Tema: Re: Ar galima deleguoti teise, kurios neturi?
Autorius: Jonas Sergejenka
Data: 2009-03-13 17:16:36
Ideologinio karo kovoti nesiruošiau, bet užtat dabar jau suprantu, kaip gali "žmogus" prisipilstyti sau tiek visokio šlamšto, ir taip kreivai manipuliuoti idėjomis, dažniausiai svetimomis. :)))

"Ar jūs jau nustojoje mušti savo žmoną?" Taip/ne? :)))
Ką supratau - tai mano žolė silpnesnė. Reikia keisti dylerį.

Johnas.

"John Smith" <someone@microsoft.com> wrote in message news:gpdgon$8v9$1@trimpas.omnitel.net...
> o gal reikejo ji pribaigt ...
> newsgroup'as vel taptu normalesnis
> 
> "Johnas" <johnas@kazhkur.com> wrote in message 
> news:gpdae2$t5f$1@trimpas.omnitel.net...
> > Na taip taip, tu teisus.
> > 1. "Jei neturi sugebėjimų susitarti <silpnaprotis>, teisių turėti negali. 
> > Gali turėti privilegijas, kurias jam suteikia kiti jį laikydami žmogumi. "
> > Kur-gi-ne :))) Jei aš atsisakau suteikti privilegijas silpnapročiui (o to 
> > man niekas nedraudžia), tai reiškia galima jį žudyti. :)))
> >
> > 2. "Jei žudysi niekam nepriklausančius gyvūnus, niekieno teisių nepažeisi, 
> > todėl ir naudoti smurtą prieš tave nėra pagrindo".
> > Aga, very good :D:D:D:D. Labai humaniškas požiūrio taškas.
> >
> > Anyway, kaip ir sakiau - aš jau pasisėmiau nemažai patirties, ačiū už 
> > dalyvavimą.
> > Tu dar parašyk porą atsikirtimų, ir tuo užbaigsim. Nebent tu leisi MAN 
> > tarti paskutinį žodį (t.y., šitas postas).
> >
> > Sėkmės
> > Johnas.
> >
> >
> >
> > "Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message 
> > news:gpbii9$tnu$1@trimpas.omnitel.net...
> > "Johnas" <johnas@kazhkur.com> wrote in message 
> > news:gpbaor$iul$1@trimpas.omnitel.net...
> >> ---
> >> Johnas>>
> >> a1. Leiskite nesutikti. Mano supratimu "teisė" - tai ne sutartis. 
> >> Sutartis - tai teisė+pareiga. Faktiškai tai "Teisė/pareiga" + 
> >> "Pareiga/teisė". Pati teisė tėra tik kiekvieno noras+ visų kitų 
> >> įsipareigojimas tenkinti tavo norą.
> >
> > Aš sakyčiau taip: teisė - tai sutartis, kurią sudaręs gauni privilegijas 
> > ir pareigas. Jei nevykdai pareigų, netenki privilegijų. Privilegijas taip 
> > pat galima pasiimti jėga (pačiam ar su kitų pagalba nesvarbu).
> >
> >> a2. Ar teisingai suprantu, kad silpnaprotis, neturintis sugebėjimų 
> >> susitarti, negali turėti jokių teisių? Jei gali - kokias? Ir kokiu būdu 
> >> jas įgija, jei nesugeba susitarti?
> >
> > Jei neturi sugebėjimų susitarti, teisių turėti negali. Gali turėti 
> > privilegijas, kurias jam suteikia kiti jį laikydami žmogumi.
> >
> >> a3. Jei gyvūnai neturi teisės gyventi, kodėl prieš mane kiti žmonės 
> >> naudoja prievartą, jei aš negailestingai žudau visus iš eilės? Ar jie 
> >> kieno nors nuosavybė? Ne. Ar jie susitarė su mumis? Ne. Taigi, ar tiesa, 
> >> kad pagal tavo teoriją, kiekvienas žmogus užsigeidęs gali žudyti visus iš 
> >> eilės gyvūnus, jei tik sugebės?
