RaR rašė: > Supranti, sistemoje apie kurią kalbu, kaip tik nebuvo jokių biurokratų, > atsakingų už pirkimą. Juos sukūrė viešųjų pirkimų įstatymas. Čia perka Visuomet buvo biurokratai, kurie paskir(sty)davo lėšas ir buvo atsakingi už pirkimą/tiekimą/aprūpinimą. > Nežinau apie kokį biurokratą čia kalbi. Nesant viešųjų pirkimų įstatymo Kad ir apie tiesioginį/skyriaus viršininką. Jam apie viršesniųjų pirkimų (ir jų organizavimo) preferencijas buvo į ausį pakuždėta ir visi žino(jo) pirkimų tvarką (kanceliarinės iš tiekėjo x, eksploatacinės iš tiekėjo y ir t.t.). Na, geriausiu atveju paburiant apie gerą kainą ir bendradarbiavimą, dirbimą su jais, tačiau pats supranti kuo tai kvepia (ne tas žodis kvepia, o atviru tekstu — YRA). Gali taip pat pažiūrėti iš verslo pusės. Kodėl aš turėčiau pirkti tavo prekę, - slidžiai klausia biurokratas/sprendžiantysis x? - Mes perkam iš Antano... Duosi kyšį arba negausi valstybinių užsakymų. Jokių kainos ir kitų kriterijų (biurokratui bemaž nusispjauti, kokia gera ar kiek pigesnė tavo siūloma prekė) ir veikiančių, griežtų procedūrų, kaip į juos lygiuotis juk nėra... Dar vienas neigiamas aspektas, kad taip atsiranda „nepakeičiamos“ prekės ir tiekėjai (mes visada pirkome tik prekę x iš puikaus tiekėjo y), kurios neva neturi alternatyvų, nors iš tikrųjų yra pakeičiamos ir neretai daug pigesnės, nors kokybiškos. Taip vienas uab'as „sėdi ant arterijos“ ir slopina/riboja konkurenciją rinkoje. Arba „staiga ir netikėtai“ (tuo tikslu įkuriamas tų pačių valdančiųjų/biurokratų iniciatyva) atsiranda uab'as, kuris pasiūlo būtent ieškomų prekių, kurių niekas kitas nesiūlo. Pinigų švaistymo/grobstymo schemas ir betvarkės trūkumus galima vardinti ir vardinti...