Ir vėl savo dainelę tu :) O pagalvot "kas yra valstybė, kada apie teritorinį darinį jau galima sakyt "valstybė"" - per sunku ? "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message news:hkbi3j$6a2$1@trimpas.omnitel.net... > Jei ir toliau ta linkme samprotausit, gal pagaliau prieisit isvados, kad > valstybe vis tik buvo ar galejo buti? > > "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message > news:hk9h83$6jg$1@trimpas.omnitel.net... >> Teritorijų išskirtinumas (čia vat Rusija, čia vat Lietuva) nereikalauja >> pavaldumo kaip parametro. Tam visai pakanka (šiais laikais, ir manyč >> taipogi ir anais) kultūrinio (tame tarpe kalbinio) skirtumo. Rusai nuo >> lietuvių (baltų, aisčių, bilekaip kitaip) skyrėsi tadu, skiriasi daba. >> Skiriasi kalba, skiriasi mastysena, skiriasi prioritetais, religija ir >> t.t. ir pan. >> Rusams berželiai, baltams - ažuolai ir t.t. ir pan. Prie tais laikais >> visoj >> Europoj vyravusio pavaldumo nepastovumo (vakar buvo Pranciškaus, >> šiandie jau kokio Pilypo) visai dėsningai akcentuodavo kultūrinius >> teritorijų atributus (pagrindinai aišku religiją). Pagaliau gi GPS'o >> nebuvo, valdovų valdos buvo apibrėžiamos tiesiog išvardijant istoriškai >> nusistovėjusius valdomų teritorijų sąrašą. Tiesa sakant iš to beveik seka, >> jog tos istoriškai nusitovėjusios teritorijos apart kultūrinio bendrumo >> turėjo dar ir administracinį vientisumą (nu kaip ir nelabai pasitaiko >> titulų tipo "karalius pusės žemaičių, trečdalio volynės ir ketvirčio >> žemgalių"), >> kas tiesa saknat nei keista, nei nuostabu, tik neaišku kas pirmiau ėjo >> (o tikriausiai tai kartu, sinergetika tipo). >> >> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >> news:hk8pda$tqv$1@trimpas.omnitel.net... >>> Cia jau normalesne diskusija gaunasi ... Reiketu patikslinti, kad ten >>> paminetas Lietuvos - Rusijos pasienis ar paribys. Teritorija su savo >>> ribomis >>> turbut turejo buti kazkieno valdoma. Negi musu proteviu gentys apsibreze >>> ju >>> gyvenamos teritorijos ribas tam, kad galetu pliektis tarpusavy, niekieno >>> netrukdomos. >>> >>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>> news:hk6td2$4he$1@trimpas.omnitel.net... >>>> Ar mes turim bent mažiausią priežastį teigti, jog tuose analuose >>>> paminėta "Rusija" bei "Lietuva" yra bent kiek tapatu šiuolaikiam >>>> šių terminų interpretavimui ? Kiek aš žinau istoriją (o nesu istorikas, >>>> tik šiaip domiuos ja jau keturis dešimtmečius) tai greičiausiai >>>> tiek pat pagrindo, kiek dabar perskaičius keliasdešimties metų senumo >>>> rašinius apie pvz. Sūduvą pareikšti, jog praeitam šimtmety egzistavo >>>> Sūduvos valstybė. Kas iš tuometinio mastymo/kalbėsenos yra >>>> arčiausiai dabartinio termino "valstybė" musie būtų "tėvonija", >>>> monarcho valda. Tai tuomet neturėjo jokio ryšio nei su kalba, nei su >>>> etnosu apskritai. Tiesiog monarcho valdoma teritorija. Teritorijos >>>> irgi turi pavadinimus, kokie tų pavadinimų ryšiai su kitais parametrais >>>> (tuomečiais etnosais, kalbomis, pavaldumu) - bent jau man visai neaišku. >>>> >>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>>> news:hk64k7$ret$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> >>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>> news:hjutki$r8g$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>>>>> news:hju0ri$caj$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>> >>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>>>> news:hjscae$4u5$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>> >>>>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message >>>>>>>> news:hjrbu6$c73$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message >>>>>>>>> news:hjpljo$iev$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>>>> Emocijos ir tiek... Pavardės vietoj faktų bei jų analizės. