausia laikyti 1400-2500 apsukimų. Kuo > didesnis greitis, tuo apsukimai turėtų būti didesni, nes greitai > važiuojant reikia daugiau galios. Taip pat priklauso nuo variklio > tūrio- kuo didesnis, tuo mažesni apsukimai. > >> Begooglindamas radau į temą pasakymą, kad ekonomiškiau riedant nuo >> kalno atleisti akceleratorių nei įjungti laisvą pavarą. Deja atsakymo >> kodėl ir neradau. Gal galite pateikti? Taipogi nesuprantu kaip tai >> atlikti - jei važiuoji ant 90kmph ir atleidi akceleratorių - iš karto >> lėtėji, o aš to nenoriu (nes pvz. tolumoje nematau jokių kliūčių ir >> noriu toliau važiuoti ant ~90kmph). Ar čia turi galvoje: jei riedi >> nuo kalno ir tolumoje matai, kad reiks sustoti (pvz. šviesoforas), >> tai ir atleidi akceleratorių, o ne "muši" laisvą. > > Priklauso nuo nuokalnės statumo ir kas laukia apačioje. Jei reikia > prarasti kiek galima mažiau greičio, tada geria važiuoti laisvu bėgiu. > Jei reikia stabdyti įjungi bėgi, kiek aukštą priklauso nuo to, kiek > stipriai reikia sulėtėti. Stabdant bėgiais reikia nepamiršti, kad taip > galima sulaužyti variklį įsukus jį daug daugiau nei maksimalūs apsukimai. > > Važiuoti nuo kalno laisvu bėgiu taupiau todėl, kad kuo lėčiau ratai > suks variklį, tuo mažesni nuostoliai. Suksi variklį nuo nestataus > kalno 3000 apsukimų- juntamai prarasi greitį- kalno apačioje deginsi > benziną tam kad vėl įsibėgėti.