> Klausimas yra tame, ar viskas, ko (dar) nepripažįsta vadinamoji > tradicinė medicina, pats savo esme ir a priori yra šarlatanizmas? Taip, tai iš esmės yra šarlatanizmas. Teigti kažką, neturint tam jokio pagrindo bei įrodymų ir iš to pelnytis yra šarlatanizmas. Bet koks jokiais įrodymais neparemtas teiginys nėra teisingas. Jis gali būti tik potencialiai teisingas, bet tikimybė, kad jis tokiu taps, yra lygi tokiai, kokia apskaičiuojama pagal tikimybių teoriją. > Ir ar > priklausymas tradicinės medicinos gildijai ir savo ruožtu yra a priori > neklaidinga nuomonė? Priklausymas tradicinės medicinos gildijai pats savaime nieko nereiškia. Jai priklausantis atstovas gali šnekėti ką nori - tai priklauso nuo to atstovo žinių ir įvairių asmeninių savybių. Jei imti pačią mediciną ir jos šakas kaip mokslą, tai ji teigia tokias tiesas, kurios šiuo metu laikomos teisingomis. Tai nereiškia, kad kaupiantis naujoms žinioms tos tiesos nesikeis, atvirkščiai - jos būtinai keisis. Bet turimos tiesos - tai geriausia, ką šiuo metu šioje srityje turi žmonija. Ir gana gerai žinome ką galime pasiekti, kaip paveikti procesus vadovaudamiesi tomis sukauptomis žiniomis. Alternatyva mokslinėmis žiniomis paremtam gydymui - nenaudoti sukauptų žinių arba naudoti paskirų asmenų sukurptas "žinias" ar "teorijas". Bet tokios veiklos sėkmingumo procentas apskaičiuojamas vadovaujantis tikimybės teorija ir paprastai yra nykstamai mažas. > O pavyzdžių, kad "mokslinė medicina" koregavo savo "katekizmą" turim per > istoriją ne vieną. Reikia suprasti, kad mokslas nėra katekizmas, ir jeigu jis taip suprantamas - reikia keisti požiūrį ir pasidomėti juo giliau. Naujai įgytos žinios pastoviai koreguoja mokslines tiesas, taip ir turi būti, tokia ir yra mokslo paskirtis. Jei to nebūtų, nebūtų nei mokslo, nei jokios pažangos.