Tema: Skaitytojų pasišnekėjimai. Aštuoniasdešimt septintoji savaitė
Autorius: opinia
Data: 2011-12-25 12:53:42

Su šv. Kalėdom. puošėm negyvą eglutę.  o juk  Kalėdinė eglė
simbolizuoja Gyvybės medį. tą, kurio vaisius Adomui su Ieva raškyti
buvo leidžiama.  bet jie prarado šią galimybę, paragavę uždrausto
medžio (Blogio ir gėrio pažinimo)  vaisiaus... ir todėl nukrito į
gilų miegą, į ego iliuzijų pasaulį... nereiktų manyti, kad tai buvo
bausmė už "pirmapradę nuodėmę" kaip mums teigia kai kurie katalikai ir
kad mes gimstame šioje nuodėmėje ir kad tai Dievo bausmė. netikiu Dievo
bausmėmis. man artimesnis krikščioniškų mistikų - rozenkreicerių
požiūris, kad tas "išvarymas" iš rojaus (VIENIO) į dualistinį
pasaulį buvo būtina būsena: nepažinsi meilės, nežinodamas, kas yra
nemeilė, neatpažinsi šviesos, nežinodamas kas yra tamsa, nežinosi kas
tu esi, nepatyręs KAS TU NESI. .... Gyvybės medžio simbolis Naujajame
Testamente buvo Angelo Gabrieliaus Marijai įteikta lelija. kas
greičiausiai reiškė tą žinią, kad ji pagimdysianti Išganytoją,
atvedantį paklydusias aveles atgal į Rojų, į vienį, bet jau viską
pažinusius, supratusius kas yra atsiskyrimas ir fragmentacija,
susiaurinusi jų galimybes.... palaipsniui, žinoma,  ne iš karto. žydai
ir popiežiai su arkivyskupais tam ir nešioja nešioja tas mažas
kepurėles - šlikes. tai irgi simbolis,   filtro, sulaikančio šviesą
iš Dangaus. nes per didelė, neduozuota šviesa gali apakinti:) ......
Įdomu, kada į lietuvių liaudies meną atėjo Gyvybės medžio simbolis -
lelija, kuri buvo įaudžiama į raštus, kuria buvo dekoruojamos spintos
bei kraičio skrynios/kuparai? ar tai atėjo su krikščionybe ar dar
anksčiau? 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19024