Su šv. Kalėdom. puošėm negyvą eglutę. o juk Kalėdinė eglė simbolizuoja Gyvybės medį. tą, kurio vaisius Adomui su Ieva raškyti buvo leidžiama. bet jie prarado šią galimybę, paragavę uždrausto medžio (Blogio ir gėrio pažinimo) vaisiaus... ir todėl nukrito į gilų miegą, į ego iliuzijų pasaulį... nereiktų manyti, kad tai buvo bausmė už "pirmapradę nuodėmę" kaip mums teigia kai kurie katalikai ir kad mes gimstame šioje nuodėmėje ir kad tai Dievo bausmė. netikiu Dievo bausmėmis. man artimesnis krikščioniškų mistikų - rozenkreicerių požiūris, kad tas "išvarymas" iš rojaus (VIENIO) į dualistinį pasaulį buvo būtina būsena: nepažinsi meilės, nežinodamas, kas yra nemeilė, neatpažinsi šviesos, nežinodamas kas yra tamsa, nežinosi kas tu esi, nepatyręs KAS TU NESI. .... Gyvybės medžio simbolis Naujajame Testamente buvo Angelo Gabrieliaus Marijai įteikta lelija. kas greičiausiai reiškė tą žinią, kad ji pagimdysianti Išganytoją, atvedantį paklydusias aveles atgal į Rojų, į vienį, bet jau viską pažinusius, supratusius kas yra atsiskyrimas ir fragmentacija, susiaurinusi jų galimybes.... palaipsniui, žinoma, ne iš karto. žydai ir popiežiai su arkivyskupais tam ir nešioja nešioja tas mažas kepurėles - šlikes. tai irgi simbolis, filtro, sulaikančio šviesą iš Dangaus. nes per didelė, neduozuota šviesa gali apakinti:) ...... Įdomu, kada į lietuvių liaudies meną atėjo Gyvybės medžio simbolis - lelija, kuri buvo įaudžiama į raštus, kuria buvo dekoruojamos spintos bei kraičio skrynios/kuparai? ar tai atėjo su krikščionybe ar dar anksčiau? -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19024