Tema: Re: Neapmoketas parkingas
Autorius: KEdas
Data: 2011-06-17 22:04:46
2011.06.17 21:38, Laimis rašė:
> KEdas rašė:
>> Tokia išimtis galima tik ten, kur nėra kamščių ir parkavimo problemos.
>> Stovėjimo kaina skirta ne tiek pinigams surinkti, kiek tam, kad tiems
>> kam tikrai reikia galėtų atvažiuoti ir turėtų kur sustoti. Gera kaina
>> yra tada, kai užimta yra 70-80% stovėjimo vietų.
>
> Tokia išimtis tiesiog būtina, kai pristeigus parkingo aikštelių [...]
> praktiškai nebelieka vietos, kur nepažeisdamas KET galėtum _sustoti_ ir
> kažkiek pastovėti.

Kas čia per situacija, kai esant aikštelių nebeturi kur sustoti?

> Dar jei koks vietinis visus užkaborius žinai, o jei
> svečias, turistas...?

Tai nevažiuoji į miesto centrą žemėlapyje nepažiūrėjęs kur yra MOKAMOS 
stovėjimo aikštelės.

> Tiek tas, kuriam reikia 15 min, tiek tas, kuriam reikia 3 h, abu
> vienodai prisidėjo prie spūsčių didinimo ir parkingo vietos užėmimo
> važiuodami į tą miesto dalį.

Tas, kas moka už 3 valandas prie problemos sprendimo prisideda labiau 
nei tas, kas tikisi 15 minučių stovėti nemokamai. Pastarasis, tiesą 
pasakius, prisideda tik prie problemos kūrimo.

> Ir abiems jiems vienodai reikia, gal tik
> tas kuriam reikėjo 15 min greičiau *išvažiuos* ir atlaisvins parkingo
> vietą.

Paryškinau esminį skirtumą.

> Jei norima kontroliuoti (mažinti) spūstis, laisvinti miesto zonas
> nuo automobilių, tai tikslingiau (ir efektyviau; taupiau administravimo
> prasme) yra visų pirma apmokestinti įvažiavimą į tam tikras dalis, o ne
> reguliuoti parkingo kainas ir samdyti gvardiją mėlynkelnių su
> sekundmačiais...


Nieko panašaus. Įvažiavimo apmokestinimas turi daugiau sunkumų, nes yra 
mažiau lankstus. Tuo tarpu labai padidinus stovėjimo kainas važiuoja tik 
tie, kam tai ekonomiškai naudinga (kurjeriai) arba finansiškai neskauda. 
Ai, dar būtinas faktorius – kad per miesto centrą tranzitas būtų 
maksimaliai nepatogus. Miesto centras turi būti skirtas žmonėms, o ne 
mašinoms.

>> O kas čia logiško? Kodėl ne valanda, pusvalandis ir t.t.? Manau, kad
>> kiekvienas turi sugebėti planuoti savo laiką, o jei nesugeba – piniginės
>> baudos padės įvesti drausmę.
>
> Nėra nei labai protinga, nei praktiška sekti kiekvieno auto stovėjimo
> terminą su sekundmačiu. Reikia palikti protingą laiką susipakuoti, dar
> kokį mažą vaiką įsodinti, susikrauti kokią mantą ir galų gale ramiai
> taikyti kaip įsisprausti į užkimštą ar intensyvaus eismo gatvelę.

Jau rašiau – į siauras gatveles miesto centre nėra ko lįsti nuosavu 
automobiliu. Jei jos nebus tranzitinės, tai ir eismo nebus ir nereikės 
niekur spraustis. Laimės ir gyventojai, ir turistai.


> manyčiau net psichologiškai disciplinuočiau, palankiau veiktų paskiriant
> baudas; bausti pavėlavus vos kelias minutes yra per daug kategoriška,
> palyginus su nuolaidžiu, bet aiškiu terminu tavo naudai, tarkime 10 min,
> po stovėjimo termino pabaigos.

Tai kam tas mokėjimas už laiką jei galima 10 minučių nemokėti? Kaip 
kontroliuosime? Ar dar prisimeni kaip reikia elgtis ir kam skirti 529 
ženklai? Matei nors vieną lietuvaitį prie jų sustojus elgiantis pagal 
taisykles?

> Manau, kad net jei tai nereglamentuota taisyklėse, tai veikia pagal
> nerašytą logiką (ir mėlynkelniai dar nepuola priekaištauti, baudų
> išrašinėti, jei pakuojiesi ir vėluoji išvažiuoti kokią minutę-penkias po
> stovėjimo termino pabaigos)

Tai nėra normalu. Negi sunku susimokėti tą papildomą litą besibaigiant 
terminui arba susisukti per apmokėtą laiką? Lietuvoje yra labai liūdna 
situacija, kai policija ir kiti kontroliuojantys pareigūnai apsimeta 
socialiniais darbuotojais, nors neatlieka net savo tiesioginių pareigų. 
  Už gailestingumą jie neretai priima asmenines padėkas :(