<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML><HEAD> <META http-equiv=Content-Type content=text/html;charset=utf-8> <META content="MSHTML 6.00.6000.16890" name=GENERATOR> <STYLE></STYLE> </HEAD> <BODY id=MailContainerBody style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-TOP: 15px" bgColor=#ffffff leftMargin=0 topMargin=0 name="Compose message area" CanvasTabStop="true"> <DIV><FONT face=Arial size=2>Matai, sunku diskutuoti tema, kai nusistates pries visa alu.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Visgi kalba butu apie namini alu, namie ir vartojama. Na ar artimai giminei, draugam dar pasiulyt. Sulyginciau: kepi duona savo,- valgai. Kitus vaisini. Pasidarai gira- velgi pavaisini. Ar tai blogai? Mesyte savo </FONT><FONT face=Arial size=2>augini, parukini, sveciui ant stalo paduodi. Nematau blogybes irgi.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Tai apie ta pacia ir kultura ir kokybes reikalavimus pabandykime kalbeti. Namie duona kepsime- kokie kokybes istatymai mus reguliuos? (nekalbu apie duonkepes pirkima, kalbu apie kaimo duonkepi peciu). Gi mama darys taip, kaip dare jos mama, pastaroji- kaip jos mama. Cia yra stiprumas. Darom gira- kokie kokybes istatymai musu virtuvej mus reguliuoja? </FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Alaus virimo kulturos gal ir neturim, is vienos puses. Bet... Na as va puikiai pamenu ta vaizdeli, kaip gudziais sovietiniais laikais senelis ant keliu atsiklaupes nagrinedavo, ar jau pakankamai sudyges miezys salyklui, ar dar dienele palaikyt. Tevukas irgi budedavo naktyje, kad misa neisisiubuotu, ir neperkaistu,- saldydavo. Jei truksta silumos, leisdavo isildyta akmeni, kad kubilas pasiltu. Ir kaip daba... ishsizhadet, sakyt kad cia nera jokiu traciju ir braukt ta reikala is atminimo ir istorijos? Na nesigaus, i nors tu ka. Gi turim kazkiek saves issaugoti, ir perduoti, kokie mes esam, buvom.. Alaus tradiciju, lyginant su cekija, gal i neturim. Bet jei ateities jaunimas zinos tik tai, kad vinigretai yra perkami maksimoj...</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Nepakeisime pakeisti ir to, kad siaures lietuvoj labiau alutis virdavos, o pietuose ruginuke. Net ir tokiam nedideliam atstume- tos pacios klimato salygos daro savo. Rugys siaures lietuvoj- retesnis. </FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Del grudu ir apyniu. Didieji alaus gamintojai deklaruoja, kad visa zaliava salyklui (pagrinde mieziai) yra 100% lietuviski. Sunku patiketi. Ir taip pat deklaruoja, kad apyniai lietuvoj neauga. Todel naudoja cekiskus, vokiskus, austriskus- cia gal labiau galima tiketi.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Saltinis- <A href="http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=2&cat=31&item=9454">http://www.ziniur.lt/programa/archyvas?pg=2&cat=31&item=9454</A></FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Bet su tais didziaisiais ir ju saltiniais reiktu atsargiai, nes tradiciniu reikalu ten nedaug :)</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Povilas cia gerai sako,- dauguma tautos tapusi tokia, kad gerimus renkasi labiau pagal prisiliuobimo kastus.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Bet gerai zinoti, kad yra dar zmoniu, kur supranta, kad alaus uzbonas ant stalo yra bendravimui, atsipalaidavimui, zandu iraudimui, tiesiog linksmumui :) Ir tas alus ne siaip faktas- jis aptarinejamas, degustuojamas, nuziurima putele kokio riebumo, ir alaus spalva, ir skaidrumas. Ir aludaris cia gauna pagyru, arba velniu- kad nukartino, nurugstino, ar dar kaip nors neitiko.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Manau, kad visi tie, kurie bando namini alu pavirti, tikrai daro tai ne del noro prisiliuobt. Gi yra budu ta pigiau padaryt. </FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Dar paklausiu Povilo. Apie koki cekiska alu kalba eina, noriu pakastavot.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>A.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <BLOCKQUOTE dir=ltr style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px"> <DIV>"Povilas" <<A href="mailto:geras@vilkas.lt">geras@vilkas.lt</A>> wrote in message <A href="news:hljjh2$k63$1@trimpas.omnitel.net">news:hljjh2$k63$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <BLOCKQUOTE dir=ltr style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px"> <DIV>"M20" <<A title="mailto:gazpobeda@gmail.com CTRL + spustelėkite eiti saitu" href="mailto:gazpobeda@gmail.com">gazpobeda@gmail.com</A>> parašė naujienų <A title="news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net CTRL + spustelėkite eiti saitu" href="news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net">news:hljhn2$h2l$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Jei nesi alaus megejas/gerejas, arba yra tik vienas geriamas alus - is skarbonkes, tai ta tema tau netinkama.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Is skarbonkes ar ne is skarbonkes, bet esu nusistates pries visa lietuviska alu, nepriklausomai ar ji gamino didziulis alaus gigantas ar kazkoks kaimo pakrascio bravoras ar kas nors tai atliko namie.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Pagrindine to priezastis, kad mes-lietuviai niekada neturejome alaus virimo kulturos ir todel nebuvo poreikio priimti kokiu nors alaus kokybes istatymu,kurie verstu aludarius laikytis kazkokios tai elementarios tvarkos. Kita is priezasciu, tai pas mus niekada nebuvo imanoma uzauginti teisingu grudu arba apyniu, del musu klimato ypatybiu, o is to ir alus teisingas nesigaudavo,del ko buvo verdami ir gaminami kitie alkoholio turintys gerimai.Ir is to lenda</FONT><FONT face=Arial size=2> pagrindine priezastis, tai kad salia musu yra didieji kaimynai, kurie nuo neatmenamu laiku ispazino degtines gamyba ir gerima, prie ko pripratino ir mus ir bet koks alkoholinis gerimas pas mus yra geriamas su tikslu prisiliuobti. Todel ir alus "tradiciskai" suprantamas ir priimamas uz teisinga tik tas ,nuo kurio " vieno bokalo per mazai, o dvieju jau per daug...... bet vis vien bus isgertas ir trecias. Stai todel ir gaminamas stiprus marmalas arba beveidis myzalas.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>Dziugu girdeti,kad atsiranda entuziastu, kurie bando kazka daryti sita linkme. Bet davajte ,rebiatos, eksperimentus su alaus kurimu atlikinekite ant saves ir savo artimuju bei draugu, o kai kazkuris tai is musisku alu bent jau desimtmeti bus zinomas kaip patikimas, ir ji pirks pastoviai daug zmoniu, galesite dziaugtis,kad pavyko pagaminti verta demesio alu.</FONT></DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV> <DIV><FONT face=Arial size=2>O as kol kas pabusiu stagnatorius ir toliau nebegersiu "naminio" nei lietuvisko , nei gudisko, nei lenkisko alaus, o jei jau labai noresiu alaus nusipirksiu tradicijomis patikrinto cekisko alaus( kad ir is skardines).</FONT></DIV></BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>