<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <HTML><HEAD> <META content="text/html; charset=windows-1257" http-equiv=Content-Type> <META name=GENERATOR content="MSHTML 9.00.8112.16447"> <STYLE></STYLE> </HEAD> <BODY dir=ltr bgColor=#ffffff> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Velnikai nepatogu atsakint tavus laikus dl technini prieasi. Kaip suprantu dl html'o (ne programeris a). </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Nortusi pastraipomis atsakint, </FONT><FONT size=2 face=Arial>o nesigauna...</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Maju kalendorius: tai js ponas apie k ? apie tai kaip tai gavosi visuomens dmesio poiriu ? a tai apie tai, jog kalnai moni pastoviai apie</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>tai kalba, tuo tiki, tuo gyvena. Eilinis rodymas, jog mons savo mase yra kvailiai (ko viena i pasekmi yra tai kad referendumai ir tiesiogin</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>demokratija yra blogis i principo). Ir tai yra tipin samokslo teorija (t.y. mogeliai patiki kakokiomis pasakomis ir visai nesirpina kaip ta j</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>"teorija" koreliuoja su realiu pasauliu, su to realaus pasaulio jau nusistovjusiu ir isilavinusi moni tarpe priimtu modeliu).</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Nibiru: tai ia ponulis jau kone kaip fakt patrkiate "Nibiru periodas yra 3600 met", ot matote kaip... ir visa tai tik dl kakokios umer mit interpretacijos ? Ir itaip ponas pretenduojate mokslin disput ? Keistoka vienok. Ir taip, tai irgi tipin samokslo teorija.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>ems apvalumas ir Co: js akivaizdiai vartojate labai savotik samokslo teorijos apibrim. Samokslo teorija yra tada, kai kas nors, turintis</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>mokslin paaikinim, aikinamas pasakomis visai antimokslinmis. To paskoj n per katr gal joki ti Galilj negalima pritempti prie samokslo</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>teorij alinink. Jie buvo kaip tik prieingoj stovykloj. Ir taip, religijos visos atitinka samokslo teorijos apibrim, tik kad jos senesns u visus </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>mokslus, taigis </FONT><FONT size=2 face=Arial>kaip ir visai kvaila jas vadinti samokslo teorijomis. Nes sukeisim prieast su pasekme. ia tiesa sakant kalbu tik apie t religij</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>dali, katra usiima pasaulio sandaros, kilms, funkcionavimo aikinimu. Moraliniai/doroviniai religij aspektai su tuo nesusij.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Dl evoliucij: r. "ems apvalumas ir Co".</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Dl Nostrasdamuso Taro astrologijos: visikai kvaila yra vedinti naujas aksiomas jei reikin galima paaikinti (modeliuoti) nevedant. Tai vienas</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>i mokslins pasauliros pamat. Okamo skustuvas vadinas dar.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Dl reziume: js neskiriat mokslinio inau/neinau buo "poprostu/liaudiko/runkeliko/...", i to ir bdos js. Mokslas tik tuo ir teusiima, kad </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>aikinasi ir kvestionuoja. Bet daro tai tai pagal senokai jau atidirbtas taisykles, pastoviai susitikrindamas ar ivados koreliuoja tiek su realybe,</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>tiek su jau priimtu/nusistovjusius modeliu. Jei nekoreliuoja - kvestionuoja prielaidas. Kai tuo tarpu samokslo teorijos kvestionuoja realyb.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>iaip jau kas yra mokslinis "inau" - labai platus ir gilus klausimas, tkstantmei istorij turintis. I esms tai atmetimas bet koki subjektyvi</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>savok (moral, gerai/blogai, dievika ir pan.) kaip argument plius realaus pasaulio modeliavimas, rankiojant aksiom (postulat) rinkinius.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV>"cinic" <<A href="mailto:a@b.c">a@b.c</A>> wrote in message <A href="news:jvaopb$e9e$1@trimpas.omnitel.net">news:jvaopb$e9e$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV> <BLOCKQUOTE style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px" dir=ltr> <DIV dir=ltr> <DIV style="FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 10pt"> <DIV>Kad nenukryptume nuo temos, j gerai apibrkime.</DIV> <DIV>Tema kur riba tarp neitirto reikinio/vykio ir smokslo teorijos?</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Maj kalendorius ir pasaulio pabaiga jei gerai pamenu, ten visas iralas kilo dl to, kad kakas paanalizavs t maj kalendori prijo prie ivados, kad pagal j laikas baigiasi 2012m. Jei itoj vietoj klausimas bt gavs etiket smokslo teorija tuomet nebt atsirads protingas mogus, kuris pasigilino labiau ir suprato, kad ta laiko pabaiga tra didelio ciklo pabaiga ir naujo pradia. Visi kas kalba apie j siedami su pasaulio pabaiga veikiausiai yra tiesiog nepakankamai informuoti. Ar dabar aiku k turjau minty sakydamas klaidinga interpretacija?. Ivis man keista, kad pavyzd dedi prie smokslo teorij ir kvailumo.