Tema: Re: uoj blia, padstalom!
Autorius: Laimis
Data: 2015-06-24 02:35:12
ejs rašė:

>> Ir tas taip pat. O kaip su jau esančiomis, kurių yra gausiai daugiau?
>
> Nereikalingas - naikinti. Reikalingas - padaryti saugesnėmis. Pvz
> garsioji Narbuto g. perėja - važiuojant pavakare ji netikėtoje vietoje,
> nes Saulė šviečia tiesiai į akis. Vietiniai ją žino, o atvykėliai ...

Tai, kad nereikalingų yra mažuma. Padaryti saugesnėmis — lengviau 
pasakyti, nei padaryti. Nukabinėkim šviečiančiais ženklais, apšvieskim, 
bet esminiai saugumo veiksniai lieka lengvai neišsprendžiami: prigrūsta 
auto ir nesimato, greičio ribojimo nesilaikymas (be kalnelių būtų 
aiškiai blogiau).

> iš centro važiuojant, prieš tiltą. Jei neklystu, net ir po
> rekonstrukcijos išorinės dalies šaligatvis neatskirtas barjerais.
> Laukiam kol ką nors sutraiškys?

Tai 60 km/h ir netraiškys? Va ir ribojančio ženklo pagrindimas. :-)

> Formaliai viskas tvarkoj - važiuot greičiau nei 50 km/h draudžiama. O ką
> daryt jei sprogo padanga ir nevaldomas sunkvežimis leidžiamu greičiu
> važiuoja į spaliukų būrį?

Tai nereikia painioti force majeure su įvertinama ir gerokai esmingesne 
rizika susijusia su greičiu.

> Dabar ta vieta truputį pagerinta. IMHO, joje proeblemas sudaro ne
> lakūnai, bet nefotogogeniški antraeilininkai. Ne problema ją pravažiuoti
> leidžiamu greičiu, problema laiku pamatyti stabdantį nuo 70 iki 40 km/h.

Problema tokiems pat nefotogeniškiems, sėdintiems be dėmesio ir galvos 
ant šiknos su srautu, kuris tiesiog privalo būti tolydus ir stabiliai + 
10-20 km/h. Taip ir norisi paklausti: o kas bus, jei sprogs padanga? 
Eilinė garmoškė? :-)


> Mūsiškės normos leidžia didinti greitį iki 80 km/h, jei gatve nevyksta
> miesto maršrutinio transporto eismas ir iki 60 km/h, jei toks eismas
> vyksta. Problema ta, kad nesistengiama nustatyti pastovaus greičio
> režimo kelyje, pvz 70 km/h ir vietoje to šokinėjam nuo 50 iki 80 km/h.
> Plius juridiškai problematiška didinti greitį virš 80 km/h, nors kelio
> parametrai tą leistų.

Čia iš dalies sutinku. Užknisa neretai pasitaikantys fragmentiški 
greičio ribojimų šokinėjimai 50 70 50.

> Bet tai negarantuoja kad įrengto kalnelio parametrai atitiks leidžiamo
> greičio parametrus. Kai kurie atitinka, kai kurie - ne. Įdėtoje
> nuorodoje vienos gyvenvietės ribose įrengti trys kalneliai, numatyti
> skirtingam optimaliam greičiui - ko gero tiesiog taip gavosi pilant
> asfaltą.

Spėju, kad antras kalnelis skausmingesnis po pirmojo, nes dar girgžda 
dantys...? :-)

> Oro užteržtumas didesnis tose vietose, kur taikomos greičio staigaus
> mažinimo priemonės. Kažin kodėl?

Pretenzijos šviesoforams? Common; tada tai apskritai eismo intensyvumo 
mieste problemos, bet ne pristabdymo prieš perėjas.

> gal todėl kad ribojimas nelogiškas? Pastatyti greitį ribojantį ženklą
> lengviau nei įrengti kitas pasyvias eismo saugumo priemones - atitvarus,
> barjerus, perdaryti kelio profilį ar pakeisti perėjų vietas ar
> konstrukciją.

Ribojimas prieš nereguliuojamas perėjas yra absoliučiai logiškas. 
Taškas. :-)
Ko nepadaro KET raginimai/reikalavimai sulėtinti greitį, tai padaro 
kalneliai.


> Kitas momentas - ženklas gali būti adaptyvus, kalnelis - ne. Pvz kodėl
> naktį šalia mokyklos turi važiuoti ne daugiau 30 km/h? Sargas bėgioja
> gatvėmis? O pirmomis rugsėjo savaitėmis ten pat gal ir 20 km/h ribojimas
> praverstų.

Esminis momentas — gali būti. Nesu tokių dar matęs (nes matyt ir prasmė, 
bei nauda — labai abejotina). Kita vertus, mokykla tai gi ne kažkur 
anapus transcendentinio kelio, o mieste, tankiuose rajonuose, tad ir 
naktį ten potencialiai vaikšto žmonės. Kaip ir transporto eismas naktį 
atitinkamas. Čia nematau problemos.


> Potekstė ta, kad realiai greitį riboti reikia tik ties autobusų
> sustojimu, bet "eismo saugumo priemonių" pridėliota belenkiek. Tas pats

Riboti kokį greitį? Nominalų ar realų?