Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: John Smith
Data: 2009-03-13 13:41:11
o gal reikejo ji pribaigt ...
newsgroup'as vel taptu normalesnis

"Johnas" <johnas@kazhkur.com> wrote in message 
news:gpdae2$t5f$1@trimpas.omnitel.net...
> Na taip taip, tu teisus.
> 1. "Jei neturi sugebėjimų susitarti <silpnaprotis>, teisių turėti negali. 
> Gali turėti privilegijas, kurias jam suteikia kiti jį laikydami žmogumi. "
> Kur-gi-ne :))) Jei aš atsisakau suteikti privilegijas silpnapročiui (o to 
> man niekas nedraudžia), tai reiškia galima jį žudyti. :)))
>
> 2. "Jei žudysi niekam nepriklausančius gyvūnus, niekieno teisių nepažeisi, 
> todėl ir naudoti smurtą prieš tave nėra pagrindo".
> Aga, very good :D:D:D:D. Labai humaniškas požiūrio taškas.
>
> Anyway, kaip ir sakiau - aš jau pasisėmiau nemažai patirties, ačiū už 
> dalyvavimą.
> Tu dar parašyk porą atsikirtimų, ir tuo užbaigsim. Nebent tu leisi MAN 
> tarti paskutinį žodį (t.y., šitas postas).
>
> Sėkmės
> Johnas.
>
>
>
> "Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message 
> news:gpbii9$tnu$1@trimpas.omnitel.net...
> "Johnas" <johnas@kazhkur.com> wrote in message 
> news:gpbaor$iul$1@trimpas.omnitel.net...
>> ---
>> Johnas>>
>> a1. Leiskite nesutikti. Mano supratimu "teisė" - tai ne sutartis. 
>> Sutartis - tai teisė+pareiga. Faktiškai tai "Teisė/pareiga" + 
>> "Pareiga/teisė". Pati teisė tėra tik kiekvieno noras+ visų kitų 
>> įsipareigojimas tenkinti tavo norą.
>
> Aš sakyčiau taip: teisė - tai sutartis, kurią sudaręs gauni privilegijas 
> ir pareigas. Jei nevykdai pareigų, netenki privilegijų. Privilegijas taip 
> pat galima pasiimti jėga (pačiam ar su kitų pagalba nesvarbu).
>
>> a2. Ar teisingai suprantu, kad silpnaprotis, neturintis sugebėjimų 
>> susitarti, negali turėti jokių teisių? Jei gali - kokias? Ir kokiu būdu 
>> jas įgija, jei nesugeba susitarti?
>
> Jei neturi sugebėjimų susitarti, teisių turėti negali. Gali turėti 
> privilegijas, kurias jam suteikia kiti jį laikydami žmogumi.
>
>> a3. Jei gyvūnai neturi teisės gyventi, kodėl prieš mane kiti žmonės 
>> naudoja prievartą, jei aš negailestingai žudau visus iš eilės? Ar jie 
>> kieno nors nuosavybė? Ne. Ar jie susitarė su mumis? Ne. Taigi, ar tiesa, 
>> kad pagal tavo teoriją, kiekvienas žmogus užsigeidęs gali žudyti visus iš 
>> eilės gyvūnus, jei tik sugebės?
>>
>
> Ne visi gyvūnai niekam nepriklauso. Jei žudysi gyvūnus, turinčius 
> savininką, pažeisi jo teisę į nuosavybę, kurią ginti jis teisę turi. Jei 
> žudysi niekam nepriklausančius gyvūnus, niekieno teisių nepažeisi, todėl 
> ir naudoti smurtą prieš tave nėra pagrindo.
>
>> -----
>> Johnas >>
>> b1) Leiskite nesutikti. Teisinė sistema yra reikalinga tam, kad 
>> užtikrinti visuomenės veiksmų teisėtumą. Teisingumas yra netinkama 
>> sąvoka. Tai yra moralinis individo santykis su aplinka.
>
> Kokia prasmė visuomenėje neteisingus veiksmus laikyti teisėtais, t.y. 
> leisti juos atlikinėti?
