Dviratininko girtumas nebutinai (sutinku) nereiskia kalte del autoivykio, taciau butinai reiskia kalte del KET pazeidimo, nes dviratininkas juk toks pat eismo dalyvis . Taip? Reziumuojame: du eimo dalyviai pazeide KET reikalavimus. Vienas baudziamas (bausme + nuostoliu atlyginimas), kitas ne? Bausmes ner kam skirti, del nuostoliu ner i ka kreiptis. Ar kreiptis i ipedinius, del nuostolio, patirto ismokejus jiems kompensacija, uz motinos zuti, pastarajai girtai nesuvaldzius dviracio gatveje. Baisokai skamba. "Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:j9g92u$qs1$1@trimpas.omnitel.net... > Gintas rašė: >> na, bet vairuotojas-gali but kaltas, gali but nekaltas, ekspertize >> lai sprendzia. Bet, kad dviratinkas su promilemis ir del to, su savo >> neprognozuojamu elgesiu pridares zalos-reikia bausti jo tiesioginius >> ipedinius ar ne? As vis bandau pasakyti, kad susidaro toks ispudis, >> kad mirus zmogui-aplinkiniai kalti, o jisai ne (nes jis mirdamas >> ispirko savo kalte) > > Tau bandė paaiškinti esminį momentą: tai, kad girtas visiškai nebūtinai > reiškia ar savaime nereiškia, kad kaltas dėl autoįvykio; kad padarė > veiksmus, nusižengė taisyklėms, kas būtent ir sąlygojo/lėmė eismo įvykį. > Pirma nustatoma kaltė (BK281: „pažeidė kelių eismo saugumo ar transporto > priemonės eksploatavimo taisykles, _jeigu_dėl_to_įvyko_ _eismo_įvykis_, > dėl kurio buvo...“), o jau tik tada girtumas įsigalioja kvalifikuojančia > (potencialiai bausmę didinančia) aplinkybe.