Tema: Re: Neapmoketas parkingas
Autorius: Laimis
Data: 2011-06-18 01:18:18
KEdas rašė:
> 2011.06.17 21:38, Laimis rašė:
>> KEdas rašė:
>>> Tokia išimtis galima tik ten, kur nėra kamščių ir parkavimo problemos.
>>> Stovėjimo kaina skirta ne tiek pinigams surinkti, kiek tam, kad tiems
>>> kam tikrai reikia galėtų atvažiuoti ir turėtų kur sustoti. Gera kaina
>>> yra tada, kai užimta yra 70-80% stovėjimo vietų.
>>
>> Tokia išimtis tiesiog būtina, kai pristeigus parkingo aikštelių [...]
>> praktiškai nebelieka vietos, kur nepažeisdamas KET galėtum _sustoti_ ir
>> kažkiek pastovėti.
>
> Kas čia per situacija, kai esant aikštelių nebeturi kur sustoti?

Tokia situacija, kad nelabai pagrįsta reikalauti susimokėti už 
pusvalandį ar net valandą, jei prisireikė sustoti kelioms minutėms.


>> Dar jei koks vietinis visus užkaborius žinai, o jei
>> svečias, turistas...?
>
> Tai nevažiuoji į miesto centrą žemėlapyje nepažiūrėjęs kur yra MOKAMOS
> stovėjimo aikštelės.

Žiūrint ko ten apskritai važiuojama. Jei stovėti bent pusvalandį 
(minimalų laiko kvantą), tada taip. O jei maršrutas toks (tranzitinis) 
ir/ar reikia trumpai stabtelėti, sutvarkyti kokį reikaliuką?

> Nieko panašaus. Įvažiavimo apmokestinimas turi daugiau sunkumų, nes yra
> mažiau lankstus. Tuo tarpu labai padidinus stovėjimo kainas važiuoja tik
> tie, kam tai ekonomiškai naudinga (kurjeriai) arba finansiškai neskauda.

Labai ginčytis nesinori, nes tikrai gali būti, kad esi kur kas labiau 
įsigilinęs.
Tačiau. Matau „idealų“ sprendimą -- padidinti kainas 10x...
Manau, kad akivaizdu, jog egzistuoja nemenka problema visus susekti ir 
visa tai efektyviai suadministruoti. Na ir apskritai; kiek pasimalu po 
sostinės centrą ir senamiestį, tai spėčiau, kad apskritai išvengiančiųjų 
mokėjimo (dėl to, kad randama/yra kur nemokamai sugrūsti auto ir dėl to, 
kad stovėto laiko kontrolė yra švelniai tariant netobula; pačiam 
pastaruosius 3 kartus iš eilės, kai teko palikti karutį netoli 
Sereikiškių ir susimokėti valandai-dvejoms, atsipūtęs grįžau pradelsęs 
ir pusvalandį; nieko) yra galbūt net daugiau, nei pusė...
Jei manai, kad centre ir senamiestyje spūsčių ir transporto lygis yra 
normalus, tai gerai. Jei ne, tai taviškė griežto administravimo teorija 
truputį neveikia. Bent jau ta ta dalimi, kuri teigia, kad parkingas ir 
jo kainos yra efektyvi priemonė mažinti transporto problemas. Ir manau, 
kad realiai neveiks tol, kol dauguma ten besimalančių nepajus, kad būti 
centre kainuoja; turėtum sutikti, kad tai kur kas paprasčiau padaryti 
apmokestinus įvažiavimą; parkingas po to juk netrukdo...

> Ai, dar būtinas faktorius – kad per miesto centrą tranzitas būtų
> maksimaliai nepatogus. Miesto centras turi būti skirtas žmonėms, o ne
> mašinoms.

Tai galima uždrausti įvažiavimą, uždaryti gatves, galima iškelti 
įstaigas ir biurus iš centro, parduotuvės ir pačios išsikels...
Žiū ir nebereikės (nebeliks) centro ir žmonių jame; galės būti parkas...

Viešojo transporto kainos panašios, kaip ir ir auto, o 
patogumą/praktiškumą sunku palyginti. Ar man laukti kokio senoko, 
tvankaus, prigtūsto autobuso ir nuvažiuoti į centrą per pusvalandį 
sumoje už ~4-5  Lt, ar už nedaug didesnę sumą greitai ir/ar komfortiškai 
sulakstyti automobiliu, ir grįžti su didesniu pirkinių krepšiu yra 
SKIRTUMAS.
Tai arba viešasis transportas taps patogesniu ir pigesniu, 
*praktiškesniu*, nes realiai pabrangs įvažiavimas į centrą 
automobiliais, arba reikia susitaikyti su ta turbūt stagnuojančia 
(neitin progresuojančia) situacija, kuri yra dabar.


> Tai kam tas mokėjimas už laiką jei galima 10 minučių nemokėti? Kaip
> kontroliuosime? Ar dar prisimeni kaip reikia elgtis ir kam skirti 529
> ženklai? Matei nors vieną lietuvaitį prie jų sustojus elgiantis pagal
> taisykles?

Tai koks tikslas? Surinkti daugiau pinigų (jei svarbios ir tos 10 
minučių, už kurias, kaip reikia suprasti, bus masiškai nesumokama ir bus 
patiriamas nuostolis!) ar veikiant srautus įvažiavimo ar stovėjimo kaina 
kelti mažiau erzelio, mažiau bereikalingo aiškinimosi, nervinimosi, 
laiko gaišimo, daugiau ramybės, orumo ir gero nusiteikimo? Kontrolė 
lygiai tokia pati, kaip ir dabar, tik kiek laisvesnė, nes nebūtina sekti 
kiekvieno auto termino sekundėmis...
Kažkur lyg ir užsiliko atmintyje tas 529, o kur dabar centre yra tokios 
vietos?


>> Manau, kad net jei tai nereglamentuota taisyklėse, tai veikia pagal
>> nerašytą logiką (ir mėlynkelniai dar nepuola priekaištauti, baudų
>> išrašinėti, jei pakuojiesi ir vėluoji išvažiuoti kokią minutę-penkias po
>> stovėjimo termino pabaigos)
>
> Tai nėra normalu. Negi sunku susimokėti tą papildomą litą besibaigiant
> terminui arba susisukti per apmokėtą laiką? Lietuvoje yra labai liūdna

Sunku yra visų pirma planuoti savo laiką minučių, dešimties minučių 
tikslumu. Turbūt net neįmanoma.
Ypač, kai tas tavo laikas yra susijęs su kitų laiku, paslaugomis, tvarkomis.
Abejoju, kad ir tau, kuris bevelytų kuo griežčiausiai kontroliuoti, tai 
visiškai ir dažnai pavyksta. Tad planavęs užtrukti pusvalandį, gali 
užtrukti ir iki valandos ar dar daugiau (o norint realiai pratęsti 
terminą, reikėtų, kad auto būtų visiškai netoli nuo reikalų tvarkymo 
vietos; nedažnai tai įmanoma). Logiška, kad pats dėl to esi atsakingas 
(jei dar neįgijai patirties, kad viskas trunka kur kas ilgiau, nei 
planuoji), tačiau protingas laikotarpis po apmokėto stovėjimo termino, 
manau, yra reikalingas (bent jau tikrai ne žalingas). Tuomet aiškiai 
žinai, kad nesuspėjęs laiku, dar turi rezervines 10 minučių.
Net nepalankiai užsidegę keli raudoni šviesoforo signalai gali praryti 
kokias 5-10 min. (o tai jau gana objektyvios tavo planavimo tikslumo 
aplinkybės...).