Labai džiaugiuosi, kad rašai gražius komentarus, linkiu ir toliau taip džiuginti kitus, bet labai prašyčiau atsargumo interpretuojant religinius bei tikėjimo dalykus. Antai labai abejotinas 513 kom. patarimas nesimelsti, jei žmogus neprašo. Visada ne tik galima, bet ir reikia melstis, jei matai, kad kam nors reikia pagalbos, nors to žmogus ir neprašo. O kodėl tas, už kurį meldiesi, atsigręžia prieš tave? Tai piktosios dvasios veikla. Jai labai nepatinka, kad žmogus sprūsta iš jo nagų, dėl to ji pradeda atakuoti besimeldžiantįjį. Jei nustoji melstis, paprasčiausiai pasiduodi velnio įtakai. Kai kurie tikrai neatlaiko, nes kai meldiesi, savanoriškai užsikrauni to žmogaus blogį. Aš pati irgi patyriau visokių reakcijų - vieni pasidaro man geri, švelnūs ir palankūs, kiti pyksta, o pasitaiko, kad net pradeda neapkęsti, - tai reiškia, kad yra didelėj piktosios dvasios įtakoj. Jokios žmogaus laisvos valios per maldą nepažeisi, nes juk žmogus sąmoningai renkasi - pritarti gėriui ar ne. Dar turėčiau klausimą dėl "prigimtinio krikščioniškumo" - "net pagonis, kuris nėra praradęs ryšio su savo dvasia/siela, yra nepraradęs ryšio su Dievu, nors to gali ir nežinoti, kaip va, pvz., mie:))". Kaip čia įsikomponuoja mūsų senoji sugadinta prigimtis? Gal veikiau reikėtų sakyti "yra atradęs ryšį"? Šitaip yra įmanoma, bet vis vien reikia sąmoningo žmogaus sutikimo, nes Dievas per prievartą nė vieno negali išganyti. Panašiai ir J. Ratzingeris atsiliepė apie K. Rahnerio "anoniminę krikščionybę". Dar pastabėlė dėl Hario Poterio. Esama įvairių nuomonių apie tą knygą ir filmą, liberalai tvirtina, kad juose nieko blogo, esą išlaikoma perskyra tarp gėrio ir blogio ir pan. Bet va Vatikano egzorcistas G. Amorthas griežtai vertina - knyga skatina vaikus tikėti juodąja magija ir burtais. Aš pati nemačiau - gal reiks šiandien pažiūrėti. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19024