Jei jau sutinki, kad yra veiksmų, kuriuos atliekamus bet kurio konkretaus žmogaus atžvilgiu, tas žmogus vertins kaip neteisingus ir blogus, t.y. kad yra objektyvūs ir universalūs kriterijai neteisingumui ir blogiui apibrėžti, norint padaryti teisingą teisinę sistemą, tokie neteisingi ir blogi veiksmai turi būti neteisėti. Tai, kad kai kurie žmonės sąmoningai ar ne (dėl abejingumo ar kvailumo) atlieka veiksmus, kurie yra neteisingi kitų žmonių atžvilgiu, nėra jokio pagrindo tokius veiksmus norėti padaryti teisėtais. Tiek geri ekonomistai, tiek geri filosofai prieina tokios pačios išvados - klaidinga (nepadedanti pasiekti išsikelto tikslo - daugumos žmonių gerbūvio didėjimo) ekonominė sistema neišvengiamai yra paremta objektyviai neteisingais veiksmais. Ekonomistai tą įrodo utilitaristiniais argumentais (pvz. Mises, kuris beje nemanė, kad teisingumas yra objektyvus), filosofai (pvz. Stefan Molyneux, mano manymu turbūt geriausias visų lakų filosofas - nemokamos jo knygos http://www.freedomainradio.com/free/ bei debesis nemokamų podcast'ų http://www.youtube.com/user/stefbot) - moraliniais. Beje dar į temą apie klaidingų teorijų paplitimo mainstreem'e priežastis - užsiimti brangiai kainuojančia demagogija aiškinant, kad Niutono dėsniai yra klaidingi, navaro nedaug. Tačiau užsiimti lygiai tokia pačia demagogija aiškinant, kad nusipirkus indulgenciją gausi amžiną laimę, o jos nenusipirkus amžinai degsi pragare, indulgencijas parduodančiam navaro labai daug. Su klaidomis ekonomikoje yra labai panašiai - bet kokia intervencija į taikią žmonių kooperaciją naudojant arba grasinant panaudoti fizinę jėgą kažkuriuos žmones apiplėšia, kažkuriuos apdovanoja. Kadangi tokiais atvejais visada yra asmeniškai suinteresuotų, kad jiems naudingos klaidos nebūtų demaskuotos kuo ilgiau, tiek religinis, tiek ekonominis (politinis) bullshit'as gyvuoja mainstreem'e labai ilgai. -- Doc "RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:h50p91$1r6$1@trimpas.omnitel.net... > >>visi sveiko proto žmonės teisingumą ir gėrį vertina šeidami iš mano >>aprašyto išeities taško, netgi tie, kurie to sąmoningai nesuvokia. > > Savo atžvilgiu - gal kažkiek ir taip. Bet tai, kas teisinga ir gera > socialinėje - ekonominėje plotmėje skirtingi - žmonės supranta labai > skirtingai. >