"Tai kaip tada suprasti, kad reikia melstis už savo kankintojus, už priešus, jei jie neprašo? " Na, Jėzus meldėsi taip: "atleisk jiems, Viešpatie, nes jie nežino ką daro". O tai yra ko gero tikrasis atleidimas. Ir jis reikalingas ne tiek tavo "priešui", kiek tau pačiam. Nes neatleisdamas tu save prirakini prie savo priešo neapykanta. Tavo/mūsų neapykanta tau/mums kenkia ir gramzdina į ego. Jautiesi atleidęs, kai protas atgauna ramybę. Negali juk neatleisti vaikui už jo klaidas. Daugelis suaugusiųjų yra kaip vaikai, jie nepažįsta savęs ir nesupranta kas su jais vyksta. Kai jaučia patys kaltę, projektuoja ją kaltinimais į kitus, užsipuldinėja dažnai nekalčiausius kol tie ima gintis tokiomis pačiomis atakomis. Bet kiekviena ataka tai tarsi klyksmas "kodėl manęs nemylit"? Ji kyla iš meilės trūkumo. O iš kur jos bus tos meilės, jei būsime atsiskyrę nuo meilės šaltinio? Kas turi mylimąjį/ąją, tas žiūrėk sužydi ir pasaulį trokšta priglaust prie šuirdies, nes mato jį visai kitomis spalvomis. Bet vos tik mylimoji nusigręžia, gatavi ją užmušti, pasaulis apsiniaukia, ir grūmuojančių žmonių spūsty jie patys kumštin suspaudžia ranką. ...Tikras krikščionis paprasčiausiai neturi priešų.Jis visuose stengiasi pamatyti Kristaus veidą. Bet tai nereiškia, kad kiti į jį nežiūrės kaip į priešą, nes žmonės mėgsta į save panašius. Kitokia mąstymo sistema juos gąsdina. Todėl krikščionys turi siekti būti nepažeidžiamais, neįsižeisti ir atleisti tiems, kurių religinė patirtis yra menkesnė arba jos dar išviso nėra. Dažnai Dievas pats susiranda pasiruošusius pasakyti TAIP protus. Nei vienas nebus apleistas ar pasmerktas. Pragaras yra būsena kaip ir DAngus. Ir viskas pasiekiama čia ir dabar. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19024