na suprantu mento protas daugiau neishnesha.... http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control "In 1995, automobile manufacturers introduced ESC systems. Mercedes-Benz, supplied by Bosch, was the first to implement this with their W140 S-Class model." Tikrai kad 1987 pas mersa jau buvo :D pezale tu pezale "Igaliotinis" <nospam@spam.cl> wrote in message news:jcsjjm$td4$1@trimpas.omnitel.net... > ko tu ant to ESP uzkibai ? bybis tas esp nu. Jei po miesta velkiesi > kamsciuose tai tau jo nereikia, o jei sportuoji mieste tai tuo labiau > nereikia. > > ir siaip koks bmw ir mersas ta ESP pradejo naudot 1987 metais, kai tavo > alteja apie tai suzinojo pries 7 ar maziau metu ? tai sekant tavo logika, > 87metu mersas saugesnis nei tavo kibirai 2004m senumo.. > > > "Veikejas" <bishopaz@centras.lt> wrote in message > news:jcs0ug$13d$1@trimpas.omnitel.net... >> ESP aktyvus saugumas ar ne ? Senesnese mashinose negu 7 metai retai >> kurioje toks dalykas buvo. Be to kad ir lietuvoje tos senos mashinos ko >> gero visos turejusios tik viena savininka 1930 metu gimimo tik reta is ju >> nebuvo dauzta, o tai nori nenori daro itaka ne tik saugumui bet ir >> manevringumui. >> Be to jei imi ta pati aktyvu sauguma daug kas priklauso nuo padangu, >> lygiai taip pat kaip skaiciuojant stabdymo kelia uzmauk ant tos savo >> sportines auto pandos dydzio 165 ratus ir pats pamatysi kaip stabdymo >> kelias pasikeis, aishku dar priklauso mausi lenkishkus ar zinomu firmu. >> Be to imant tikrai sportines mashinas ishkyrus superauto, dauguma ju ir >> yra seat altea dydzio, dalis net mazesniu gabaritu. >> Dabar pats pagalvok kuo tavishkis senas auto, kurio tam tikri mazgai gali >> bet kuriuo metu pareiti tau bemanevruojant (nebent kas du metus darai >> kapitalini) yra saugesnis uz nesportini. >> O ypac jei vazineji miesto gatvem ? Jei nelenktyniauji kaip keliu gaidys >> mieste, tai ir nereikia manevruot, o kai mieste kamsciai visi velkasi >> vezlio greiciu ten nei pamanevruosi, nei tuos savo arklius panaudosi. >> Ish savo patirties galiu pasakyt tas aktyvus saugumas labiau reikalingas >> buna praktishkai tik ziema. Ziema kada kelyje ledas, tada jeigu neturi (o >> senos auto dazniausiai neturi) ABS, ESP + shypuotu padangu, gali >> manevruot tik i kita transporto priemone arba i stulpa. >> >> beje kiek tau metu ? gal neseniai teises ishsilaikes? >> >> "Doxlas" <doxlas@gmail.com> wrote in message >> news:jcq7bf$4l0$1@trimpas.omnitel.net... >>> Vėl nupezi į šoną. Kokia buvo mūsų diskusijos pradžia ir esmė - kad ir >>> senesnis, bet sportiškesnis bei galingesnis automobilis yra saugesnis. >>> Aš akcentavau stabdymo kelią ir aktyvų saugumą - t.y. galimybes >>> manevruojant išvengt avarinės situacijos. Pateikiau konkrečius duomenis. >>> O dabar iš tavo pusės visokie išsisukinėjimai apie suvirintas iš kelių, >>> be airbagų ir t.t. Ne apie tai šneka. Į mano argumentus neatsakei nieko, >>> tik nusukinėji kalbą į šoną. >>> O pati pradžia gi buvo kad negalima pagal savo kurpalį visą aplinkinį >>> pasaulį pritempinėt, ir savo įsitikinimus ir poreikius skelbt kaip >>> vieninteliai teisingus. Ir jei tau užtenka 