Tema: Re: uoj blia, padstalom!
Autorius: ejs
Data: 2015-06-27 14:40:56
2015-06-27 02:18, Laimis rašė:
> ejs rašė:
>
>> siaurinam juostas. Tai veikia ilgesnėje atkarpoje nei kalnelis.
>
> Iki tiek, kad vienoje gatvės pusėje stovint kvartalo autoparkui, o
> kitoje kam priverstinai sustojus darytųsi „užsikimšo ilgesnėje
> atkarpoje“? Srauto geriau neriboti, nes sugrįžta bumerangu per kamščius
> ir taršą.

Oj. Jei nori valdyti srautą, jį turi riboti. Ir riboti iki reikiamų 
parametrų taip, kad važiuoti didesniu nei projektinis greitis būtų 
nepatogu. O taip pat kartu reikia projektuoti taip, kad srauto greitis 
būtų kaip įmanoma pastovus: iškelti posūkiai, reikiamo ilgio papildomos 
juostos ir tt ir pan.

> Mačiau. O ką šaligatvio pusė? Kodėl sunkvežimis turėtų būtent ten
> pamesti ratą, o ne 80-90% miesto gatvių ruožuose su panašiu greičiu, kur
> apskritai jokių atitvarų nėra? O mv^2 galioja visur...

ne tik ten. Bet išorinė posūkio pusė ties šaligatviu, greito eismo 
gatvėje, be padorių smūgio ribojimo priemonių ( kad ir atitvarų) 
nesiderina su saugumu.

> Abejoju ar kelio projektuotojas įpareigotas tuo kvaršinti sau galvą.
> Nebent tiltų ir pan. Nes kelių be jokių atitvarų mieste aiškiai daugiau.
> Ir nieko: rieda sunkvežimiai, beigi visi kiti. Iki pirmųjų ženklų, kad
> atkarpa nesaugi (ten kas nors kartotinai įvyksta).

Projektuotojas privalo numatyti galimas grėsmes ir į jas adekvačiai 
reaguoti. Pvz Lietuvoje žemės drebėjimai kaipo ir vyksta, bet dėl to 
neprojektuojame visus statinius seismiškai stabilius.

> Staiga nesustabdo, bet staiga stabdo. O iš paskos, neretam jau tenka
> išprakaituoti, nes kaip gi čia taip netikėtai kažkas stabdo...

laikas skiriasi. Kur nejudama kliūtis, o kur greitai lėtėjanti.

> Iš dalies sutinku, bet jos praktiškai neišvengiamos. Abejoju ar jose
> sustačius šviesoforus tai nebūtų pragaištinga. Kaip ir netikslinga
> tunelių, bei tiltų statyba daugumai perėjų.
> Balansas: geriau jau riboti greitį, nei papildomai pertraukinėti srautus.

Jei perėja pasinaudoja vienas žmogus per savaitę, gal jos ten tiesiog 
nereikia? KET leidžia kirsti kelią ir jei nėra pėsčiųjų perėjos.

> Ribojančio ženklo dažnai nepaisoma, net jei jis yra. Kalnelių nepaisyti
> jau vargiai gaunasi.

Bet gaunasi. O nepaisyti gėlių klombų yra gerokai brangiau.

> Tai kam dar kažką riboti? :-)
> Ar vis tik manai, kad ties autobuso stotele ne pro šalį ir kalneliai?

Kalnelis yra antra greičio ribojimo priemonė, po ženklo. Ar reikia 
trečio, ketvirto, penktos ir šeštos - nežinia. Greičiausiai niekas to 
nevertino iš inžinerinės ir ekonominės pusės.

-- 
ejs