tris valanda grybavau, tris vekavau, džiovinau, dabar galiu atsipūsti. Gerai, noėja, o aš savo, ruoštu, norėčiau tavęs paklausiti - kokią vietą tavo tikėjime nuodėme užima atleidimas? ir kas yra "prigimtinė nuodėmė? Pasmerk ir tu turėsi kalinį. Atleisk ir tu jau laisvas. 'paties Jėzaus pamokintoj maldoj kalbama: "ir atleisk mums mūsų kaltes kaip ir imes atleidžiame savo kaltininkams". Kiek teisiame, kiek kaltiname ar pasmerkiame, tiek ir patys jaučiamės kalti. Priežastis yra pasekmėj, pasekmė - priežastyje. Tai Dievo dėsnis. Tik mano paties pasmerkimas mane sužeidžia, įžeidžia, pakenkia, tik mano atleidimas mane išlaisvina. Jei kažkas nužudė mano vaiką, teisingumo jausmas šaukiasi keršto. Kad ir jis pajustų kaip man skaudu, kad ir jo vaikas žūtų. Taip buvo Senajam Testamente - akis už akį, to laikosi iki šiol žydai ir musulmonai. Bet tai uždaras karmos ratas gaunasi. Karma ir yra ne kas kita kaip priežasties - paekmės dėsnis. Jėzus nutraukia šitą ratą. Nuplaktas ir nukryžiuotas Jėzus taria "Atleisk jiems viešpatie, nes jie nežino, ką daro. Taigi tamsybės nepakaltinamos. Kaip ir mažų vaikų nesmerkiame, jei jie dar nežino fizikos dėsnių. Kur kas lengviau atleisti kai nuodėme priimi kaip klaidą. Tai nereiškia, kad gali tyčia daryti klaidas ar kitus skatinti. Tačiau kaip tu atleistum nuodėmę? Ar sakytum" žinau, kad tu paskutinis niekšas, bet kadangi aš geresnė, tai tau atleidžiu" Ar tai būtų atleidimas, jei pyktis lieka? Neatleidimas mus fragmentuoja, atskelia nuo vienio, dėl to mes susergam. Atleidimas gražina į malonės būseną... Jei tikim, kad Jėzus sunaikino mūsų, Juo tikinčių nuodėmes, tai vardan Jėzaus Kristaus atleidžiame kitiems, antraip surakinsim ir jį ir save. Ar labai nusišnekėjau?:) -- Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=20093