105 AG, toli gražu nereiškia >>> kad ir kitiems tiek užtenka. Jei tau automobilyje patinka sėdėt aukštai, >>> minivaniškai, tai nereiškia kad kitiems negali patikt sėdėt žemai. Vat >>> viskas ką aš norėjau pasakyti. Bet matau kad kvailas pono onoras būti >>> teisiam visur ir visada užgožia tamstos protą... >>> >>> "Veikejas" <bishopaz@centras.lt> wrote in message >>> news:jcpb5q$i79$1@trimpas.omnitel.net... >>>> stabdymas yra vienas ish saugumo dalyku, bet ne vienintelis. >>>> Va nusipirks igaliotinis koki audi A6 kokiu nors 2000 metu ir >>>> greiciausiai ta mashina bus mushta, gali buti ir suvirinta. Dabar >>>> nepamenu penktoj pavara ar top gear demonstravo, jog susidurimo metu >>>> dauzta mashina, jau nekalbu apie suklijuota ish keliu daliu, >>>> deformuojasi labai pavojingai (ne taip kaip nedauzta). >>>> Be to tokiu metu mashina ko gero tures maziau oro pagalviu, tiesa >>>> senesne gali ishvis ju neturet. Tai tiek, reikia viska vertinti. >>>> >>>> >>>> "Doxlas" <doxlas@gmail.com> wrote in message >>>> news:jcnob9$rqo$1@trimpas.omnitel.net... >>>>> Nu va, vėl eilinis otmazas :-) Taigi 100-0 rezultatai. >>>>> >>>>> Avtoreviu testai (2010-2011): >>>>> visiškai naujas C1 100-0 stabdymo kelias - 52.3. >>>>> Toyota iQ 100-0km/h - 54.1 m >>>>> Audi A6 3.0 TFSI Quattro 100-0 km/h - 37.6 m >>>>> >>>>> Autobild testai: >>>>> Fiat Panda: >>>>> http://www.autobild.de/bilder/brems-versager-die-schlechtesten-bremser-1239539.html#bild19 >>>>> Citroen C1 >>>>> http://www.autobild.de/bilder/brems-versager-die-schlechtesten-bremser-1239539.html#bild24 >>>>> >>>>> Koenigsegg SSC 160-0 km/h - 73m. Be jokios aktyvios aerodinamikos. >>>>> Porsche 911 GT3 sustoja nuo 100 km/h per 31 metrą. >>>>> >>>>> Taigi, kas aiškino kad nauja Fiat Panda geriau stabdo? >>>>> Kuo galingesnis ir sportiškesnis automobilis, tuo galingesni jo >>>>> stabdžiai. Taip yra jau nuo seniai. >>>>> >>>>> >>>>> "Veikejas" <bishopaz@centras.lt> wrote in message >>>>> news:jcn29a$o03$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>> kazkaip itariu kad nenaujausias tas C3 is kitos puses altea ne tos >>>>>> klases mashina, tada turetum imt koki C4 ar geriau golf variant >>>>>> palyginimui, tad ir stabdymo kelias bus visai kitoks. >>>>>> >>>>>> Shiaip del tu arkliu tai teko net viena karta sutikti tokiu specu >>>>>> kurie buvo manantys kad spes praslyst, bet tikroji priezastis kodel >>>>>> jie spejo buvo tai, jog ash laiku uzmynau stabdzius iki dugno ir >>>>>> spejau nusukti i kelkrashti. Aishku jie toliau galvoja kad jei ne >>>>>> arkliai ... >>>>>> >>>>> >>>>>>>>>>>> "Doxlas" <doxlas@gmail.com> wrote in message >>>>>>>>>>>> news:jcf07u$mf1$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>>>>>>> Tai paimk ir pasiirk inete 100-0 km/h stabdymo keli pavyzdiui. >>>>>>>>>>>>> Visa TopGear laida kadaise tam buvo skirta. >>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>>>>> "Veikejas" <bishopaz@centras.lt> wrote in message >>>>>>>>>>>>> news:jceu5e$jij$1@trimpas.omnitel.net... >>>>>>>>>>>>>> abejoju ar kokiu 1989 bmw su 250 kw yra saugesnis uz nauja >>>>>>>>>>>>>> fiat panda >>>>>>>>>>>>>> :) >>>>> >>>>> >>>> >>>> >> >>