Tema: PIRMASIS. THOMAS BERNHARD
Autorius: arba-arba
Data: 2011-08-20 15:18:06

Kaip galima rūpintis vien intelektualia veikla ieškant absoliučios
tiesos ir gėrio, kai Žmonės šaukiasi duonos ir teisingumo? Kaip galima
kontempliuoti, filosofuoti ar gilintis į religiją, kai pasaulis
reikalauja sprendimų, darbo ir politinių žingsnių?

Ir priešingai, kaip galima agituoti už geresnį pasaulį ar
revoliuciją, kai dauguma tetrokšta vidinės ramybės ir tikrų vertybių?
Tai, kad tas liepsnojantis namas nėra vien mano privati nuosavybė, turi
suprasti visi kaimynai visoje Žemėje.

Jei aš nesiruošiu gelbėti rankraščio, tai reiškia, kad mano
intelektualinė veikla nebuvo rimtas užsiėmimas priešpastatant ją
aukščiau visko, - net baimės pasirodyti nežmoniškam, - tada aš
nepajėgus padėti žmonėms ir konkretesniais betarpiškais veiksmais. Ir
atvirkščiai, jei aš gelbėsiu žmones, t.y. neišgirsiuvisos žmonijos
dvasinio šauksmo aukoti jai viską, net save patį, tada aš nepajėgus
išgelbėti rankraščio.

Jei aš nepasinersiu į savo laikmečio reikalus, jei neatversiu langų
viso pasaulio vėjams, tai viskas, ką sugebėsiu sukurti savajame dramblio
kaulo bokšte bus nevaisinga ir prakeikta. Bet jei aš neužtrenksiu durų
ir langinių, kad galėčiau susikaupti darbui, tada nebūsiu pajėgus
pasiūlyti ką nors vertinga savo kaimynams.

Ir dilema nėra rinktis: Vienuolyna ar Ovalųjį kabinetą, Tradiciją ar
Progresą, Politiką ar Akademiją, Bažnyčią ar Valstybę, Teisę ar
Tiesą. Be abejo, realybė nėra arba-arba: dvasia ar materija,
kontempliacija ar veiksmas, rašytinis pranešimas ar gyva kalba, Rytai ar
Vakarai, teorija ar praktika, žmogiška ar dieviška.

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=18464