KEdas rašė: > 2011.06.17 21:38, Laimis rašė: >> KEdas rašė: >>> Tokia išimtis galima tik ten, kur nėra kamščių ir parkavimo problemos. >>> Stovėjimo kaina skirta ne tiek pinigams surinkti, kiek tam, kad tiems >>> kam tikrai reikia galėtų atvažiuoti ir turėtų kur sustoti. Gera kaina >>> yra tada, kai užimta yra 70-80% stovėjimo vietų. >> >> Tokia išimtis tiesiog būtina, kai pristeigus parkingo aikštelių [...] >> praktiškai nebelieka vietos, kur nepažeisdamas KET galėtum _sustoti_ ir >> kažkiek pastovėti. > > Kas čia per situacija, kai esant aikštelių nebeturi kur sustoti? Tokia situacija, kad nelabai pagrįsta reikalauti susimokėti už pusvalandį ar net valandą, jei prisireikė sustoti kelioms minutėms. >> Dar jei koks vietinis visus užkaborius žinai, o jei >> svečias, turistas...? > > Tai nevažiuoji į miesto centrą žemėlapyje nepažiūrėjęs kur yra MOKAMOS > stovėjimo aikštelės. Žiūrint ko ten apskritai važiuojama. Jei stovėti bent pusvalandį (minimalų laiko kvantą), tada taip. O jei maršrutas toks (tranzitinis) ir/ar reikia trumpai stabtelėti, sutvarkyti kokį reikaliuką? > Nieko panašaus. Įvažiavimo apmokestinimas turi daugiau sunkumų, nes yra > mažiau lankstus. Tuo tarpu labai padidinus stovėjimo kainas važiuoja tik > tie, kam tai ekonomiškai naudinga (kurjeriai) arba finansiškai neskauda. Labai ginčytis nesinori, nes tikrai gali būti, kad esi kur kas labiau įsigilinęs. Tačiau. Matau „idealų“ sprendimą -- padidinti kainas 10x... Manau, kad akivaizdu, jog egzistuoja nemenka problema visus susekti ir visa tai efektyviai suadministruoti. Na ir apskritai; kiek pasimalu po sostinės centrą ir senamiestį, tai spėčiau, kad apskritai išvengiančiųjų mokėjimo (dėl to, kad randama/yra kur nemokamai sugrūsti auto ir dėl to, kad stovėto laiko kontrolė yra švelniai tariant netobula; pačiam pastaruosius 3 kartus iš eilės, kai teko palikti karutį netoli Sereikiškių ir susimokėti valandai-dvejoms, atsipūtęs grįžau pradelsęs ir pusvalandį; nieko) yra galbūt net daugiau, nei pusė... Jei manai, kad centre ir senamiestyje spūsčių ir transporto lygis yra normalus, tai gerai. Jei ne, tai taviškė griežto administravimo teorija truputį neveikia. Bent jau ta ta dalimi, kuri teigia, kad parkingas ir jo kainos yra efektyvi priemonė mažinti transporto problemas. Ir manau, kad realiai neveiks tol, kol dauguma ten besimalančių nepajus, kad būti centre kainuoja; turėtum sutikti, kad tai kur kas paprasčiau padaryti apmokestinus įvažiavimą; parkingas po to juk netrukdo... > Ai, dar būtinas faktorius – kad per miesto centrą tranzitas būtų > maksimaliai nepatogus. Miesto centras turi būti skirtas žmonėms, o ne > mašinoms. Tai galima uždrausti įvažiavimą, uždaryti gatves, galima iškelti įstaigas ir biurus iš centro, parduotuvės ir pačios išsikels... Žiū ir nebereikės (nebeliks) centro ir žmonių jame; galės būti parkas... Viešojo transporto kainos panašios, kaip ir ir auto, o patogumą/praktiškumą sunku palyginti. Ar man laukti kokio senoko, tvankaus, prigtūsto autobuso ir nuvažiuoti į centrą per pusvalandį sumoje už ~4-5 Lt, ar už nedaug didesnę sumą greitai ir/ar komfortiškai sulakstyti automobiliu, ir grįžti su didesniu pirkinių krepšiu yra SKIRTUMAS. Tai arba viešasis transportas taps patogesniu ir pigesniu, *praktiškesniu*, nes realiai pabrangs įvažiavimas į centrą automobiliais, arba reikia susitaikyti su ta turbūt stagnuojančia (neitin progresuojančia) situacija, kuri yra dabar. > Tai kam tas mokėjimas už laiką jei galima 10 minučių nemokėti? Kaip > kontroliuosime? Ar dar prisimeni kaip reikia elgtis ir kam skirti 529 > ženklai? Matei nors vieną lietuvaitį prie jų sustojus elgiantis pagal > taisykles? Tai koks tikslas? Surinkti daugiau pinigų (jei svarbios ir tos 10 minučių, už kurias, kaip reikia suprasti, bus masiškai nesumokama ir bus patiriamas nuostolis!) ar veikiant srautus įvažiavimo ar stovėjimo kaina kelti mažiau erzelio, mažiau bereikalingo aiškinimosi, nervinimosi, laiko gaišimo, daugiau ramybės, orumo ir gero nusiteikimo? Kontrolė lygiai tokia pati, kaip ir dabar, tik kiek laisvesnė, nes nebūtina sekti kiekvieno auto termino sekundėmis... Kažkur lyg ir užsiliko atmintyje tas 529, o kur dabar centre yra tokios vietos? >> Manau, kad net jei tai nereglamentuota taisyklėse, tai veikia pagal >> nerašytą logiką (ir mėlynkelniai dar nepuola priekaištauti, baudų >> išrašinėti, jei pakuojiesi ir vėluoji išvažiuoti kokią minutę-penkias po >> stovėjimo termino pabaigos) > > Tai nėra normalu. Negi sunku susimokėti tą papildomą litą besibaigiant > terminui arba susisukti per apmokėtą laiką? Lietuvoje yra labai liūdna Sunku yra visų pirma planuoti savo laiką minučių, dešimties minučių tikslumu. Turbūt net neįmanoma. Ypač, kai tas tavo laikas yra susijęs su kitų laiku, paslaugomis, tvarkomis. Abejoju, kad ir tau, kuris bevelytų kuo griežčiausiai kontroliuoti, tai visiškai ir dažnai pavyksta. Tad planavęs užtrukti pusvalandį, gali užtrukti ir iki valandos ar dar daugiau (o norint realiai pratęsti terminą, reikėtų, kad auto būtų visiškai netoli nuo reikalų tvarkymo vietos; nedažnai tai įmanoma). Logiška, kad pats dėl to esi atsakingas (jei dar neįgijai patirties, kad viskas trunka kur kas ilgiau, nei planuoji), tačiau protingas laikotarpis po apmokėto stovėjimo termino, manau, yra reikalingas (bent jau tikrai ne žalingas). Tuomet aiškiai žinai, kad nesuspėjęs laiku, dar turi rezervines 10 minučių. Net nepalankiai užsidegę keli raudoni šviesoforo signalai gali praryti kokias 5-10 min. (o tai jau gana objektyvios tavo planavimo tikslumo aplinkybės...).