Jei ir toliau ta linkme samprotausit, gal pagaliau prieisit isvados, kad valstybe vis tik buvo ar galejo buti? "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:hk9h83$6jg$1@trimpas.omnitel.net... > Teritorijų išskirtinumas (čia vat Rusija, čia vat Lietuva) nereikalauja > pavaldumo kaip parametro. Tam visai pakanka (šiais laikais, ir manyč > taipogi ir anais) kultūrinio (tame tarpe kalbinio) skirtumo. Rusai nuo > lietuvių (baltų, aisčių, bilekaip kitaip) skyrėsi tadu, skiriasi daba. > Skiriasi kalba, skiriasi mastysena, skiriasi prioritetais, religija ir > t.t. ir pan. > Rusams berželiai, baltams - ažuolai ir t.t. ir pan. Prie tais laikais > visoj > Europoj vyravusio pavaldumo nepastovumo (vakar buvo Pranciškaus, > šiandie jau kokio Pilypo) visai dėsningai akcentuodavo kultūrinius > teritorijų atributus (pagrindinai aišku religiją). Pagaliau gi GPS'o > nebuvo, valdovų valdos buvo apibrėžiamos tiesiog išvardijant istoriškai > nusistovėjusius valdomų teritorijų sąrašą. Tiesa sakant iš to beveik seka, > jog tos istoriškai nusitovėjusios teritorijos apart kultūrinio bendrumo > turėjo dar ir administracinį vientisumą (nu kaip ir nelabai pasitaiko > titulų tipo "karalius pusės žemaičių, trečdalio volynės ir ketvirčio > žemgalių"), > kas tiesa saknat nei keista, nei nuostabu, tik neaišku kas pirmiau ėjo > (o tikriausiai tai kartu, sinergetika tipo). > > "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message > news:hk8pda$tqv$1@trimpas.omnitel.net... >> Cia jau normalesne diskusija gaunasi ... Reiketu patikslinti, kad ten >> paminetas Lietuvos - Rusijos pasienis ar paribys. Teritorija su savo >> ribomis >> turbut turejo buti kazkieno valdoma. Negi musu proteviu gentys apsibreze >> ju >> gyvenamos teritorijos ribas tam, kad galetu pliektis tarpusavy, niekieno >> netrukdomos. >> >> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >> news:hk6td2$4he$1@trimpas.omnitel.net... >>> Ar mes turim bent mažiausią priežastį teigti, jog tuose analuose >>> paminėta "Rusija" bei "Lietuva" yra bent kiek tapatu šiuolaikiam >>> šių terminų interpretavimui ? Kiek aš žinau istoriją (o nesu istorikas, >>> tik šiaip domiuos ja jau keturis dešimtmečius) tai greičiausiai >>> tiek pat pagrindo, kiek dabar perskaičius keliasdešimties metų senumo >>> rašinius apie pvz. Sūduvą pareikšti, jog praeitam šimtmety egzistavo >>> Sūduvos valstybė. Kas iš tuometinio mastymo/kalbėsenos yra >>> arčiausiai dabartinio termino "valstybė" musie būtų "tėvonija", >>> monarcho valda. Tai tuomet neturėjo jokio ryšio nei su kalba, nei su >>> etnosu apskritai. Tiesiog monarcho valdoma teritorija. Teritorijos >>> irgi turi pavadinimus, kokie tų pavadinimų ryšiai su kitais parametrais >>> (tuomečiais etnosais, kalbomis, pavaldumu) - bent jau man visai neaišku. >>> >>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>> news:hk64k7$ret$1@trimpas.omnitel.net... >>>> >>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>> news:hjutki$r8g$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>>>> news:hju0ri$caj$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>> >>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>>> news:hjscae$4u5$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>> >>>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>>>>>> news:hjrbu6$c73$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>>>>> news:hjpljo$iev$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>>> Emocijos