Tema: Re: uoj blia, padstalom!
Autorius: Signalizacija
Data: 2015-06-23 07:05:17
Seiminyksciu gatvej panaikino pereja ir kaip grazu. Per metus nuo to nei 
vieno nukalto keglio

On 2015.06.23 03:23, ejs wrote:
> 2015-06-23 00:45, Laimis rašė:
>> ejs rašė:
>>
>>> gal pradėti reiktų nuo to, kad perėja nebūtų įrengiama tamsiausioje
>>> kelio atkarpoje, posūkyje ar panašiose riboto matomumo vietose.
>>
>> Ir tas taip pat. O kaip su jau esančiomis, kurių yra gausiai daugiau?
>
> Nereikalingas - naikinti. Reikalingas - padaryti saugesnėmis. Pvz
> garsioji Narbuto g. perėja - važiuojant pavakare ji netikėtoje vietoje,
> nes Saulė šviečia tiesiai į akis. Vietiniai ją žino, o atvykėliai ...
>
>>> Arba vietiniams žinoma vieta gvilke ties Vingio parku: kokio galo ten
>>> ribojimas 50km/h, jei esant sausam asfaltui neįsitempęs pravažiuoji ant
>>> 80 km/h? Sunku palikti 60km/h ribojimą, kaip ir likusioje atkarpoje?
>>
>> Kurioje vietoje konkrečiau?
>
> iš centro važiuojant, prieš tiltą. Jei neklystu, net ir po
> rekonstrukcijos išorinės dalies šaligatvis neatskirtas barjerais.
> Laukiam kol ką nors sutraiškys?
> Formaliai viskas tvarkoj - važiuot greičiau nei 50 km/h draudžiama. O ką
> daryt jei sprogo padanga ir nevaldomas sunkvežimis leidžiamu greičiu
> važiuoja į spaliukų būrį?
>
>> Jei ten po/ties tiltu, tai gi ne sykį ir ne du buvo neįsipaišyta į
>> trajektoriją neįsitempus imant posūkį (ir jei neklystu tragiškai, kol
>> skiriamosios pertvaros nebuvo). Ir skiriamąją berods esu matęs ties ta
>> vieta palankstytą...
>
> Dabar ta vieta truputį pagerinta. IMHO, joje proeblemas sudaro ne
> lakūnai, bet nefotogogeniški antraeilininkai. Ne problema ją pravažiuoti
> leidžiamu greičiu, problema laiku pamatyti stabdantį nuo 70 iki 40 km/h.
>
>> Ribojantys ženklai neturi būti įspėjantys ženklai. Nes miestuose
>> plačiose ir tiesiose gatvėse pagal tavo nupasakotą itališką praktiką
>> drąsiai galima būtų sustatyti ir 80-100 km/h.
>
> Mūsiškės normos leidžia didinti greitį iki 80 km/h, jei gatve nevyksta
> miesto maršrutinio transporto eismas ir iki 60 km/h, jei toks eismas
> vyksta. Problema ta, kad nesistengiama nustatyti pastovaus greičio
> režimo kelyje, pvz 70 km/h ir vietoje to šokinėjam nuo 50 iki 80 km/h.
> Plius juridiškai problematiška didinti greitį virš 80 km/h, nors kelio
> parametrai tą leistų.
>
>>> patogu važiuoti didesniu nei leistina greičiu. Jei reikia 30 km/h - turi
>>> stovėti atitinkamas ženklas. Bet ne vidury gatvės skersai numetam
>>> nudažytą bordiūrą ir rodom pirštais kad 'va, idiotas, laiku nepamatė'.
>>
>> Tai, kad absoliučioje daugumoje atvejų, kur yra kalneliai, stovi
>> perspėjantis ženklas (matyt privaloma juos įrengti).
>
> Bet tai negarantuoja kad įrengto kalnelio parametrai atitiks leidžiamo
> greičio parametrus. Kai kurie atitinka, kai kurie - ne. Įdėtoje
> nuorodoje vienos gyvenvietės ribose įrengti trys kalneliai, numatyti
> skirtingam optimaliam greičiui - ko gero tiesiog taip gavosi pilant
> asfaltą.
>
>> O kita vertus,
>> eismo saugumo ir atsakomybės prasme nematau skirtumo ko nepamatei (ar
>> greitį ribojančio ženklo ar kalnelio); nepamatei, vansi nereagavai,
>> vansi esi atsakingas už pasekmes.
>
> Oro užteržtumas didesnis tose vietose, kur taikomos greičio staigaus
> mažinimo priemonės. Kažin kodėl?
>
> Beje, pastovų greitį labai efektyviai mažina siauresnės eismo juostos.
>
>> Kalnelių atveju dar daug šansų turi suveikti refleksai pristabdyti, tad
>> jie savo funkciją atlieka net tada, kai jų nepastebi iš anksto, ko
>> negali pasakyti apie nepamatytą greitį ribojantį ženklą, kurio dažnu
>> atveju net ir matant/žinant nesilaikoma.
>
> gal todėl kad ribojimas nelogiškas? Pastatyti greitį ribojantį ženklą
> lengviau nei įrengti kitas pasyvias eismo saugumo priemones - atitvarus,
> barjerus, perdaryti kelio profilį ar pakeisti perėjų vietas ar
> konstrukciją.
>
> Kitas momentas - ženklas gali būti adaptyvus, kalnelis - ne. Pvz kodėl
> naktį šalia mokyklos turi važiuoti ne daugiau 30 km/h? Sargas bėgioja
> gatvėmis? O pirmomis rugsėjo savaitėmis ten pat gal ir 20 km/h ribojimas
> praverstų.
>
>> Perėjos ten, aišku, nėra. Tai matyt prasmė vienintelė: skrendantiems
>> priminti, kad gyvenvietė. Jei nepamatei perspėjimo apie kalnelius, tai
>> gal ir gyvenvietės ženklo nepamatei? Bet kalnelių „nepastebėti“ jau
>> nepasiseks...
>> Ar čia su ta potekste, kad drąsiai galėtų būti 80 km/h?
>> Bet aš apie miestų gatves.
>
> Potekstė ta, kad realiai greitį riboti reikia tik ties autobusų
> sustojimu, bet "eismo saugumo priemonių" pridėliota belenkiek. Tas pats
> ir toliau - buvo lėšų keliui, reikėjo už jas padaryti kažką PR'ui.
> PasiPR'ino, o ar tikrai reikalingiausioje vietoje - niekas nesuko galvos.
>