:) "Romas Z." <juozeta@jahu.kom> wrote in message news:h9fev5$svl$1@trimpas.omnitel.net... > Prigimtinių teisių nėra, jei tiki į Dievą ;) > > > > "Jonas Sergejenka" <johnas@kazhkur.com> wrote in message news:h9fecg$s2h$1@trimpas.omnitel.net... > > Nepakraupčiau, nepakraupčiau.:) > > Aš irgi šneku ne apie Vaišvilos mokslą, o apie filosofiją. O griežtas atskyrimas kaip tik ir būdingas pozityvistams > > (dominuojančiai teisės mokyklai šiuolaikinėje visuomenėje), ir beje šis principas labai stipriai kaišiojo koją > > Niurnbergo proceso metu, kai buvo bandoma teisiškai korektiškus veiksmus pritempinėti po "amoraliais". Nepamenu, kuo > > tai baigėsi patiems filosofams, H.L.A.Hartas kiek vėliau nemažai apie tai rašė, tačiau vien tas faktas, jog naciai > > visgi buvo nuteisti, dar nesuponuoja, jog teisės norma būtinai turi turėti moralų pagrindą. > > > > Bet apsižvalgius į pasaulį, visgi išlieku prie savo nuomonės, jog teisė tėra stipresniųjų diktatūra, ir niekur mes nuo > > to "natural law" toli nenubėgsim. Visi kiti filosofai manęs nesužavėjo, nes vien gudrių žodžių prirašymas nieko naujo > > nesukuria. Ir pvz., jei imti visai rimtai, tai aš galiu įrodyti, kad nėra tokio dakito kaip "prigimtinė teisė" (tame > > tarpe ir prigimtinė teisė į gyvybę). Gan kategoriška, bet prie teisingo kiekio alaus aš tą galiu įrodyti taip, kad > > negalėsi prieštarauti. > > > > O visų įstatymų skaityti nebūtina, jei tavo veiklos tikslas nesikerta su jais. Kita vertus, ir čia neapsieita be > > paradokso - tam, kad išsiaiškintum, ar kokia nors teisės norma nevaržo tavo norimo veikimo būdo - turi perskaityti > > visus. Gerai tik, kad skaityti reiktų tik visas imperatyviąsias normas, o pastarųjų mūsuose yra mažiau nei > > dispozityviųjų. > > > > "Romas Z." <juozeta@jahu.kom> wrote in message news:h9dcoj$r34$1@trimpas.omnitel.net... > >> Beje, teisės teorija (tipo "hipotezė, dispozicija ir sankcija") ir teisės filosofija buvo atskiri dalykai. Teisės > >> filosofijoje tokių kosmosų prisiklausiau, kad tu su savo griežtu atskyrimu pakrauptum - iki tokio lygio, kad > >> prinicipas, > >> jog "įstatymų nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės" yra visiška nesąmonė, nes tų įstatymų priimama tiek (pateikti > >> skaičiai), kad jų fiziškai net ir perskaityti nelabai būtų kada, nekalbant apie suvokimą ir įsisąmoninimą. > >> > >> > >> > >> "Jonas Sergejenka" <johnas@kazhkur.com> wrote in message news:h9dbsr$q0h$1@trimpas.omnitel.net... > >> > Kodėl gi tau staiga tos menesinės ėmė artėti? > >> > > >> > Būtum, Romai, atidžiau klausęs teisės filosofijos (teisės teorijos) kursą, tai žinotum skirtumą tarp "daug paistoma > >> > apie moralę" ir "griežtai atskiria teisę nuo moralės". Na, nebent tau priimtinesnė kad ir Natural law mokykla - > >> > tokiu > >> > atveju nelabai begaliu ir ginčytis. > >> > > >> > Gali tikti - ne būtinai tinka. Tad nors o.autos.binaries penktadieniais galima diskutuoti apie GP, visgi o.law > >> > grūpse > >> > aš stengsiuosi reikštis tik teisės klausimais. Populistinius šūksnius "grąžinkim Zuoką Vilniui" bei "Duonos ir > >> > darbo!" > >> > bandysiu ignoruoti. > >> > > >> > J. > >> > > >> > "Romas Z." <juozeta@jahu.kom> wrote in message news:h9da4m$nhk$1@trimpas.omnitel.net... > >> >> Būtum, Jonai, moteris, pagalvočiau, kad mėnesinės artėja. > >> >> > >> >> Daugmaž viską dėstai teisingai, tik pridursiu, kad teisė visgi yra socialinis mokslas, yra ir tokia teisės > >> >> filosofija, > >> >> ten daug paistoma apie moralę ir pan. dalykus, taigi ne viską reikia apriboti kodeksais, galima biški ir į šoną > >> >> nukrypt. > >> >> Politika ir teisė taip pat glaudžiai susijusios, taigi daug kas, kas tinka o.politics, gali tikti ir o.law. > >> >> > >> >> Pvz., baukučių šeiminėlės bajeriai su bendrabučiais, džipais ir tėvystės atostogomis gali būti diskutuojami net