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Nibiru visikai blogas argumentas, kad jau kelet imtmei sauls sistema puikiai ianalizuota. Prisimink, kad Nibiru periodas yra 3600 met, jei tuo metu ir buvo daroma kokia analiz, tai iki ms dien jos rezultatai gali tebti ilik mit forma.</DIV> <DIV>Prie smokslo teorij i istorij galim priskirti dl kitko labai abejotin prieasi kodl ji turt egzistuoti. Viskas remiasi umer mitais. Bet jei iuos mitus laikyti planetos egzistavimo prielaida, tuomet negalim atmesti jos egzistavimo.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Dabar dl ems apvalumo ir heliocentrinio pasaulio suvokimo. Tai, kad svoka smokslo teorija tuo metu neegzitavo dar nereikia, kad to revoliucinio mstymo negalim laikyti savo laiko smokslo teorija. Savo laiku daugumai moni teiginys em yra plokia ir yra pasaulio centras buvo akivaizdus kaip tau dabar Garliavos istorija ir teiss virenyb, o prieingai teig smokslininkai kurie norjo paneigti biblij ir atitraukti mones nuo tikjimo dievu.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Dl evoliucijos teorijos kertu layb, kad nemaai daliai moni dar ir iandien tai yra smokslo teorija, sugalvota tono, kad paneigti biblij ir atitraukti mones nuo tikjimo dievu.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Apie Nostradamus, taro kortas ir (pridedu nuo savs) astrologij tai yra neisiaikinti dalykai. Galima iniomis apie juos nesinaudoti, praleisti, bet bt visikai kvaila iuos reikinius atmesti kaip nemanomus.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Rezium riba tarp neinojimo ir smokslo teorijos yra visikai neaiki. Bandymo aikintis ir kvestionuoti negalima vadinti smokslo teorijom.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV>"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:jv8ri9$3up$1@trimpas.omnitel.net...</DIV></DIV></DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Vat btent - sukaupus pakankamai ini...</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Maju kalendoriaus pasaulio pabaiga - a prie ko ia interpretacija ??? K ia i viso galima interpretuoti ? Kaip kaikokios civilizacijos i kaikokios </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>senovs kaikok kalendori pritempti iki kainkokios savokos "pasaulio pabaiga" ??? Apie k js ? Apie k ? Nuoirdiai nesuprantu. Tai gal tu ir</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>kokius Nostradamusus su visokiom Taro kortom "mokslikai analizuoji" ???</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Nibiru: ponai, jau keleta imtmei (nu kokis pora tai tikrai) visa Sauls sistemos mechanika pilnai isiaikinta, planet ir kitoki kn judjims seniai</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>apskaiiuotas ir dokumentuotas. Kaip ia gali listi/sipaiyti "mintis" apie kakoki dar neinom planet ? Js mokykloj k veikt ? Al maukt ?</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>em apvali, em sukasi aplink saul, reliatyvumo teorija, evoliucijos teorija - visa tai yra klasikiniai mokslo kovos prie </FONT><FONT size=2 face=Arial>religijos kiims </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial> pasaultyr/pasaulir etapai. Kitaip sakant "kaip mokslas keli skynsi". O samokslo teorijos tai jau daug vlesnis reikinys,</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>ir i visai prieingos stovyklos, kitaip sakant "kaip iuolaikiai religininkai, nutrk nuo banyios pavadlio, prie moksl kovojo".</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>(nors jei rimiau, tai nemany kad anys (js tami tarpi) prie moksl kovoja, tiesiog mokykloj al mauk, mokytis tingi, o i dyko buvimo</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>ima lsti sritysn, katrose nu nieko ninieko neimano, neturi jokio supratimo, kad monija jau senokai daugyb dalyk isiaikino, </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>jau susikr sistemas pasauliros (pasaulio modelius, matematikai nekant)). Religininkai ta prasme, kad jiems be "dievas taip pasak"</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>pasaulis klaikus ir nepriimtinas, bijo anys be autoriteto likti.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Tai vat praom ir pradti nuo frazi tipo "o tai tokie_ir_tokie faktai prietarauja vyraujaniam modeliui", tadu ir vietoj bus visokie S. Hawking</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>citavimai, ne taip kaip daba...</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV>"cinic" <<A href="mailto:a@b.c">a@b.c</A>> wrote in message <A href="news:jv84rf$bsb$1@trimpas.omnitel.net">news:jv84rf$bsb$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV> <BLOCKQUOTE style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px" dir=ltr> <DIV dir=ltr> <DIV style="FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 10pt"> <DIV>Visi tavo ivardinti atvejai nevertais gilintis tapo tik monijai sukaupus pakankam ini ir mini baga toje srityje.</DIV> <DIV>Iki tol ten niekas nebuvo savaime suprantama. Tu ivardinai istorijas kurios rmsi klaidinga interpretacija (Maj kalendorius), paneigtos mokslikai (Nibiru) ar kuri teisingumas nepasitvirtino istorikai.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Dabar istorijos dl kuri didel moni dalis ilgai abejojo, bet jos pasitvirtino:</DIV> <DIV>em apvali, em sukasi aplink saul, mogus gali skraidyti, reliatyvumo teorija, evoliucijos teorija (nors dl jos vis dar yra abejojani).