Tema: Re: Neapmoketas parkingas
Autorius: Laimis
Data: 2011-06-22 23:52:05
KEdas rašė:
> 2011.06.22 21:24, Laimis rašė:
>> akivaizdu, kad ilgiau, nei tarkim 5 min yra stovėjimas ir 333 pažeidimas.
>
> Diskusiją pratęsime kai paaiškinsi kaip nustatyti tas 5 minutes.

Analogiškai — diskusiją pratęsime tada, kai paaiškinsi, kaip pareigūnui 
įsitikinti (ir — svarbiausia — bandyti tai daryti) ar potencialaus 
pažeidėjo bute/automobilyje nėra paruošta nešimui daiktų, kuriuos jis 
kraus (ar ketina) kažkokį laiką, kuris neturi būti ilgesnis, nei reikia. 
Atsakydamas galiu patikinti, kad kur kas paprasčiau ir aiškiau, 
skaidriau, nei subjektyviai interpretuoti KET ir paskui dar aiškintis 
teismuose: atvykai į vietą, užfiksavai laiką ir visiems, kurie dar stovi 
praėjus 5 minutėms, surašei protokolus.

> Kol kas tik pasakysiu, kad 529 ženkle minimalus leistinas terminas, kurį
> galima nurodyti, yra 15 minučių. Ženklas su mažesniu terminu tėra

Stovėjimas ir sustojimas yra skirtingi dalykai (ironiška, kad tai labai 
neaišku iš pačio KET). Neveltui parkingo kontrolė pavesta ne kelių eismo 
priežiūros pareigūnams (iš principo, tai turėtų daryti privačios/tokios 
struktūros, kurios tiesiogiai suinteresuotos apskaita).

>> Be to, kad nežinau ar tas straipsnis yra būtent toks, kaip surašytas
>> (pažodžiui), tai jis man atrodo kiek kvailokas.
>
> Tai pasitikslink pats. Neturiu mados iškraipyti įstatymo teksto arba
> pateikti jį ne visą. Gal tau ir dura lex, bet lex. Man jis net ir ne
> dura atrodo.

Turėjau omenyje ką kita: nežinau ir nesu tikras, kad šis straipsnis 
pažodžiui įtvirtina tai, kas ir parašyta (neretai būna tokių straipsnių, 
kurie atsiranda tikslingai, turint omenyje kažkokius konkrečius ar 
bendruosius, bet nebūtinai žinomus ir akivaizdžius poreikius).
Man sovietinė kultūra yra atgrasi iš principo; neabejoju, kad niekas 
taip kvailai ir siaurai nesuvokia prevencijos, kaip auklėti pavienius 
pažeidėjus darbe ar laiptinėje (dar turbūt priverstinai įtraukiant 
aplinkinius: bendradarbius, kaimynus). Neabejoju, kad tai iš esmės 
kertasi su žmogaus teisėmis ir dvigubos bausmės principu.
Dar suprantu/pateisinu, kad tokią prevenciją galima daryti kokiame 
čigonų tabore, studentų bendrabutyje ar kitur, kur pažeidimų yra daug 
ir/ar jie daromi nuolat, yra tendencingi. Taip pat neįsivaizduoju, kaip 
soldafoniškas principas, kad ir efektyvus (viešai mušti vieną, o kiti 
bijos) gali būti prevencijos pagrindu demokratinėje visuomenėje, kuri 
išpažįsta privatumo apsaugos, orumo gerbimo principus. Taip pat reikia 
atkreipti dėmesį, kad ATPK 254 kalbama visų pirma apie viešą bylos 
nagrinėjimą, o ne prevenciją, kaip tokią. Pačios bylos nagrinėjimo 
viešumo svarbos tikrai neneigiu ir neginčiju, TAČIAU yra tokių nuomonių, 
kad bylos nagrinėjimas vietoje ar netinkančioje aplinkoje ir 
netinkančiomis sąlygomis, pažeidžia (gali pažeisti) administracinėn 
atsakomybėn traukiamojo procesines teises (konkrečiai, tai ATPK 272; 
teisė į advokatą, vertėją, teikti paaiškinimus, įrodymus), todėl 
siektina ir priimtiniausia, kai bylos nagrinėjamos *viešai*, tačiau 
organizuotai, iš anksto paskirtu laiku, kai suteikiama galimybė 
realizuoti savo gynybos teises.