"Faktas" <Faktas_istrinti_@delfi.lt> wrote in message news:gu0m7e$ihq$1@trimpas.omnitel.net... > na realiai pagalvojus, jei dabar paziuri i stolele per pika ir matai kiek > grudasi i troleibusa, > pagalvoji, kad mazdaug dvigubai daugiau reiktu paleisti > autobusu/troleibusi. > jei dabar i gatves isvaziuoja koks 300. tai dvigubai ir gaunasi arti +400. > tik beda, kad ju reikia trumpa laiko tarpa. o stai KEdas mano, kad tu nusisneki :/ > todel toks daiktas kaip tramvajus ir praverstu: nereikia samdyti/ > iskviesti i darba daugiau > vairuotoju, vienas perveza iskart kelis simtus, po piko atkabina > nebereikalingus vagonus ir jau su vienu vagonu > kursuoja. technologiniu poziuriu taip, ekonominiu - nebutinai. cia kaip labai brangus automobilis - taip, jis puikus, saugus, ekonomiskas, presitiziskas, zodziu pliusu daug. minusas vienas, taciau esminis - jam nupirkti nera pinigu. su tramvajumi / metro ir t.t. labai panasiai. lengva "modeliuoti" sistemas sedint grupse, bet realybeje visada yra apribojimas "resursai". tarkime metro vilniui tas pats kaip maibachas visiskam benamiui (neziurint visos lietuvisko humoro grando zykaus ir jo kontoros "vilniaus rentinys" keliamos isterijos). > bet visgi siuo pavyzdziu imanoma ir esama sistema patobulinti: per daugeli > marsrutu, per visa marsruto ilgi > yra atkarpu kur maksimalus apkrovimas ir kur mazesnis. > todel reiktu taip ir perorganizuoti: mikroautobusai ir mazi autobusai > surinktu zmones ir > atveztu trumpu atstumu i kokia vietine "stoti", ilgi autobusai, > troleibusai perveztu dideliu atstumu tarp tokiu "stociu", > kur jau vel mazesnieji isskirstytu. mintis teisinga. imanoma ar neimanoma, zinoma, is akies nepasakysi, rezultate gali pasirodyti, kad tokia sistema dar silpniau tenkintu keleiviu lukescius, bet cia jau tikrai prasminga kryptis modeliavimui. beje, idiegus tramvaju arba metro, tai tektu daryti taip pat, nes dabartines transporto rusys arba turetu netekti tranzito aptarnavimo funkcijos, arba konkuruotu su naujomis transporto rusimis. jei nera lesu tramvajui / metro, kodel ju vietos negali uzimti autobusai / troleibusai? jei ka, apie tai pagalvota dar 1995-1996 metais, tik idiegti nepavyko del daugybes priezasciu. taciau skirtingai nuo ilaipinimo per priekines duris, sito modelio diegimas galetu buti svarstomas, nes tokio modelio sekme / nesekme lemiancios aplinkybes jau nebe tos, kaip pries 15 metu.