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Tai gal, tamsta, be emociju, remdamasis faktais galit pasakyt, kur >>>>>>>>> buvo >>>>>>>>> Lietuvos sostine 1009m? Bent jau apytiksle vieta ... >>>>>>>> >>>>>>>> Niekur nebuvo. Tokio termino kaip "Lietuva" nebuvo. Tokio darinio >>>>>>>> kaip "Lietuvos valstybė" irgi nebuvo. Buvo vadu (kažkada kažkieno >>>>>>>> pavadintų kunigaikščiais) valdomos teritorijos. >>>>>>> >>>>>>> Deja, irgi tik emocijos, bet, toli grazu, ne faktai. Anot >>>>>>> Kvedlinburgo >>>>>>> analu >>>>>>> Brunonui galva nukirto Lietuvos - Rusijos pasienyje >>>>>>> >>>>>> Rimtai žiūrėčiau į šią pastabą tik tuo atveju, jei būtų pateikta >>>>>> Kvedlinburgo analu >>>>>> citata originalo kalba, su filologų ir istorikų komentarais, ką tuomet >>>>>> galėjo >>>>>> reikšti tas ar anas posakis/terminas. O daba tai tik eilinis "šv. >>>>>> Belzebubas teigia..." >>>>>>> >>>>> >>>>> Bet, tamsta, ir atkaklus esat. O fiziko stiprioji puse turetu but ne >>>>> tik >>>>> atkaklumas ar uzsispyrimas, bet ir loginis mastymas >>>>> http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Lietuvos_vardas._The_first_name_of_Lithuania_in_writing_1009.jpg >>>>> Komentaro pas Bumblauska paprasykit, kai sutiksit :) >>>>> >>>>>>>>> >>>>>>>>>> Šiaip jau mokslo pasauly europinė civilizacija tokių metodų >>>>>>>>>> (o šv. Antanėlis teigia, jog karvė - raguotas dinozauras) >>>>>>>>>> atsisakė prieš kelis šimtmečius, o tu vis dar jais naudojies. >>>>>>>>> >>>>>>>>> Ar tikrai atsisake? >>>>>>>> >>>>>>>> Tikrai. Visgi mane Universirtete ruošė mokslininko amatui, nemažai >>>>>>>> draugų/bendramokslių yra/buvo mokslininkais - turiu pagrindo taip >>>>>>>> teigti. >>>>>>> >>>>>>> Mokslininkas yra mokslininkas is prigimties, pasaukimo, o mokslininko >>>>>>> amatu >>>>>>> uzsiimt, ty but mokslininku uz pinigus kone kiekvienas galetu, jei >>>>>>> siek >>>>>>> tiek >>>>>>> pasistengtu. Paskui tokie "mokslininkai" ir teigia, kad, pvz, >>>>>>> homoseksualizmas - ne liga, ne iskrypimas ir, kad tai normalu, vos ne >>>>>>> genuose uzkoduota, kas tolygu: "karve - raguotas dinozauras" :) >>>>>>> >>>>>> Tai apsispręsk, apie ką tu - apie "iš prigimties" ar visgi apie >>>>>> "realiai >>>>>> pripažistama" ? >>>>>> Ir nešokinėt taip beviltiškai nuo Lietuvos istorijos prie "mušk >>>>>> homiką" >>>>>> su >>>>>> tarpine >>>>>> stotele "kas yra mokslinykas", nerimtai atrodo. Kalba ėjo apie >>>>>> rėmimasį >>>>>> autoritetais >>>>>> kaip mokslinio disputo argumentą (ankstyvosios krikščionybės laikų >>>>>> papročiai, >>>>>> ankstyvieji viduramžiai; pats atstovauji kažkokius tai >>>>>> "noeankstyvuosius >>>>>> viduramžius" ?). >>>>> >>>>> neatstovauju as jokiu viduramziu :) Pats uzvedet kalba apie >>>>> mokslinykus, >>>>> tai >>>>> ir pabandziau paaiskint, kad nelaikau mokslininkais tu, kurie visa >>>>> gyvenima >>>>> kitu straipsnius perrasineja ir savo isvadomis pataikauja tiems, kurie >>>>> jiem >>>>> ant duonos pinigu duoda >>>>> >>>>> >>> >>> > >