2015-06-27 02:18, Laimis rašė: > ejs rašė: > >> siaurinam juostas. Tai veikia ilgesnėje atkarpoje nei kalnelis. > > Iki tiek, kad vienoje gatvės pusėje stovint kvartalo autoparkui, o > kitoje kam priverstinai sustojus darytųsi „užsikimšo ilgesnėje > atkarpoje“? Srauto geriau neriboti, nes sugrįžta bumerangu per kamščius > ir taršą. Oj. Jei nori valdyti srautą, jį turi riboti. Ir riboti iki reikiamų parametrų taip, kad važiuoti didesniu nei projektinis greitis būtų nepatogu. O taip pat kartu reikia projektuoti taip, kad srauto greitis būtų kaip įmanoma pastovus: iškelti posūkiai, reikiamo ilgio papildomos juostos ir tt ir pan. > Mačiau. O ką šaligatvio pusė? Kodėl sunkvežimis turėtų būtent ten > pamesti ratą, o ne 80-90% miesto gatvių ruožuose su panašiu greičiu, kur > apskritai jokių atitvarų nėra? O mv^2 galioja visur... ne tik ten. Bet išorinė posūkio pusė ties šaligatviu, greito eismo gatvėje, be padorių smūgio ribojimo priemonių ( kad ir atitvarų) nesiderina su saugumu. > Abejoju ar kelio projektuotojas įpareigotas tuo kvaršinti sau galvą. > Nebent tiltų ir pan. Nes kelių be jokių atitvarų mieste aiškiai daugiau. > Ir nieko: rieda sunkvežimiai, beigi visi kiti. Iki pirmųjų ženklų, kad > atkarpa nesaugi (ten kas nors kartotinai įvyksta). Projektuotojas privalo numatyti galimas grėsmes ir į jas adekvačiai reaguoti. Pvz Lietuvoje žemės drebėjimai kaipo ir vyksta, bet dėl to neprojektuojame visus statinius seismiškai stabilius. > Staiga nesustabdo, bet staiga stabdo. O iš paskos, neretam jau tenka > išprakaituoti, nes kaip gi čia taip netikėtai kažkas stabdo... laikas skiriasi. Kur nejudama kliūtis, o kur greitai lėtėjanti. > Iš dalies sutinku, bet jos praktiškai neišvengiamos. Abejoju ar jose > sustačius šviesoforus tai nebūtų pragaištinga. Kaip ir netikslinga > tunelių, bei tiltų statyba daugumai perėjų. > Balansas: geriau jau riboti greitį, nei papildomai pertraukinėti srautus. Jei perėja pasinaudoja vienas žmogus per savaitę, gal jos ten tiesiog nereikia? KET leidžia kirsti kelią ir jei nėra pėsčiųjų perėjos. > Ribojančio ženklo dažnai nepaisoma, net jei jis yra. Kalnelių nepaisyti > jau vargiai gaunasi. Bet gaunasi. O nepaisyti gėlių klombų yra gerokai brangiau. > Tai kam dar kažką riboti? :-) > Ar vis tik manai, kad ties autobuso stotele ne pro šalį ir kalneliai? Kalnelis yra antra greičio ribojimo priemonė, po ženklo. Ar reikia trečio, ketvirto, penktos ir šeštos - nežinia. Greičiausiai niekas to nevertino iš inžinerinės ir ekonominės pusės. -- ejs