Kitaip ir negali buti.. Palaikydamas maksimalia variklio galia ir nepamirsdamas metyt begius, gausi ne ka kita kaip maksimalu torka ratuose ir atvirksciai. Elementarus energijos tvermes desnis. On 05/21/2010 09:51 PM, bomanz wrote: > Aš truputį pagalvojau ir pastebėjau tokį dalyką. > > Tarkim variklis sukasi 6000aps ir duoda 100Nm torko. Jei prijungsim > reduktorių (greičių dėžę), kuris apsukimus sumažins 2 kartus, greičių > dėžės išėjime gausim 3000aps ir 200Nm torko. Jei apsukimus sumažinsim 3 > kartus, turėsim 2000aps ir 300Nm torko. Šis dėsnis galioja įvairose > žemės rutulio vietose, mėnulyje, Marse ir tikriausiai visoje Paukščių > Tako galaktikoje. > > Įdomus pastebėjimas tas, kad visais trim atvejais sandauga apsukimai > kart torkas lieka pastovi! Tai jau seniai pastebėjo protingi žmonės ir > sandaugą pavadino galia. Galia gali būti matuojama vatais, kilovatais, > arkliais, kibirais per minutę ir kitokiais matavimo vienetais. Tam, kad > gauti kilovatais sandaugą apsukima kart torkas dar reikia padauginti iš > kažkokios tai konstantos į kurią įeina skaičius PI, sekundžių skaičius > minutėje ir dar kažkas. > > Taigi jeigu turime dvi idealiai sferines mašinas idealiame vakume su > idealiais vairuotojais ir idealiai vienoda torko kreive visada laimės > automobilis su galingesniu varikliu. Visiškai nepriklausomai nuo to, > kokio dydžio torką išvysto variklis. Svarbu tik torko ir apsukimų > sandauga. Šiaip jei turėsim galvoje, kad torką ratuose padalinus iš rato > spindulio metrais gauname mašiną į priekį stumiančią jėgą niutonais, > visa likusią informaciją rasime maždaug 7 klasės fizikos vadovėlyje. > > Realybėje viskas sudėtingiau. Torko kreivė netiesinė. Bėgių perdavimo > skaičiai ne visada tinkamai parinkti. Sinchronizatoriai būna sudilę ir > bėgis nenori jungtis. > > Nors jei variklis benzininis su daug vožtuvų cilindrui, jo torko kreivė > prie didelių apsukimų krenta mažai ir greičiausiam įsibegėjimui reikia > paprasčiausiai sukti iki redlaino. Arba beveik iki redlaino. Manau > daugiau įtakos turės sugebėjimas greitai perjungti pavaras :)