Dar kartą pasižiūrėk ankstesnę diskusiją - koks atstumas iki antros fūros. Ir dar - efektyviausias stabdymas yra ant ratų blokavimosi ribos. Tai va - fūroms ta blokavimosi riba tiesiogiai priklauso nuo jų masės - t.y. pakrautos/nepakrautos. Taigi dar kartą klausimas - ar fūros stabdymo atstumas toks pats kaip lengvosios? Dėl gamintojų ir stabdžių testų - jei stabdymo atstumas lengvosiom auto pakankamai artimas, stabdant iš 100 km/h, tai pasižiūrėk, kokie rezultatai gaunami stabdant iš 150 ir 200 km/h - iškart matosi kuris gamintojas rūpinasi saugumu, o kuris to nesureikšmina. "KEdas" <news.omnitel.net@-trinti-katalogai.net> wrote in message news:l30sf5$4rb$1@trimpas.omnitel.net... > 2013.10.08 14:52, Doxlas rašė: >> Nu va kaip gražu. Net tavo pateiktam wikipedijos linke rašoma, kad >> trinties koeficientas lengvosiom auto gali būti nuo 0.7 (priimtas kaip >> teorinis-vidutinis) iki virš 1 - šiuolaikiniame automobilyje su geromis >> padangomis. Tai jau yra 30% skirtumas. > > Tai jau supratai, kad koeficientas nuo masės nepriklauso? > Bet ir toliau ant grėblio lipi. Būtent dėl tokių išsibarstymų ir negalima > lįsti į mažą tarpą tarp furų, nes svarbu ne tik neįvažiuoti kitam > sunkvežimiui į galą, bet ir kad kitas, važiuojantis plikomis padangomis, > iš galo neužvažiuotų. > >> Jei viskas taip lengvai pasiduotų teoriniams skaičiavimams - kodėl >> daroma tiek daug stabdymo kelio testų, skelbiami jų rezultatai. > > Tai daroma skaitytojams pritraukti. Gamintojai tokių stabdymo testų > nesureikšmina, o deda visokius ESP, ABS ir pan. > Bet, žinoma, tokie testai yra geriau nei LT rodomi reportažai apie > antraeilininkus ir jų sukeliamas "problemas".