Nežinau kaip su dviračių šalmais, bet su motocikliniais tai šalmo pagrindinė užduotis ir yra apsaugoti smegenis nuo sutrenkimo. Jo kiautas deformuojasi panašiai kaip virto kiaušinio lukštas, sugerdamas smūgį. Teoriškai po incidento šalmą reiktų mest lauk ir pirkt kitą. O kad šalmas nesaugo nuo sutrenkimo tai visiškai nesutinku - užtektų iš stovimos padėties pargriuvus kaukštelt galva į asfaltą ir smegenų sutrenkimas garantuotas. Pasakos apie sukimo momentus ir kaklo traumas tai tokios darželinukų lygio, imho - jei jau nusivertai nuo dviračio taip, kad būdamas su šalmu gavai kaklo traumą, tai be šalmo būtum komoj kaip minimum. 2016.07.28 09:55, budulis vulgaris rašė: > 2016-07-28 09:36, KEdas rašė: >> O tu bent skaitei tą „mano“ tyrimą? Panašu, kad pačiam labiau patinka >> velomaratono rubrikoje Ergo draudimo remiami Fuks „tyrimai“, nes tik >> juos tesugebi „įveikti“. >> Tik čia žinomas chirurgas autoritetingai pareiškia, kad šalmas >> Prancūzijoje apsaugojo jo VEIDĄ nuo sužalojimų. Kai tuo tarpu visi (net >> šalmų naudą įrodantys) MOKSLINIAI tyrimai teigia, kad šalmas veido >> neapsaugo, o ES šalmų sertifikavimas yra tik 17 ir 20kmh greičiams, tad >> susidūrimuose su automobiliais irgi ne kažką tepadėtų. Šiaip Vitkus >> pasirodė kvailiausiai, nes susimovė praktiškai kiekviename teiginyje. > > Dar Vitkaus viena citata: > "Važiuodami dviračiu galime pasiekti keliasdešimt kilometrų per valandą > greitį ir, netikėtai krentant, smegenys kaukolėje juda tokiu pat > greičiu, kol neištikšta į kaktikaulio skliautą" > > Ir čia pat siūlo dėtis šalmą. > > Taigi, kokiu būdu šalmas apsaugoja smegenis iš vidaus? Man tai ta citata > sako, kad šalmas tokiu atveju nei kiek nepadės. > > > > >