> >>
> >
> > Ne visi gyvūnai niekam nepriklauso. Jei žudysi gyvūnus, turinčius 
> > savininką, pažeisi jo teisę į nuosavybę, kurią ginti jis teisę turi. Jei 
> > žudysi niekam nepriklausančius gyvūnus, niekieno teisių nepažeisi, todėl 
> > ir naudoti smurtą prieš tave nėra pagrindo.
> >
> >> -----
> >> Johnas >>
> >> b1) Leiskite nesutikti. Teisinė sistema yra reikalinga tam, kad 
> >> užtikrinti visuomenės veiksmų teisėtumą. Teisingumas yra netinkama 
> >> sąvoka. Tai yra moralinis individo santykis su aplinka.
> >
> > Kokia prasmė visuomenėje neteisingus veiksmus laikyti teisėtais, t.y. 
> > leisti juos atlikinėti?
> >
> >> b2) Visas kabliukas tūno "enforsinti" ir "teisingumas". Šiuo atveju toje 
> >> teisinėje sistemoje yra pakankamas balansas teisių+pareigų kiekvienam jos 
> >> nariui. Tačiau skirtingi individai iš savo prigimties turi skirtingus 
> >> lūkesčius, skirtingus gabumus, valią. Tačiau vien dėl elementarių 
> >> priežasčių žmonės nesugeba susikurti sau tokių tobulų taisyklių, kurios 
> >> 100% tiktų visiems 100% narių. Tad natūralu, kad kažkas bus laimingas tik 
> >> 99%, kažkas - tik 50%. O jei laimingas mažiau 50%, tai be abejo protingas 
> >> žmogus norės arba pakeisti tvarką, arba atsisakyti to susitarimo. Ir 
> >> išeis. (nenoriu eilinį kartą siųsti važiuoti į Afriką, bet kažkaip 
> >> netyčia gaunasi... sorry) :)
> >>
> >
> > Kad žmonės nesugeba susikurti visiems teisingų taisyklių, nereiškia, kad 
> > tokių taisyklių neįmanoma sukurti. Taip pat tai nereiškia, kad dauguma 
> > žmonių nenorėtų gyventi visuomenėje, kurioje teisėtumas=teisingumas, jei 
> > tik suprastų, kad savo noru legalizuoti neteisingumą visuomenėje, kurioje 
> > gyveni, yra iracionalu ir kad yra įmanoma to išvengti. Kadangi žmonių 
> > atžvilgiu objektyvios etinės normos (taisyklės ar kaip jas bepavadintum) 
> > jau senokai yra sukurtos, IMO tik laiko klausimas, kol jos taps plačiai 
> > naudojamos.
> >
> >> b3) dėl išėjimo neatsisakant visko, ką įgijai - tai mūsų manymu tu nieko 
> >> neįgijai. Taigi, tu privalai vėlgi įrodyti savo vieno įsitikinimą savo 
> >> nuosavybės galiomis. Susitarimas dėl nuosavybės įsigijimo tave 
> >> apkvailino. Nes mes tą tavo vadinamą "nuosavybę" suprantame kitaip. Mes 
> >> niekada nebuvome susitarę, kad išeidamas iš sutarties tu galėsi natūra 
> >> pasilikti viską, ką įgijai. Bent jau ne fizine forma. Gi parduoti žemę ir 
> >> išvažiuoti iš šalies su pinigais - NIEKAS NEDRAUDŽIA, sutinki? O asmens 
> >> drabužiams mes pripažinsime tavo teisę juos pasilikti.
> >>
> >
> > Tai čia proto knisyba :) Jei aš nusipirkau plaukų kirpimą, makiažą. 
> > gydymą, batus, vištą, you name it, tai juos ir įsigijau. Nebent nori 
> > pasakyti, kad perkant kirpimą kirpėjui lieki skolingas amžiams ir jis tave 
> > apkirpęs įgyja teisę likusį tavo gyvenimą daryti su tavimi ką nori.
