Sveiki. Radau tokį gerą Septintosios dienos adventistų pastoriaus straipsnį, kad neatsistebiu. Jame labai aiškiai ir paprastai išdėstyta visa žmonijos istorija (bibliniu atžvilgiu), kad geresnio pradinio paaiškinimo tikrai vargu ar verta ieškoti. Išaiškinta nuodėmės kilmė ir esmė, žmogaus bandymai pačiam išsigelbėti ir Dievo duota "apranga" prisidengti atsivėrusiai nuogybei - avinėlio kailis; pagonybės ir stabmeldystės kilmė; daug kam neaišku, apie ką kalba Senasis Testamentas, - ten rasite glaustai apžvelgtą visą simbolinio aukojimo (Kristaus aukos) reikšmę ir sąsajas su Naujuoju Testamentu. Negana to, išdėstytos ir eschatologinės (amžinojo išganymo bei likimo) vizijos. Beieškodama upsei atsakymų, peržvelgiau keletą straipsnių Jn 3,16-21 tema, bet neradau nieko konkretesnio ir geresnio. Net popiežiaus pamokslininkas R. Cantalamessa, aiškindamas šią ŠR vietą, kalba abstrakčiai ir nuobodžiai, apie "begalinę Dievo meilę", apie Sūnaus atidavimą, ir mes tiek atbukinti tokių žodžių, kad išvis nebepastebime jokios meilės. Nors ji niekur nedingo, tik mes nebeturime pagrindo jos suvokti. Dauguma šiuolaikinių katalikų pamokslininkų primena alzhaimeriu sergančius ligonius, kurie pamažu praranda atmintį ir grimzta į užmarštį, naikinančią jų tikėjimą ir stiprybę. Dėmesio, ups, dabar rašau tau. Tvirtindama, jog "Man klaikai nepatinka tokie aiškinimai kaip kad "Dievas taip mylėjo "(nuodėmingą") žmogų, kad dėl jo paa'ukojo SAVO VIENATINĮ SŪNŲ. Brb.. net šiūrpas krato nuo tokios meilės. Tai primena man tėvus, kurie su pasimėgavimu plaka diržus savo sūnų, bet sako jam kad tai dao iš meilės... ir jo labui. Ne, netgi dar baisiau." tu atmeti patį Evangelijos pagrindą (kas nežino, pacituosiu: "Dievas taip pamilo pasaulį, jog atidavė savo viengimį Sūnų, kad kiekvienas, kuris jį tiki, nepražūtų, bet turėtų amžinąjį gyvenimą"). Kitaip sakant, tu susikuri savąją išganymo versiją (fantazijomis apie vienijimąsi su Dievu ir EGO atmetimą, kurio neva pagrindinė klaida - "manymas, kad esi nuo Dievo atsiskyręs"). Manymas, kad esi atsiskyręs - ne klaida, o tikriausia tikrovė. Pirmykštė nuodėmė išrausė prarają tarp žmogaus ir Dievo, ir ne žmogaus galioje (kaip nors vienijantis su Dievu) save išganyti. Dievas visada yra pradininkas; jis išganymo iniciatorius, o ne tu. Skirk, ups, klaidą nuo nuodėmės - klysti galima ir nebūnant kaltam, o nuodėmė yra sąmoningai daromas blogis. Būtent jo tu ir nepripažįsti, o glaustai kalbant, laikai Dievą melagiu. Taigi matai, ups, ką reiškia nepripažinti to, ką tvirtina ŠR, savaip interpretuoti jį. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20093