>
>> b2) Visas kabliukas tūno "enforsinti" ir "teisingumas". Šiuo atveju toje 
>> teisinėje sistemoje yra pakankamas balansas teisių+pareigų kiekvienam jos 
>> nariui. Tačiau skirtingi individai iš savo prigimties turi skirtingus 
>> lūkesčius, skirtingus gabumus, valią. Tačiau vien dėl elementarių 
>> priežasčių žmonės nesugeba susikurti sau tokių tobulų taisyklių, kurios 
>> 100% tiktų visiems 100% narių. Tad natūralu, kad kažkas bus laimingas tik 
>> 99%, kažkas - tik 50%. O jei laimingas mažiau 50%, tai be abejo protingas 
>> žmogus norės arba pakeisti tvarką, arba atsisakyti to susitarimo. Ir 
>> išeis. (nenoriu eilinį kartą siųsti važiuoti į Afriką, bet kažkaip 
>> netyčia gaunasi... sorry) :)
>>
>
> Kad žmonės nesugeba susikurti visiems teisingų taisyklių, nereiškia, kad 
> tokių taisyklių neįmanoma sukurti. Taip pat tai nereiškia, kad dauguma 
> žmonių nenorėtų gyventi visuomenėje, kurioje teisėtumas=teisingumas, jei 
> tik suprastų, kad savo noru legalizuoti neteisingumą visuomenėje, kurioje 
> gyveni, yra iracionalu ir kad yra įmanoma to išvengti. Kadangi žmonių 
> atžvilgiu objektyvios etinės normos (taisyklės ar kaip jas bepavadintum) 
> jau senokai yra sukurtos, IMO tik laiko klausimas, kol jos taps plačiai 
> naudojamos.
>
>> b3) dėl išėjimo neatsisakant visko, ką įgijai - tai mūsų manymu tu nieko 
>> neįgijai. Taigi, tu privalai vėlgi įrodyti savo vieno įsitikinimą savo 
>> nuosavybės galiomis. Susitarimas dėl nuosavybės įsigijimo tave 
>> apkvailino. Nes mes tą tavo vadinamą "nuosavybę" suprantame kitaip. Mes 
>> niekada nebuvome susitarę, kad išeidamas iš sutarties tu galėsi natūra 
>> pasilikti viską, ką įgijai. Bent jau ne fizine forma. Gi parduoti žemę ir 
>> išvažiuoti iš šalies su pinigais - NIEKAS NEDRAUDŽIA, sutinki? O asmens 
>> drabužiams mes pripažinsime tavo teisę juos pasilikti.
>>
>
> Tai čia proto knisyba :) Jei aš nusipirkau plaukų kirpimą, makiažą. 
> gydymą, batus, vištą, you name it, tai juos ir įsigijau. Nebent nori 
> pasakyti, kad perkant kirpimą kirpėjui lieki skolingas amžiams ir jis tave 
> apkirpęs įgyja teisę likusį tavo gyvenimą daryti su tavimi ką nori.
>
>> ----
>> Johnas>>
>> c1) teisingumas <> teisėtumas. Anyway.
>> c2) Taip, greičiausiai sutiksiu, kad susiklostė taip, kad DAUGUMA žmonių 
>> smurto prieš juos naudojimą laiko negeru, neteisingu dalyku. Kaip tai 
>> susiję su mokesčių rinkimu? Dauguma mūsų patenkinti mūsų sistema 90%, 
>> taipogi suvokia mokesčių reikalingumą, ir tai toleruoja. Jei tu 
>> netoleruoji, tai b2).
>
> Tai kad susiję iš esmės. Kaip ruošiesi rinkti mokesčius iš nesutinkančio 
> juos mokėti, nenaudodamas prieš jį smurto? Tai, kad anot tavęs dauguma su 
> mokesčiais sutinka, esmės gi nekeičia.
>
>> c3) prie ko čia kiši vis pastoviai žmonių/nežmonių teisės sistemų 
>> sąvokas??? Tu gi aiškiai tvirtini, jog tik sugebantys protaujantys žmonės 
>> gali sukurti teisę. Tai ar tu čia apie gyvūnus šneki, ar "nežmonės" tai 
>> banditai ar dar kažkas? Kam tas sąvokas pastoviai įpini?
>>
>
> Tam, kad tame yra esmė. Dar kartą: jei jau mes kalbame apie žmonių teises, 
> tai jos turi galioti visiems, ką mes laikome žmonėms, kitaip jos bus ne 
> žmonių teisės, o kažkokio konkretaus žmogaus ar konkrečios žmonių grupės 
> teisės (privilegijos).
>
>> c4) vien tai mano manymu nieko neprideda prie mūsų diskusijos. Aš 
>> nediskutuoju savęs-priklausomumo klausimu. Teisė nereglamentuoja šios 
>> filosofijos dalies. Teisė nustato kitų santykį su tavimi. Pareiga nustato 
>> tavo santykį su kitais. Pats viduje tu turi savo moralės/teisingumo 
>> nuostatas, ir tik bažnyčia ten gali ką pakeisti.
>
> Bažnyčia ten negali pakeisti nieko. O tai, kad žmogus priklauso sau ir 
> niekaip negali priklausyt niekam kitam, keičia nemažai, nes tik įvertinant 
> šį faktą galima sudėlioti visų žmonių atžvilgiu teisingą teisinę sistemą.
>
>>> Taigi, darant išvadą, kad asmens teisė yra tik kitų asmenų susivaržymas 
>>> tavo atžvilgiu, tai kaip reikėtų suprasti "teisės delegavimas"?
