Tikrai puikus Greito Žvilgsnio, kas jis bebūtų, gebėjimas analizuoti. Galima tam tikra prasme pateisinti ir bešališką Žvilgsnio poziciją – rašančiuosius suskirstyti į A (popiežių), B – R. Kaušą, t.y. tą, kuris nori įkąsti popiežiui į minkštą vietą (deja, ir šį kartą atšipo dantis ir prikrėtė juokų, kaip tuoj pamatysime) ir patį Gr. Žvilgsnį (C). Jei, tarkime, mes nežinome, kad kalba suaugęs, autoritetingas žmogus ir nestabilus asmuo, ir jei mums pasirodo, kad tiesa vis dėlto sveikojo pusėje, vadinasi, tiesa yra tiesa. Tačiau daug nerašant, o tik pačią esmę, reikėtų pasakyti, kad tiek GŽ, tiek besikandžiojančiojo pozicija yra neteisinga, kadangi nedaroma jokio skirtumo tarp gamtinių ir antgamtinių dalykų. Jei po palme, t.y. R. Kaušas analizuoja popiežiaus mintis iš netikėjimo pozicijos, tai ir GŽ, prie jo derindamasis, praranda visumos pojūtį. Ne tas žodis pojūtį, bet veikiau požiūrį, suvokimą, disponavimą. Pvz., jei aš netikėčiau, jog buvo tokia senovės Graikija, tai mano bandymas suvokti ir parašyti pasaulio istoriją būtų labai apgailėtinas, jei ne apskritai juokingas. Aš greičiausiai manipuliuočiau menkais tiesos trupiniais, kaip ir atsitiko su mūsų besikandžiojančiuoju Kaušu. Kitaip sakant, R.Kaušas niekaip neįstengia priimti Kristaus, o per tai ir praranda visumos suvokimą. Rašant skliausteliuose, R. Kaušas sėdi prie katalikybės lobio ir kaulija išmaldos iš pašalinių, galbūt iš budistų. O budizmas, teberašant skliausteliuose, yra ne kas kita kaip bedievybė. Kodėl neįstengia? Čia galime pažvelgti dvasiniu ir moraliniu žvilgsniu, nes nepakanka vien greito žvilgsnio. Reikalas tas, kad po palme niekaip negali susitaikyti su savo kalte (iš esmės pačia pirmine, nuo kurios viskas ir prasideda). Jei savosios nepripažįsta, tai iš maloningumo leidžia būti nekaltiems ir visiems žmonėms. Taigi jis neigia prigimtinę nuodėmę, o podraug ir visas, nes kitaip neįmanoma logiškai. T. y. jis vadovaujasi ne kuo kitu, o Darvino evoliucija (kai kalba, jog žmonės po trupinėlį surankiojo išmintį). Tiksliau kalbant, jis nesuvokia, jog Dievas gali būti aukščiau mūsų suvoktos evoliucijos ir drauge suprantamai prieiti prie žmogaus, atverti jam tiesą, bet tik tada, kai žmogus tiki. Antraip, kaip minėjau, žmogus disponuos varganais žinių trupiniais. Pripažinti evoliuciją ir nepripažinti Dievo (Kristaus) reiškia būti materialistu. Visiškai neaišku, kaip ir iš kokių galių (ir galų gale kodėl???) žmogus rankioja išmintį. Dėl termino „pasauliniu mastu valdanti politinė institucija“ tai jį greičiausiai reikėtų versti „pasaulinė bendruomenė“ su savo vadovais. Atkasęs tą lobį „pasaulinė politinė institucija“ (kokio pats ir norėjo) po palme sutelkia visas pajėgas tam terminui sutriuškinti. O kas iš to išėjo, matome. Šiaip gėda būtų spausdinti tokius puikybės pilnus (vien pavadinimas ką reiškia) ir, sakyčiau, nedorus rašinius. Nereikėtų stengtis sulyginti „Šiaurės Atėnų“ su „Panele“. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=17012