Praėjo noras tau rašyti ir aiškinti. Nėra prasmės - nei tau įdomu, nei kitiems aktualu. Be to, didžiąją komentaro dalį turėčiau aiškintis, kodėl darau tai, ką darau. O čia prasidės nesusipratimai, nes mano ir tavo (t.p. daugelio kitų, čia ir kitur esančių) žvilgsnio kryptys visiškai skiriasi. Galiu tik bendražmogiškai paaiškinti: kai žmogus mato ką nors klimpstant ar žūvant, jis negali abejingai tylėti ir laukti, kol tas išsikapanos arba paskęs. O tu man ką siūlai? Nelaimės akivaizdoje pradėti svarstyti, ar aš turiu pakankamai jėgų gelbėti kitą, ar esu tinkama tam, o gal man nedera kištis ir reikia laikytis nuostatos, kad „skęstančiųjų gelbėjimas yra pačių skęstančiųjų reikalas“? Čia visi jaučiasi taip tvirtai stovį ant žemės, kad jiems vien jau mintis apie gelbėjimą yra juokinga. Papasakosiu anekdotą apie protestantus. Tie irgi eina ir kalba netikintiesiems, kad jiems reikia gelbėtis, įtikėti į Kristų ir pan. Taigi vienas iš jų atsakė: „O aš ir nežinojau, kad esu pražuvęs“. Taip ir yra. Pastangos šiais laikais kalbėti apie amžinąjį gyvenimą ir sielos išganymą taip nuvertintos, kad kelia juoką. Ir pats amžinasis gyvenimas yra veikiau įsivaizduojamas kaip laimingas gyvenimas žemėje, o ne anapusybėje. Dar dėl tos žvilgsnio krypties. Tu, Anushka, labiau vertini žmogų, o aš - Dievą. Dėl tos pačios priežasties kaip ir tu ir Ivs tvirtina, jog po palmė labiau skelbia Evangeliją nei aš, nors akivaizdu, kad jis tiesiog tyčiojasi iš to, kas žmonėms šventa. Po palmė iš tiesų stovi tarp tų, kurie tyčiojosi iš Kristaus ir spjaudė jam į veidą. Ką tu darytum, jei tai suvoktum? Ką darytum, jei matytum, kaip į tai, kas tau artimiausia ir brangiausia, spjaunama atsikrenkšėjus skreplių? Tylėtum ir svarstytum, ar tau kištis, ar ne?.. Taigi žmogiškomis akimis vertinant svarbiau, kas kaip kalba, o ne ką kalba. Kitaip sakant, svarbiau pakuotė, o ne pati dovana. Vis dėlto pripažįstu, Anushka, kad svarbu ir pakuotė, ir dovana. T.p. pripažįstu, kad ir aš padariau daugybę klaidų, buvau šiurkšti, pikta (čia išskirk kontaktus su ragana ir pan. - ten jau buvo kolionės, bjauru, į tokius dalykus suvis nederėjo leistis). Iš tiesų, aš ne Efezo vyskupas Timotiejus, Pauliaus draugas ir bendražygis. Bet ir moterys lydėjo Kristų, net stovėjo po kryžium, kai kiti išlakstė. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/satenai/?st_id=16863