</DIV> <DIV>Tai, kad em yra apvali savo laiku turjo bti tikra smokslo teorija... Susimok gi mokslininkai prie banyi...</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Treia kategorija istorijos, kurios dar nra paneigtos ir nra patvirtintos, arba jei patvirtintos tai patvirtinimai kelia abejoni: Rozvelo istorija, JFK nuudymas, Izraelio branduolinio ginklo turjimas, Garliavos istorija.</DIV> <DIV>Visi ie atvejai daugiau ar maiau nra iki galo itirti (o kai kurie ir nebus) ir todl negalima sakyti, kad man ia viskas aiku, o jei kam kyla klausim tai jie durniai. Kaip tik abejojimas labiau sietinas su imintimi, o manymas, kad visk inai su kvailumu.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV>Labai taikliai S.Hawkingas knygoje Didysis projektas atvejus kai smokslo teorija gali tapti normaliu pasaulio suvokimu pavadino modelio realizmu. Mes savo pasaulio suvokimui konstruojame model pagal stebjimus. Modelis leidia prognozuoti. Taiau jei atsiranda stebjim, prietaraujani modeliui, reikia modelis yra klaidingas, kartais i pagrind.</DIV> <DIV> </DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV>"Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message news:jv6dvm$7pt$1@trimpas.omnitel.net...</DIV></DIV></DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Patirtimi, sukaupta monijos, pastoviu gilinimusi klausimus tipo "kaip</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>funkcionuoja sociumas", "kas yra valdia ir kaip jin atsiranda bei inyksta",</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>bendru pasaulio suvokimu.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>iaip jau ia klausimas labai panaus kaip su aminais varikliais fizikoj.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Dabar jie tiesiog ignoruojami, jokis rimtas fizikas ar fizik organizacija</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>nebenusileis iki tiek, kad nagrint eilinio amino variklio eilinio iradjo</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>pretenzijas. Lai jis pirma imoksta fizikos, tadu jau... </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>O bet taiau aminj varikli "iradj" netrksta ir ms dienomis.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Bet tai marginalai fizikoj. Lygiai taip pat samokslo teorij alininkai yra</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>marginalai sociologijoj. Nemokos kitaip sakant.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Politikoj kiek kitokia situacija. Kai kakam i politik naudinga, gali pasinaudot</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>ir samokslo teorij fanais. Politikai nepasiymi irankumu, balsas yra balsas,</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>pakeleivis yra pakeleivis. Atliks paskirt (praves politik iki lovio) - galima ir</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>atsiadt, pamirt.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Tiesa sakant net neaiku, kam a ia tai raau... Ibir planetos bei Maj </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>pasaulio pabaigos fanai tikrai neverti laiko ir klavos amortizacijos.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Juk pradin problema labai paprasta: man labai nepriimtini, nefenguini,</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>nearistokratiki garliaviniai. Bandau isiaikint ar mano pirmas spdis</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>neapgaulingas. Marux bei smokas (kaip garliavini fanai ir netgi lokals</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>(NG mastu) matomai lyderiai) patvirtina - pirmas spdis buvo teisingas.</FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Problema kaip ir isprsta.</FONT> </DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial>Ivis samokslo teorijas galima naudot kaip lakmuso popierl. </FONT></DIV> <DIV><FONT size=2 face=Arial></FONT> </DIV> <DIV>"cinic" <<A href="mailto:a@b.c">a@b.c</A>> wrote in message <A href="news:jv5hjk$9nv$1@trimpas.omnitel.net">news:jv5hjk$9nv$1@trimpas.omnitel.net</A>...</DIV> <BLOCKQUOTE style="BORDER-LEFT: #000000 2px solid; PADDING-LEFT: 5px; PADDING-RIGHT: 0px; MARGIN-LEFT: 5px; MARGIN-RIGHT: 0px" dir=ltr> <DIV dir=ltr> <DIV style="FONT-FAMILY: 'Arial'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: 10pt"> <DIV>Kuo remiasi tie kurie taip skaito?</DIV> <DIV> </DIV> <DIV style="BORDER-BOTTOM-COLOR: #000000; BORDER-LEFT: #000000 4px solid; BORDER-TOP-COLOR: #000000; PADDING-LEFT: 5px; BORDER-RIGHT-COLOR: #000000; MARGIN-LEFT: 5px"> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none"> <DIV></DIV> <DIV style="FONT-STYLE: normal; DISPLAY: inline; FONT-FAMILY: 'Calibri'; COLOR: #000000; FONT-SIZE: small; FONT-WEIGHT: normal; TEXT-DECORATION: none">I esms tai susiveda madaug toki schem: vieni skaito, jog<BR>bilekoks kalbjims apie aminus variklius, Ibir planet, Maj<BR>kalendoriaus pasaulio pabaig, 300 imt komitet, ydomason<BR>samoksl ir panaius zeitgaistus yra savaime aikus kvailumas, net<BR>nevertas tolesnio gylinimosi ir/ar argumentacijos; </DIV></DIV></DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></DIV></DIV></DIV></DIV></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>