ir > >> >> o.humour (nors, išskyrus juos pačius, tie bajeriai nejuokingi). > >> >> > >> >> > >> >> > >> >> "Jonas Sergejenka" <johnas@kazhkur.com> wrote in message news:h9d1ej$8he$1@trimpas.omnitel.net... > >> >> > Atkapstai vienas citatas, ištrini kitas. Užpisa, nesutinki? :) > >> >> > Naudą iš buto gauni tu, naudą iš paskolintų pinigų GALBŪT gauna bankas. Galbūt - nes yra rizika, kad viską > >> >> > sudeginsi, > >> >> > nusižudysi, o palikuonių neturi. Rizika ne neuždirbti per palūkanas, o būtent rizika neatgauti paskolintų > >> >> > pinigų. > >> >> > Viščiukus rudenį skaičiuoja. Sutinki, kad tavo per 2 metus sumokėti 5% paskolos + 10% palūkanomis net ir > >> >> > geriausiu > >> >> > atveju tesudaro tik 15% banko tau atiduotų pinigų. Jei nusižudysi anksčiau nei per 3 metus nuo draudimo > >> >> > sutarties > >> >> > sudarymo - kažin, ar gyvybės draudimas išmokės išmoką. > >> >> > Na, apie rizikos skaičiavimą aš tikrai nesiplėsiu - ne mano tema. > >> >> > > >> >> > Beje, OFFtopic. > >> >> > Kedai, kai tu siuntinėji ant žolės priparkuotų auto nuotraukas į policiją - ko sieki? Kad žolytė žaliuotų, ar > >> >> > pagainioti teisėtvarkos institucijas? Nes anksčiau maniau, kad 1) variantas. Ir man jis buvo priimtinas. Bet > >> >> > dabar > >> >> > lyg > >> >> > matau metodišką kovą [prieš sistemą]? > >> >> > Pataisyk, kur klystu, bet iš tavo komentarų šioje temoje irgi jaučiasi toks šiek tiek pavydas bankams, kad jie > >> >> > gauna > >> >> > naudą. Na, jei viskas atlikta teisiškai tvarkingai, tai nematau tame problemos. Jei kažkieno kiaušai per silpni > >> >> > įkurti > >> >> > savo banką daryti pelną tokiais pat būdais - kam pavydėti ir koliotis ant bankų? > >> >> > Geriau jau koliotis ant korumpuotų valdininkų, kyšių, visos šunaujos žurnalistų, ir tt. ir pan. T.y., ant tų, > >> >> > kurie > >> >> > ne > >> >> > tik kad nusižengia TAVO moralės normoms, bet dar blogiau - nusižengia TEISĖS normoms. > >> >> > > >> >> > Bankai [galbūt/abejotinai/daleiskim] morališkai gal ir ne itin grakščiai padarė, pasinaudodami NT burbulais ir > >> >> > įviliodami kaimiečius į skolų verpetą, bet gal nepradėsim giliau kapstyti, kas ten daugiau kaltas, kas mažiau > >> >> > kaltas, > >> >> > kas burbulų pridarė, kodėl reikia iššaudyti nepatriotus-emigrantus-myžnius, ir tt.? Teisiškai sutartys ir visi > >> >> > saugikliai jose nustatyti tvarkingai, ir tai nėra kažkokios užslėptos ar siurprizinės sąlygos. Blogiausiu atveju > >> >> > galima bandyti įrodinėti, jog bankai nepakankamai smulkiai išaiškino šias sąlygas paskolos ėmėjams fiziniams > >> >> > asmienims, pastaruosius laikant silpnesniąja sutarties šalimi. Bet ir tai, vargu bau. :) > >> >> > > >> >> > Да, чукча писатель. Вслух по русски не читает, песен не поет. > >> >> > > >> >> > > >> >> > "KEdas" <news@[[trinti]]katalogai.net> wrote in message news:h9cr3b$tht$1@trimpas.omnitel.net... > >> >> >> Jonas Sergejenka rašė: > >> >> >> > Gal gali patikslinti, apie kokius netikslumus, kuriuos aš anksčiau neva parašiau ir dėl kurių teisindamasis > >> >> >> > labai > >> >> >> > jau išsiplėčiau, kalbi? > >> >> >> > >> >> >> Net tavo cituojamame laiške yra citatos :) > >> >> >> Чукча писатель, а не читатель? > >> >> >> > >> >> >> > >> >> >> >>>> Jonas Sergejenka rašė: > >> >> >> >>>>> ir kadangi naudą gauni tu, o ne bankas (banko darbuotojai tavo > >> >> >> >>>>> bute > >> >> >> >>>> Jo jo, bankas naudos negauna :) > >> >> >> >>>> > >> >> >> >>>> > >> >> >> >>>>> sunerimsta, ir prašo patikrinti, ar užstatytas Rolexas vis dar > >> >> >> >>>>> turi savo vertę. O pasirodo - kad fyg, neturi. Dėl to ir tokie > >> >> >> >>>>> sprendimai > >> >> >> >>>> Čia jau skolintojo bėdos, kad užstato verte nesidomi skolindamas. > >> >> >> >>>> Ar tu manai, kad nieko nedarant ir nerizikuojant uždirbti 500Lt yra > >> >> >> >>>> normalu? > >> >> > >> >