> >
> >> ----
> >> Johnas>>
> >> c1) teisingumas <> teisėtumas. Anyway.
> >> c2) Taip, greičiausiai sutiksiu, kad susiklostė taip, kad DAUGUMA žmonių 
> >> smurto prieš juos naudojimą laiko negeru, neteisingu dalyku. Kaip tai 
> >> susiję su mokesčių rinkimu? Dauguma mūsų patenkinti mūsų sistema 90%, 
> >> taipogi suvokia mokesčių reikalingumą, ir tai toleruoja. Jei tu 
> >> netoleruoji, tai b2).
> >
> > Tai kad susiję iš esmės. Kaip ruošiesi rinkti mokesčius iš nesutinkančio 
> > juos mokėti, nenaudodamas prieš jį smurto? Tai, kad anot tavęs dauguma su 
> > mokesčiais sutinka, esmės gi nekeičia.
> >
> >> c3) prie ko čia kiši vis pastoviai žmonių/nežmonių teisės sistemų 
> >> sąvokas??? Tu gi aiškiai tvirtini, jog tik sugebantys protaujantys žmonės 
> >> gali sukurti teisę. Tai ar tu čia apie gyvūnus šneki, ar "nežmonės" tai 
> >> banditai ar dar kažkas? Kam tas sąvokas pastoviai įpini?
> >>
> >
> > Tam, kad tame yra esmė. Dar kartą: jei jau mes kalbame apie žmonių teises, 
> > tai jos turi galioti visiems, ką mes laikome žmonėms, kitaip jos bus ne 
> > žmonių teisės, o kažkokio konkretaus žmogaus ar konkrečios žmonių grupės 
> > teisės (privilegijos).
> >
> >> c4) vien tai mano manymu nieko neprideda prie mūsų diskusijos. Aš 
> >> nediskutuoju savęs-priklausomumo klausimu. Teisė nereglamentuoja šios 
> >> filosofijos dalies. Teisė nustato kitų santykį su tavimi. Pareiga nustato 
> >> tavo santykį su kitais. Pats viduje tu turi savo moralės/teisingumo 
> >> nuostatas, ir tik bažnyčia ten gali ką pakeisti.
> >
> > Bažnyčia ten negali pakeisti nieko. O tai, kad žmogus priklauso sau ir 
> > niekaip negali priklausyt niekam kitam, keičia nemažai, nes tik įvertinant 
> > šį faktą galima sudėlioti visų žmonių atžvilgiu teisingą teisinę sistemą.
> >
> >>> Taigi, darant išvadą, kad asmens teisė yra tik kitų asmenų susivaržymas 
> >>> tavo atžvilgiu, tai kaip reikėtų suprasti "teisės delegavimas"?
> >>> Ergo, SUBJ klausimą reikia performuluoti kitaip:
> >>>
> >>> "Ar galiu kitus priversti suvaržyti save taip, kaip aš nebuvau niekada 
> >>> savęs susivaržęs kitų atžvilgiu". Atsakymas - Ne. :)))
> >>
> >> Kodėl ne? Jei laikytis tavo teisių apibrėžimo, tai galima be problemų. Aš 
> >> laisvai galiu susitarti su dauguma (ar bent jau su stipriausiais) daryti 
> >> su mažuma (su silpniausiais) kas man patinka (versti dirbti prieš jų 
> >> valią, atiminėti iš jų jų darbo vaisius ar juos žudyti) analogiškai savęs 
> >> nesusivaržęs, ir tai tavo žmonių teisių apibrėžimui neprieštaraus.
> >>
> >> c5)
> >> Nesutinku su tavo išvartymais. Skaityk visas sangrąžines dalelytes. Tai, 
> >> ką tu su dauguma darysi kitiems - tai tik savo galių demonstravimas. Iš 
> >> to negims nei tau teisės, nei jiems. READ CAREFULLY! blec :)
> >>
> >> "Priversti kitus suvaržyti save". SAVE. T.y., jie turi patys norėti taip 
> >> elgtis, ir taip elgtis. T.y., tiek norėti, tiek daryti. Tu neatidžiai 
> >> įsiskaitai, ir dėl to man nemalonu.
