Tema: Re: versiu visuomen?
Autorius: Alvidon
Data: 2010-02-03 17:13:50
Ir vėl savo dainelę tu :) O pagalvot "kas yra valstybė, kada apie 
teritorinį darinį jau galima sakyt "valstybė"" - per sunku ?

"Marux" <marux@marux.lt> wrote in message news:hkbi3j$6a2$1@trimpas.omnitel.net...
> Jei ir toliau ta linkme samprotausit, gal pagaliau prieisit isvados, kad 
> valstybe vis tik buvo ar galejo buti?
> 
> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message 
> news:hk9h83$6jg$1@trimpas.omnitel.net...
>> Teritorijų išskirtinumas (čia vat Rusija, čia vat Lietuva) nereikalauja
>> pavaldumo kaip parametro. Tam visai pakanka (šiais laikais, ir manyč
>> taipogi ir anais) kultūrinio (tame tarpe kalbinio) skirtumo. Rusai nuo
>> lietuvių (baltų, aisčių, bilekaip kitaip) skyrėsi tadu, skiriasi daba.
>> Skiriasi kalba, skiriasi mastysena, skiriasi prioritetais, religija ir 
>> t.t. ir pan.
>> Rusams berželiai, baltams - ažuolai ir t.t. ir pan. Prie tais laikais 
>> visoj
>> Europoj vyravusio pavaldumo nepastovumo (vakar buvo Pranciškaus,
>> šiandie jau kokio Pilypo) visai dėsningai akcentuodavo kultūrinius
>> teritorijų atributus (pagrindinai aišku religiją). Pagaliau gi GPS'o
>> nebuvo, valdovų valdos buvo apibrėžiamos tiesiog išvardijant istoriškai
>> nusistovėjusius valdomų teritorijų sąrašą. Tiesa sakant iš to beveik seka,
>> jog tos istoriškai nusitovėjusios teritorijos apart kultūrinio bendrumo
>> turėjo dar ir administracinį vientisumą (nu kaip ir nelabai pasitaiko
>> titulų tipo "karalius pusės žemaičių, trečdalio volynės ir ketvirčio 
>> žemgalių"),
>> kas tiesa saknat nei keista, nei nuostabu, tik neaišku kas pirmiau ėjo
>> (o tikriausiai tai kartu, sinergetika tipo).
>>
>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message 
>> news:hk8pda$tqv$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Cia jau normalesne diskusija gaunasi ... Reiketu patikslinti, kad ten
>>> paminetas Lietuvos - Rusijos pasienis ar paribys. Teritorija su savo 
>>> ribomis
>>> turbut turejo buti kazkieno valdoma. Negi musu proteviu gentys apsibreze 
>>> ju
>>> gyvenamos teritorijos ribas tam, kad galetu pliektis tarpusavy, niekieno
>>> netrukdomos.
>>>
>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>> news:hk6td2$4he$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> Ar mes turim bent mažiausią priežastį teigti, jog tuose analuose
>>>> paminėta "Rusija" bei "Lietuva" yra bent kiek tapatu šiuolaikiam
>>>> šių terminų interpretavimui ? Kiek aš žinau istoriją (o nesu istorikas,
>>>> tik šiaip domiuos ja jau keturis dešimtmečius) tai greičiausiai
>>>> tiek pat pagrindo, kiek dabar perskaičius keliasdešimties metų senumo
>>>> rašinius apie pvz. Sūduvą pareikšti, jog praeitam šimtmety egzistavo
>>>> Sūduvos valstybė. Kas iš tuometinio mastymo/kalbėsenos yra
>>>> arčiausiai dabartinio termino "valstybė" musie būtų "tėvonija",
>>>> monarcho valda. Tai tuomet neturėjo jokio ryšio nei su kalba, nei su
>>>> etnosu apskritai. Tiesiog monarcho valdoma teritorija. Teritorijos
>>>> irgi turi pavadinimus, kokie tų pavadinimų ryšiai su kitais parametrais
>>>> (tuomečiais etnosais, kalbomis, pavaldumu) - bent jau man visai neaišku.
>>>>
>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>>> news:hk64k7$ret$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>
>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>>> news:hjutki$r8g$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>>>>> news:hju0ri$caj$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>
>>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>>>>> news:hjscae$4u5$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>
>>>>>>>> "Marux" <marux@marux.lt> wrote in message
>>>>>>>> news:hjrbu6$c73$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>>>>>>>> news:hjpljo$iev$1@trimpas.omnitel.net...