>>> Ergo, SUBJ klausimą reikia performuluoti kitaip:
>>>
>>> "Ar galiu kitus priversti suvaržyti save taip, kaip aš nebuvau niekada 
>>> savęs susivaržęs kitų atžvilgiu". Atsakymas - Ne. :)))
>>
>> Kodėl ne? Jei laikytis tavo teisių apibrėžimo, tai galima be problemų. Aš 
>> laisvai galiu susitarti su dauguma (ar bent jau su stipriausiais) daryti 
>> su mažuma (su silpniausiais) kas man patinka (versti dirbti prieš jų 
>> valią, atiminėti iš jų jų darbo vaisius ar juos žudyti) analogiškai savęs 
>> nesusivaržęs, ir tai tavo žmonių teisių apibrėžimui neprieštaraus.
>>
>> c5)
>> Nesutinku su tavo išvartymais. Skaityk visas sangrąžines dalelytes. Tai, 
>> ką tu su dauguma darysi kitiems - tai tik savo galių demonstravimas. Iš 
>> to negims nei tau teisės, nei jiems. READ CAREFULLY! blec :)
>>
>> "Priversti kitus suvaržyti save". SAVE. T.y., jie turi patys norėti taip 
>> elgtis, ir taip elgtis. T.y., tiek norėti, tiek daryti. Tu neatidžiai 
>> įsiskaitai, ir dėl to man nemalonu.
>> Drįstu pastebėti, kad mano posakio 2 dalis gali būti ir kitokia: "net jei 
>> buvau/esu susivaržęs jų atžvilgiu". Bet tai visiškai nepakeičia 
>> situacijos.
>
> Atsiprašau, aš buvau supratęs, kad turėjai omeny "ar galiu priversti 
> kitus, kad jie suvaržytų save taip, kad ...", nepaisant to mano išvartymai 
> šiek tiek perfrazavus, bet esmės nekeičiant, vis tiek tinka :) :
>
> Jei dauguma nesuvaržys savęs nuo tavęs laikymo jų vergu, tu negalėsi jų 
> suvaržyti, todėl neturėsi teisės nebūti niekieno vergu ir aišku jokios 
> tavo teisės tokiais aplinkinių veiksmais nebus pažeidžiamos. Ar ir šį 
> kartą ne taip? :)
>
>> Be to, tu nepastebėjai, kad "suvaržyti save" mano sakinyje yra prilyginta 
>> "NERINKTI MOKESČIŲ". :)))))
>> T.y., jie suvaržo save atsisakydami savo darbo laiko tavo labui + 
>> neimdami iš tavęs už tai jokio pinigo. Be abejo, tu eilinį kartą 
>> pasakysi, kad nenori, kad jie dirbtų tavo labui, o aš eilinį kartą 
>> pasakysiu, kad atsisakyti pilietybės ir išvykti iš šalies pardavus NT tau 
>> niekas netrukdys.
>>
>
> Ir tu eilinį kartą nepaaiškinsi kokiu pagrindu man atsisakant tarkim 
> paslaugos, pavadinimu "sveikatos draudimas", man atsiranda pareiga kažkur 
> važiuoti pardavus NT, nenorint gaut į lenpą? Dėl to, kad dauguma mano 
> kaimynų kažkada sugalvojo, kad JIEMS reikia teisinės sistemos, pagal kurią 
> grupei žmonių yra teisėta jėga atiminėti visų žmonių turtą, tame tarpe ir 
> su tokia sistema nesutinkančių apskritai? Turbūt neneigsi, kad darant 
> demokratinę valstybę žmonės neturėjo teisės rinktis likti savo namie ir 
> atsisakyti dalyvauti naujoje valstybėje apskritai, atsisakant jos 
> paslaugų, kitaip tariant buvo pasiūlymas "eikit išsirinkt tuos, kurie jus 
> reketuos, arba atimsim viską ką turit"? Apie autokratinių valstybių darymą 
> net nekalbu, turbūt pats supranti, kad jos pasidarė reketininkų gaujos 
> vadui pareiškus, kad jam prisisapnavo dievas, kuris jam suteikė teisę 
> visus valdyti, todėl visi gyvi ir dar negimę jam yra skolingi duoklę.
>
>> ---------
>> Johnas>>
>>
>> Teisėti - TAIP. TAIP TAIP TAIPPPPP. Jų etnoso ribose tai bus TEISĖTA, 
>> kaip tu neįsikerti? :)))
>> Ar Teisingi? Taip - jų manymu, NE - tavo manymu.
>>
>> Ką daryti?
>
> Ką nori pasakyti tu, aš įsikertu puikiai, tik su tuo nesutinku :) Reikia 
> daugumai tiesiog suprasti, kad turėti neteisingą kieno nors atžvilgiu 
> teisinę sistemą in the long run yra asmeniškai nenaudinga daugumai žmonių, 
> todėl reikia pasidaryti teisingą visų žmonių atžvilgiu teisinę sistemą.
>
> --
> Doc