ir tiek... Pavardės vietoj faktų bei jų analizės. >>>>>>>> >>>>>>>> Tai gal, tamsta, be emociju, remdamasis faktais galit pasakyt, kur >>>>>>>> buvo >>>>>>>> Lietuvos sostine 1009m? Bent jau apytiksle vieta ... >>>>>>> >>>>>>> Niekur nebuvo. Tokio termino kaip "Lietuva" nebuvo. Tokio darinio >>>>>>> kaip "Lietuvos valstybė" irgi nebuvo. Buvo vadu (kažkada kažkieno >>>>>>> pavadintų kunigaikščiais) valdomos teritorijos. >>>>>> >>>>>> Deja, irgi tik emocijos, bet, toli grazu, ne faktai. Anot >>>>>> Kvedlinburgo >>>>>> analu >>>>>> Brunonui galva nukirto Lietuvos - Rusijos pasienyje >>>>>> >>>>> Rimtai žiūrėčiau į šią pastabą tik tuo atveju, jei būtų pateikta >>>>> Kvedlinburgo analu >>>>> citata originalo kalba, su filologų ir istorikų komentarais, ką tuomet >>>>> galėjo >>>>> reikšti tas ar anas posakis/terminas. O daba tai tik eilinis "šv. >>>>> Belzebubas teigia..." >>>>>> >>>> >>>> Bet, tamsta, ir atkaklus esat. O fiziko stiprioji puse turetu but ne >>>> tik >>>> atkaklumas ar uzsispyrimas, bet ir loginis mastymas >>>> http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Lietuvos_vardas._The_first_name_of_Lithuania_in_writing_1009.jpg >>>> Komentaro pas Bumblauska paprasykit, kai sutiksit :) >>>> >>>>>>>> >>>>>>>>> Šiaip jau mokslo pasauly europinė civilizacija tokių metodų >>>>>>>>> (o šv. Antanėlis teigia, jog karvė - raguotas dinozauras) >>>>>>>>> atsisakė prieš kelis šimtmečius, o tu vis dar jais naudojies. >>>>>>>> >>>>>>>> Ar tikrai atsisake? >>>>>>> >>>>>>> Tikrai. Visgi mane Universirtete ruošė mokslininko amatui, nemažai >>>>>>> draugų/bendramokslių yra/buvo mokslininkais - turiu pagrindo taip >>>>>>> teigti. >>>>>> >>>>>> Mokslininkas yra mokslininkas is prigimties, pasaukimo, o mokslininko >>>>>> amatu >>>>>> uzsiimt, ty but mokslininku uz pinigus kone kiekvienas galetu, jei >>>>>> siek >>>>>> tiek >>>>>> pasistengtu. Paskui tokie "mokslininkai" ir teigia, kad, pvz, >>>>>> homoseksualizmas - ne liga, ne iskrypimas ir, kad tai normalu, vos ne >>>>>> genuose uzkoduota, kas tolygu: "karve - raguotas dinozauras" :) >>>>>> >>>>> Tai apsispręsk, apie ką tu - apie "iš prigimties" ar visgi apie >>>>> "realiai >>>>> pripažistama" ? >>>>> Ir nešokinėt taip beviltiškai nuo Lietuvos istorijos prie "mušk >>>>> homiką" >>>>> su >>>>> tarpine >>>>> stotele "kas yra mokslinykas", nerimtai atrodo. Kalba ėjo apie >>>>> rėmimasį >>>>> autoritetais >>>>> kaip mokslinio disputo argumentą (ankstyvosios krikščionybės laikų >>>>> papročiai, >>>>> ankstyvieji viduramžiai; pats atstovauji kažkokius tai >>>>> "noeankstyvuosius >>>>> viduramžius" ?). >>>> >>>> neatstovauju as jokiu viduramziu :) Pats uzvedet kalba apie >>>> mokslinykus, >>>> tai >>>> ir pabandziau paaiskint, kad nelaikau mokslininkais tu, kurie visa >>>> gyvenima >>>> kitu straipsnius perrasineja ir savo isvadomis pataikauja tiems, kurie >>>> jiem >>>> ant duonos pinigu duoda >>>> >>>> >> >>