Ok, pradedam nuo galo :-) Man 42 metai, teises gavau 1990 metais, vairuoju kasdien. 1. Kuom automobilio daužtumas įtakoja jo manevringumą? Arba saugumą, jei laikantysis karkasas nepažeistas, o deformuojami elementai pakeisti naujais? Atsakymas - niekuom. Be to tamstos įsitikinimas kad visi seni automobiliai būtinai daužti irgi klaidingas. Juk imam ne "mainstreamini", paprastą automobilį, kurio net vakariečiai nesaugojo, naudojo kaip transporto proemone nuo taško A į B, tai viena, mes šnekamės apie nenaują bet galingą ir sportiškesnį automobilį, kurį ir vakarietis saugojo ir lepino, ir tą patį daro šį automobilį nusipirkęs lietuvis. Nes tokius automobilius neperka kaip susisiekimo priemonę, o kad pajaust malonumą iš šio automobilio vairavimo. Taigi tokio automobilio stovis bus gerokai geresnis nei transporto priemonės. Plius atitinkama priežiūra ir dabar. Todėl joks šarnyras neišsiners jam, atliekant kokį manevrą. Dėl ESP. Tai nėra panacėja, ir jei automobilio važiuoklė blogai suprojektuota, ESP nepadeda, tik dar labiau trukdo. Pavyzdžiai - Fiat Stilo, Peugeot 607. Geram vairuotojui ESP irgi gali trukdyti suvaldyti automobilį, todėl sportiškesniuose automobiliuose (tikintis kad tokių vairuotojai žino ką daro), ESP daromas kelių režimų ir visai atjungiamas. 2. Stabdymo kelias priklauso ne vien tik nuo padangų. Stabdžių tipai, cilindrų kiekis, diskų diametras, slėgio reguliatorius, ABS, padangos ir automobilio masė turi būti tarpusavy suderinti, kad pasiek minimalų stabdymo kelio ilgį. Manai automobilius kuriantys inžinieriai - idiotai? 3. Važiuodamas į darbą (10 km) Vilniuje pasiekiu 100 km/h greitį, kamščiuose nestoviu, galiu rinktis savo darbo laiką. 4. Dėl žiemos. Turiu 2 automobilius - viena su ABS, kitą - be. Labiau patinka stabdyt be ABS. Va, jei dar domėsies - paskutinę avarija padariau 1996 metais - čia apie manevravimą į stulpą ar kitas transporto priemones. 5. Tai vis dar teigi, kad jei pats klausaisi popso per niggerboxą, tai kiti yra loxai, jei perka nenaujas hi-edines audio sistemas? "Veikejas" <bishopaz@centras.lt> wrote in message news:jcs0ug$13d$1@trimpas.omnitel.net... > ESP aktyvus saugumas ar ne ? Senesnese mashinose negu 7 metai retai > kurioje toks dalykas buvo. Be to kad ir lietuvoje tos senos mashinos ko > gero visos turejusios tik viena savininka 1930 metu gimimo tik reta is ju > nebuvo dauzta, o tai nori nenori daro itaka ne tik saugumui bet ir > manevringumui. > Be to jei imi ta pati aktyvu sauguma daug kas priklauso nuo padangu, > lygiai taip pat kaip skaiciuojant stabdymo kelia uzmauk ant tos savo > sportines auto pandos dydzio 165 ratus ir pats pamatysi kaip stabdymo > kelias pasikeis, aishku dar priklauso mausi lenkishkus ar zinomu firmu. > Be to imant tikrai sportines mashinas ishkyrus superauto, dauguma ju ir > yra seat altea dydzio, dalis net mazesniu gabaritu. > Dabar pats pagalvok kuo tavishkis senas auto, kurio tam tikri mazgai gali > bet kuriuo metu pareiti tau bemanevruojant (nebent kas du metus darai > kapitalini) yra saugesnis uz nesportini. > O ypac jei vazineji miesto gatvem ? Jei nelenktyniauji kaip keliu gaidys > mieste, tai ir nereikia manevruot, o kai mieste kamsciai visi velkasi > vezlio greiciu ten nei pamanevruosi, nei tuos savo arklius panaudosi. > Ish savo patirties galiu pasakyt tas aktyvus saugumas labiau reikalingas > buna praktishkai tik ziema. Ziema kada kelyje ledas, tada jeigu neturi (o > senos auto dazniausiai neturi) ABS, ESP + shypuotu padangu, gali manevruot > tik i kita transporto priemone arba i stulpa. > > beje kiek tau metu ? gal neseniai teises ishsilaikes?