Tema: Re: Apie A juosta
Autorius: esquires
Data: 2009-05-08 10:33:18
"Faktas" <Faktas_istrinti_@delfi.lt> wrote in message 
news:gu0m7e$ihq$1@trimpas.omnitel.net...
> na realiai pagalvojus, jei dabar paziuri i stolele per pika ir matai kiek 
> grudasi i troleibusa,
> pagalvoji, kad mazdaug dvigubai daugiau reiktu paleisti 
> autobusu/troleibusi.
> jei dabar i gatves isvaziuoja koks 300. tai dvigubai ir gaunasi arti +400.
> tik beda, kad ju reikia trumpa laiko tarpa.

o stai KEdas mano, kad tu nusisneki :/

> todel toks daiktas kaip tramvajus ir praverstu: nereikia samdyti/ 
> iskviesti i darba daugiau
> vairuotoju, vienas perveza iskart kelis simtus, po piko atkabina 
> nebereikalingus vagonus ir jau su vienu vagonu
> kursuoja.

technologiniu poziuriu taip, ekonominiu - nebutinai. cia kaip labai brangus 
automobilis - taip, jis puikus, saugus, ekonomiskas, presitiziskas, zodziu 
pliusu daug. minusas vienas, taciau esminis - jam nupirkti nera pinigu. su 
tramvajumi / metro ir t.t. labai panasiai. lengva "modeliuoti" sistemas 
sedint grupse, bet realybeje visada yra apribojimas "resursai". tarkime 
metro vilniui tas pats kaip maibachas visiskam benamiui (neziurint visos 
lietuvisko humoro grando zykaus ir jo kontoros "vilniaus rentinys" keliamos 
isterijos).

> bet visgi siuo pavyzdziu imanoma ir esama sistema patobulinti: per daugeli 
> marsrutu, per visa marsruto ilgi
> yra atkarpu kur maksimalus apkrovimas ir kur mazesnis.
> todel reiktu taip ir perorganizuoti: mikroautobusai ir mazi autobusai 
> surinktu zmones ir
> atveztu trumpu atstumu i kokia vietine "stoti", ilgi autobusai, 
> troleibusai perveztu dideliu atstumu tarp tokiu "stociu",
> kur jau vel mazesnieji isskirstytu.

mintis teisinga. imanoma ar neimanoma, zinoma, is akies nepasakysi, 
rezultate gali pasirodyti, kad tokia sistema dar silpniau tenkintu keleiviu 
lukescius, bet cia jau tikrai prasminga kryptis modeliavimui. beje, idiegus 
tramvaju arba metro, tai tektu daryti taip pat, nes dabartines transporto 
rusys arba turetu netekti tranzito aptarnavimo funkcijos, arba konkuruotu su 
naujomis transporto rusimis. jei nera lesu tramvajui / metro, kodel ju 
vietos negali uzimti autobusai / troleibusai? jei ka, apie tai pagalvota dar 
1995-1996 metais, tik idiegti nepavyko del daugybes priezasciu. taciau 
skirtingai nuo ilaipinimo per priekines duris, sito modelio diegimas galetu 
buti svarstomas, nes tokio modelio sekme / nesekme lemiancios aplinkybes jau 
nebe tos, kaip pries 15 metu.