"Doc" <giedriusc_aciunereikia_@gmail.com> wrote in message news:gpdojm$nan$1@trimpas.omnitel.net... "Rivo" <rivo@pochta.ru> wrote in message news:gpdmii$jjg$1@trimpas.omnitel.net... > Griztam prie klausimo. Kaip siulai nuo sio tasko priiminet bendrus > visuomenei sprendimus? Ar grupe 99 turi sedet ir ikalbinet? Nežinau nei vieno bendro visuomenei (t.y. visiems žmonėms) sprendimo, kurį reiktų priiminėti. Tai, kad kai kurios paslaugos, kuriomis esi įpratęs naudotis, yra monopolizuotos valdžios ir tu dabar neįsivaizduoju kaip jos galėtų būti teikiamos laisvoje rinkoje, neįrodo, kad smurto naudojimas prieš nesutinkančiais su daugumos sprendimu yra būtinas, norint tas paslaugas turėti. > kaip ne karta buvo sakyta, atsisakyt visada gali, susimokejes uz jau > suteiktas paslaugas, susirinkdamas savo smutkes ir eidamas i kita > bendruomene. Tik KAIP zadat ten priiminet bendruomene itakojonacius > sprendimus? Tarkim vieną dieną aš su 5 savo kaimynais bendrai pasisamdau kiekvieno iš mūsų namų valytoją, kuri dirbtų kiekvieno namuose po 1 dieną per savaitę. Jei aš dėl bet kokių priežasčių ateityje nusprendžiu valytojos paslaugų atsisakyti, o mano kaimynai man pasiūlo arba kraustytis iš mano namų, arba gauti į lempą, jie tavo manymu elgiasi teisingai? Kad situacija būtų dar labiau panaši į demokratiją, kurią mes šiandien turime, įsivaizduok, kad nuspręsdami rinkti valytoją demokratiniu būdu, mano kaimynai dėl valytojos pasirinkimo būdo manęs neklausė apskritai, t.y. JIE nusprendė, kad valytoja bus renkama balsavimu, kuriame aišku galėsiu dalyvauti ir aš, tačiau man atsisakant priimti tokią valytojos rinkimo tvarką arba atsisakant valytojos paslaugų apskritai, su manimi jie fiziškai susidoros ir atims mano namą. Viskas teisingai? Neteisingai. Apie tavo kiema jie spresti negali. nebent pries tai susitaret, kad visas kiemas yra bendra jungtine nuosavybe. O vat apie bendra gatve jau kita kalba. Nemaisyk bendru interesu su asmeniniais. Dar vienas pavyzdukas apie bendruomenę įtakojančius sprendimus (visuomenės interesą). 3 kaimynų kaimynystėje 2 kaimynai, grojantys smuiku ir violončele, nusprendžia įkurti styginių trio. Trečias kaimynas to nenori ir groti kontrabosu atsisako. Tie du pareiškia, kad nuo šiandien bus demokratija - dėl visus liečiančių sprendimų balsuosime. Aišku iškart balsų dauguma daryti demokratiją sprendimas priimamas, lygiai taip pat balsų dauguma priimamas sprendimas kurti styginių trio. Trečiam kaimynui pasiūloma arba paklusti daugumos valiai, arba kraustytis iš savo namų kur nors kitur, arba susilaukti jų smurto ir namo konfiskacijos. Irgi viskas OK? Gal vis tik pradekim nuo to, kokiomis salygomis buvo suburta bendruomene ir kokie pradiniai jai (ir is jos) isipareigojimai yra? Ar bendruomene suburta muzikuoti? Jei taip, kita kalba. Stodamas i dramos bureli apie busimus vaidmenis irgi gali tik nutuokti, konkretu paskirs rezisierius. Tavo pavyzdyje visuomene yra du kaimynai. trecias ne visuomenes narys, jokiu isipareigojimu jai neturintis. Bendruomenę įtakojantys sprendimai neegzistuoja, egzistuoja tik konkrečius žmones įtakojantys sprendimai. Kadangi smurto iniciavimas (nemaišyti su smurto naudojimu ginantis nuo smurto) prieš bet kokį žmogų jam su tuo nesutinkant yra bet kokio žmogaus atžvilgiu objektyvus blogis, bet kokie sprendimai, kuriuos priėmus reikia inicijuoti smurtą prieš su tuo nesutinkančius žmones, yra objektyvus blogis taip pat. O gal visgi atskirk bendruomenes narius, prisiemusius isipareigojimus ir ju nevykdancius, nuo pasaliniu? Lietuvos valstybe nei is vieno zimbabves piliecio nepareikalavo susimoket PVM uz vietos turguje parduota buivola... Jei jau priklausai bendruomenei, tai ir elkis pagal jos viduje nustatytas taisykles. Jei ne, pats sutikai, kad pries nevykdancius isipareigojimu (pazeidziancius kitu teisetus lukescius) butu panaudota prievarta. Pabandyk pasinaudot mobiliu rysiu, ir po to pareikst "zinot, manau jusu planas plesikiskas, as nemokesiu". Sutik, anstoliai teisetai ir teisingai tai padaryti privers.