>>>>>>>>>> Emocijos ir tiek... Pavardės vietoj faktų bei jų analizės.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Tai gal, tamsta, be emociju, remdamasis faktais galit pasakyt, kur
>>>>>>>>> buvo
>>>>>>>>> Lietuvos sostine 1009m? Bent jau apytiksle vieta ...
>>>>>>>>
>>>>>>>> Niekur nebuvo. Tokio termino kaip "Lietuva" nebuvo. Tokio darinio
>>>>>>>> kaip "Lietuvos valstybė" irgi nebuvo. Buvo vadu (kažkada kažkieno
>>>>>>>> pavadintų kunigaikščiais) valdomos teritorijos.
>>>>>>>
>>>>>>> Deja, irgi tik emocijos, bet, toli grazu, ne faktai. Anot 
>>>>>>> Kvedlinburgo
>>>>>>> analu
>>>>>>> Brunonui galva nukirto Lietuvos - Rusijos pasienyje
>>>>>>>
>>>>>> Rimtai žiūrėčiau į šią pastabą tik tuo atveju, jei būtų pateikta
>>>>>> Kvedlinburgo analu
>>>>>> citata originalo kalba, su filologų ir istorikų komentarais, ką tuomet
>>>>>> galėjo
>>>>>> reikšti tas ar anas posakis/terminas. O daba tai tik eilinis "šv.
>>>>>> Belzebubas teigia..."
>>>>>>>
>>>>>
>>>>> Bet, tamsta, ir atkaklus esat. O fiziko stiprioji puse turetu but ne 
>>>>> tik
>>>>> atkaklumas ar uzsispyrimas, bet ir loginis mastymas
>>>>> http://lt.wikipedia.org/wiki/Vaizdas:Lietuvos_vardas._The_first_name_of_Lithuania_in_writing_1009.jpg
>>>>> Komentaro pas Bumblauska paprasykit, kai sutiksit :)
>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Šiaip jau mokslo pasauly europinė civilizacija tokių metodų
>>>>>>>>>> (o šv. Antanėlis teigia, jog karvė - raguotas dinozauras)
>>>>>>>>>> atsisakė prieš kelis šimtmečius, o tu vis dar jais naudojies.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ar tikrai atsisake?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tikrai. Visgi mane Universirtete ruošė mokslininko amatui, nemažai
>>>>>>>> draugų/bendramokslių yra/buvo mokslininkais - turiu pagrindo taip
>>>>>>>> teigti.
>>>>>>>
>>>>>>> Mokslininkas yra mokslininkas is prigimties, pasaukimo, o mokslininko
>>>>>>> amatu
>>>>>>> uzsiimt, ty but mokslininku uz pinigus kone kiekvienas galetu, jei 
>>>>>>> siek
>>>>>>> tiek
>>>>>>> pasistengtu. Paskui tokie "mokslininkai" ir teigia, kad, pvz,
>>>>>>> homoseksualizmas - ne liga, ne iskrypimas ir, kad tai normalu, vos ne
>>>>>>> genuose uzkoduota, kas tolygu: "karve - raguotas dinozauras" :)
>>>>>>>
>>>>>> Tai apsispręsk, apie ką tu - apie "iš prigimties" ar visgi apie 
>>>>>> "realiai
>>>>>> pripažistama" ?
>>>>>> Ir nešokinėt taip beviltiškai nuo Lietuvos istorijos prie "mušk 
>>>>>> homiką"
>>>>>> su
>>>>>> tarpine
>>>>>> stotele "kas yra mokslinykas", nerimtai atrodo. Kalba ėjo apie 
>>>>>> rėmimasį
>>>>>> autoritetais
>>>>>> kaip mokslinio disputo argumentą (ankstyvosios krikščionybės laikų
>>>>>> papročiai,
>>>>>> ankstyvieji viduramžiai; pats atstovauji kažkokius tai 
>>>>>> "noeankstyvuosius
>>>>>> viduramžius" ?).
>>>>>
>>>>> neatstovauju as jokiu viduramziu :) Pats uzvedet kalba apie 
>>>>> mokslinykus,
>>>>> tai
>>>>> ir pabandziau paaiskint, kad nelaikau mokslininkais tu, kurie visa
>>>>> gyvenima
>>>>> kitu straipsnius perrasineja ir savo isvadomis pataikauja tiems, kurie
>>>>> jiem
>>>>> ant duonos pinigu duoda
>>>>>
>>>>>
>>>
>>> 
> 
>