Tema: Re: BMS garantinis ...
Autorius: Cube
Data: 2008-07-05 11:53:03
KEdas wrote:
> Su liūdesiu turiu pranešti, kad inspekcija.lt eina išvien su BMS. Prie 
> manęs tikrino belaides ausines, kurios nesant signalo pokšėjo. 
> Inspekcijos atsiųstame registruotame laiške parašyta, kad trūkumai 
> nedideli, nes poškėjimas yra tik ausines išjungiant, todėl prekė 
> kokybiška. :(

Siaip tai inspekcija.lt jau ne pirma karta uzsiima tuo, kas ne jos 
kompetencijoje. Ji turi ivertinti daikta ir konstatuoti fakta, o 
nepradeti interpretuoti istatymus.

Pats posakis - trukumai nedideli, todel preke kokybiska, yra sioks toks 
teisinis nonsensas, nes pagal tai, kaip CK vartojamos savokos kokybe ir 
trukumai, galima daryti isvada, kad tai, kad preke turi trukumu ir 
reiskia, kad ji nekokybiska:

"4. Pirkėjas, kuriam buvo parduotas netinkamos kokybės daiktas (išskyrus 
maisto produktus), turintis pardavėjo neaptartų trūkumų, savo 
pasirinkimu turi teisę per šio kodekso 6.338 straipsnyje nurodytą 
terminą reikalauti iš pardavėjo".

Jei trukumai nedideli, tada galima tik taikyti kita punkta, kuris sako, 
kad prekes tokiu atveju negalima keisti, taciau ne nuspresti, kad preke 
kokybiska:

"1) kad daiktas, sutartyje apibūdintas pagal rūšį, būtų pakeistas 
tinkamos kokybės daiktu, išskyrus atvejus, kai trūkumai yra nedideli 
arba jie atsirado dėl pirkėjo kaltės;"

Taciau tokiu atveju vis tiek gali prasyti grazinti pinigus.

Taip kad rastas, kuriame konstatuota, kad daikte yra trukumu, tai viskas 
ko tau reikia. Dabar su juo gali eiti i vartotojo teises ar teisma. Beje 
teismai tokios inspekcijos nesamones apie nedidelius trukumus nepalaiko 
- cia buvo tokia byla del surudijusio automobilio, kuri pasieke netgi 
auksciausiaji teisma, o ten inspekcija irgi sake, kad trukumai nedideli, 
bet teismas nusprende ieskovo naudai.