> >> Drįstu pastebėti, kad mano posakio 2 dalis gali būti ir kitokia: "net jei 
> >> buvau/esu susivaržęs jų atžvilgiu". Bet tai visiškai nepakeičia 
> >> situacijos.
> >
> > Atsiprašau, aš buvau supratęs, kad turėjai omeny "ar galiu priversti 
> > kitus, kad jie suvaržytų save taip, kad ...", nepaisant to mano išvartymai 
> > šiek tiek perfrazavus, bet esmės nekeičiant, vis tiek tinka :) :
> >
> > Jei dauguma nesuvaržys savęs nuo tavęs laikymo jų vergu, tu negalėsi jų 
> > suvaržyti, todėl neturėsi teisės nebūti niekieno vergu ir aišku jokios 
> > tavo teisės tokiais aplinkinių veiksmais nebus pažeidžiamos. Ar ir šį 
> > kartą ne taip? :)
> >
> >> Be to, tu nepastebėjai, kad "suvaržyti save" mano sakinyje yra prilyginta 
> >> "NERINKTI MOKESČIŲ". :)))))
> >> T.y., jie suvaržo save atsisakydami savo darbo laiko tavo labui + 
> >> neimdami iš tavęs už tai jokio pinigo. Be abejo, tu eilinį kartą 
> >> pasakysi, kad nenori, kad jie dirbtų tavo labui, o aš eilinį kartą 
> >> pasakysiu, kad atsisakyti pilietybės ir išvykti iš šalies pardavus NT tau 
> >> niekas netrukdys.
> >>
> >
> > Ir tu eilinį kartą nepaaiškinsi kokiu pagrindu man atsisakant tarkim 
> > paslaugos, pavadinimu "sveikatos draudimas", man atsiranda pareiga kažkur 
> > važiuoti pardavus NT, nenorint gaut į lenpą? Dėl to, kad dauguma mano 
> > kaimynų kažkada sugalvojo, kad JIEMS reikia teisinės sistemos, pagal kurią 
> > grupei žmonių yra teisėta jėga atiminėti visų žmonių turtą, tame tarpe ir 
> > su tokia sistema nesutinkančių apskritai? Turbūt neneigsi, kad darant 
> > demokratinę valstybę žmonės neturėjo teisės rinktis likti savo namie ir 
> > atsisakyti dalyvauti naujoje valstybėje apskritai, atsisakant jos 
> > paslaugų, kitaip tariant buvo pasiūlymas "eikit išsirinkt tuos, kurie jus 
> > reketuos, arba atimsim viską ką turit"? Apie autokratinių valstybių darymą 
> > net nekalbu, turbūt pats supranti, kad jos pasidarė reketininkų gaujos 
> > vadui pareiškus, kad jam prisisapnavo dievas, kuris jam suteikė teisę 
> > visus valdyti, todėl visi gyvi ir dar negimę jam yra skolingi duoklę.
> >
> >> ---------
> >> Johnas>>
> >>
> >> Teisėti - TAIP. TAIP TAIP TAIPPPPP. Jų etnoso ribose tai bus TEISĖTA, 
> >> kaip tu neįsikerti? :)))
> >> Ar Teisingi? Taip - jų manymu, NE - tavo manymu.
> >>
> >> Ką daryti?
> >
> > Ką nori pasakyti tu, aš įsikertu puikiai, tik su tuo nesutinku :) Reikia 
> > daugumai tiesiog suprasti, kad turėti neteisingą kieno nors atžvilgiu 
> > teisinę sistemą in the long run yra asmeniškai nenaudinga daugumai žmonių, 
> > todėl reikia pasidaryti teisingą visų žmonių atžvilgiu teisinę sistemą.
> >
> > --
> > Doc 
> 
>