senosios kaimo kapinaites vertos apziuret. uzrasai vietine tarme. vyrauja trys pavardes - anu laiku gyventoju buta gana sesliu. to meto tradicija - antkapis, imituojantis medi. medis turetu simbolizuoti ta medi, kuriam teko laime tapti kryziumi, ant kurio buvo nukryziuotas jezus. anot sakmes. nupjautu medzio saku ir rieviu kruopstus iskalimas reikalavo nemazai darbo, taigi anu laiku meistrai turejo buti gana igude. ant vieno keistos formos medzio pavidalo antkapio - uzrasas, vingiuojantis zemyn medzio kamienu, skelbia cia ilsintis downorowicz... - galune "uwna" jau slepiasi po zeme. cia pat palaidoti jaunesni giminaiciai, jau virte dainoromis. senos kapines turi savo atmosfera ir vilioja paklaidzioti, mintimis pasinerus i miglota praeiti. tuo tarpu naujosiose kapinese ne zenklo liudesio, cia vyrauja lenktyniavimo dvasia (tai liudija kaimo bendruomene stovint ant tvirto pagrindo). visi kapai pagal slykscia mada apreminti dideliais kvadratais (kazkokia vietine akmentasiu artele turi apsciai darbo), o kvadrato viduje like gyvieji duoda valia fantazijai. populiari medziaga yra toks plastmasinis siferis, jo juostomis isdeliojami ivairus ornamentai, spinduliai ir bangeles. manau, siuolikines audejos ir mezgejos mete iprastus uzsiemimus ir supuole i kapines rodytis. visi kapai tarsi buve po stiklu - nei zoleles, nei lapelio. visokie graudieji "ir as gyvenau arkadijoje" cia liktu nesuprasti. vien tik gyvuju triumfas, ju ambicijos ir grozio siekimas. ir pasirodymas pries kaimynus. taigi mudu su mielu, apseje tevo kapa zole, palaiste ir sutrype, kaimo zmonems turejom pasirodyt gana keistai. ir akmeninis kryzius - mano akimis, labai grazus, kaip ir viskas, prie ko mano mielas prideda ranka - greiciausia didelio ispudzio nepadarys. uztat dangus, mums pabaigus darba, prapliupo liutimi ir gausiai sumerke ka tik isbertas seklas. ar bereikia geresnio pritarimo. -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20093