tai, kad bbž ką ten kedas prisidirbęs, nėra tokių kainų On 6/30/2016 7:17 PM, RaR wrote: > Na tai draudimas primeta kiek turi išlaidų, kiek pajamų, ir paskaičiuoja > vidutines draudimo kainas, kurios kažkiek įvairuoja nuo vairuotojo > (arba, kaip šiuo atveju, kai duomenų apie vairuotoją nėra, nuo numanomos > automobilio rizikos). > Sakykime, draudėjas X be jokio rizikos pagrindimo plešia už naujus auto > daugiau nei už senus. Konkurentas Y ima iš visų vienodai. Taigi, pas > draudėją X naujus auto gaunasi draustis brangiau nei pas Y, o senus > pigiau. Palaipsniui pas draudėją X lieka tik seni kledarai, pas Y - tik > nauji. Kadangi žalos ir seni, ir nauji padaro panašiai, nes kiekvienas > auto važinėja tarp visų kitų rinkos auto, o ne tik tarp apsidraudusiųjų > pas draudiką X arba Y, draudėjas X galiausiai turi atsisakyti savo > politikos arba pasitraukia iš rinkos, nes išmoka už kiekvieno pas jį > apsidraudusio automobilio padarytą žalą maždaug tiek, kiek ir Y, bet > įmokas gauna mažesnes. > Kasko atveju viskas normalu - jeigu pas X bus kledarai, iš jų gaus > mažesnes įmokas, bet mažesnės bus ir išmokos, o pas Y - atvirkščiai. > Taigi, Kasko atveju skirtinga draudimo kaina visiškai pagrįsta. > Kiekvienas kainų diferencijavimas turi būti kažkuo pagrįstas, kitaip > rinkoje jis neveiks, nebent tai bus kažkokios administracinės priemonės > ar kartelinis susitarimas tarp pagrindinių rinkos dalyvių. > > 2016-06-30 16:58, Laimis rašė: >> RaR rašė: >>> Tai bet tikimybė, kad naujas auto padarys didelę žalą nėra didesnė nei >>> kad ją padarys senas, tai dėl to ir įmokos neturėtų skirtis. Jeigu visas >>> automobilių parkas naujesnis ir brangesnis, tai draudimo įmokos turėtų >>> didėti visiems - tiek naujiems, tiek seniems. Čia gi ne kasko, kur >>> mokama būtent už apdraustojo auto remontą. >> >> Tiek naujas, tiek senas padarys tą pačią žalą, kurios dydis priklauso >> nuo to, kiek yra senų/naujų auto. Nauji auto žalos dydį didina, seni >> mažina. Jau minėtu pavyzdžiu: senų kledarų klasė A ir brangių naujų >> klasė B, abiejose klasėse vienodas kaltininkų ir nukentėjusiųjų >> skaičius. Abiejų klasių kaltininkų išorinė žala (kitam draudikui) >> vienoda, tačiau nevienoda vidinė žala (kaltininkas ir nukentėjęs yra to >> pačio draudiko klientas). Kaip ir nevienoda nukentėjusiųjų žala; net jei >> ją kompensuotų tik išorinis draudimas, tačiau galioja simetrija: jei >> mano klientams-kledarams, kurie patyrė žalą X, kuri yra N kartų mažesnė, >> nei mano brangių klientų patirta žala, kompensuoja išorinis draudimas, >> tai simetriškai aš kompensuoju savo kaltininkų padarytą žalą kito >> draudiko klientams. Nežinau ar nesuvėliau čia kažko, bet man intuityviai >> šviečiasi, kad dėl to senų auto draudimas galėtų būti pigesnis, nes >> tokie klientai atneša mažiau nuostolių. >> >